Logo
WiadomościAktualnościVolvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Volvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Geely ma Volvo i Lotusa. Jest współwłaścicielem Smarta oraz kluczowym udziałowcem Mercedesa, koreańskiej filii Renault, a od niedawna także Astona Martina. Chiński holding wyrasta na jednego z najważniejszych graczy europejskiej motoryzacji.

Modele koncernu Geely oparte na platformie CMA: na pierwszym planie Volvo XC40 i Lynk&Co 03.
Geely Holding
Modele koncernu Geely oparte na platformie CMA: na pierwszym planie Volvo XC40 i Lynk&Co 03.

Już samo wyprodukowanie pierwszego modelu Geely, czyli miejskiego Hao Qing, było przełomem w historii chińskiej motoryzacji. Oto pierwszy raz w dziejach Państwa Środka samochód osobowy powstał w fabryce prywatnej firmy. Wcześniej tym przywilejem cieszyły się wyłącznie przedsiębiorstwa państwowe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium