Auto Świat Wiadomości Aktualności Volvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Volvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Geely ma Volvo i Lotusa. Jest współwłaścicielem Smarta oraz kluczowym udziałowcem Mercedesa, koreańskiej filii Renault, a od niedawna także Astona Martina. Chiński holding wyrasta na jednego z najważniejszych graczy europejskiej motoryzacji.

Modele koncernu Geely oparte na platformie CMA: na pierwszym planie Volvo XC40 i Lynk&Co 03.
Modele koncernu Geely oparte na platformie CMA: na pierwszym planie Volvo XC40 i Lynk&Co 03.Geely Holding
  • Geely zaczynało od produkcji części do lodówek
  • 12 lat później wyprodukowało pierwszy samochód, a 24 lata po założeniu kupiło Volvo Car Group
  • W latach 1998-2020 Geely wyprodukowało 10 mln aut, przy czym prawie połowę z tego między 2017 a 2020 r.
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Już samo wyprodukowanie pierwszego modelu Geely, czyli miejskiego Hao Qing, było przełomem w historii chińskiej motoryzacji. Oto pierwszy raz w dziejach Państwa Środka samochód osobowy powstał w fabryce prywatnej firmy. Wcześniej tym przywilejem cieszyły się wyłącznie przedsiębiorstwa państwowe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji