Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volvo

Volvo

Znalazłem idealny samochód na "jednodniówki". Pierwsza jazda Volvo EX30 Cross Country
Testy

Znalazłem idealny samochód na "jednodniówki". Pierwsza jazda Volvo EX30 Cross Country

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji
Rankingi Aut Używanych

Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista
Eksploatacja

Najgorsze silniki ostatnich lat. Wybraliśmy benzyny i diesle. Wielka lista

Skupiamy się na problemach z silnikami, które producenci samochodów mieli w ostatnich kilku latach. Przeanalizowaliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu przypadkach wady silników ujawniają się dopiero po kilku latach użytkowania lub gdy samochód pokona 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się problemy, z którymi musi zmierzyć się portfel właściciela. Oto najgorsze silniki benzynowe i Diesla.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Widziałem na własne oczy crash test trzech elektryków. Manekiny były niewzruszone
Aktualności

Widziałem na własne oczy crash test trzech elektryków. Manekiny były niewzruszone

Od 25 lat Szwedzi rozbijają tu około 250 samochodów rocznie, wydając na to blisko 62,5 mln koron szwedzkich (ponad 24,4 mln zł). Volvo Cars Safety Centre w Goteborgu to istna mekka drogowego bezpieczeństwa. Odwiedziłem ją, żeby zobaczyć na własne oczy, jak wygląda profesjonalny crash test. Upewnijcie się, że zapięliście pasy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Szwedzi kolejny raz pokazują, co jest dla nich najważniejsze. Poprawili 70-letni wynalazek
Aktualności

Szwedzi kolejny raz pokazują, co jest dla nich najważniejsze. Poprawili 70-letni wynalazek

Szwedzi podnoszą poprzeczkę w kwestii bezpieczeństwa drogowego. Volvo, producent, który jako pierwszy zaczął stosować trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, teraz jeszcze je udoskonala. Będą bardziej bezpieczne i... bezprzewodowo aktualizowane. To pasy na miarę naszych cyfrowych czasów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nawet Chińczycy nie chcą tylko elektryków. Znamy dane hybrydowego Volvo XC70
Aktualności

Nawet Chińczycy nie chcą tylko elektryków. Znamy dane hybrydowego Volvo XC70

Nowe Volvo XC70 łączy dwa zwaśnione światy – klasycznej motoryzacji i elektromobilności. Chociaż nie jest w pełni elektryczne, potrafi przejechać aż 180 km tylko na prądzie. Pod maską znalazło się jednak miejsce na silnik spalinowy, dzięki któremu nie trzeba się stresować ładowaniem w trasie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Google wchodzi w finalną fazę podboju multimediów w autach. To będzie przełom
Aktualności

Google wchodzi w finalną fazę podboju multimediów w autach. To będzie przełom

Koniec trzymania w niepewności – najbardziej atrakcyjny dziś produkt Google wkrótce zadebiutuje w samochodowych systemach inforozrywki. Wykorzystujący AI (sztuczną inteligencję) asystent głosowy Gemini będzie wbudowany w system operacyjny Android Automotive 15. Kierowcy Volvo dostaną tę funkcję na dwa lata przed innymi.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Widzisz taki element na aucie? Schowaj telefon, jeśli nie chcesz go wymieniać
Aktualności

Widzisz taki element na aucie? Schowaj telefon, jeśli nie chcesz go wymieniać

Lidary to najdokładniejsze oczy dzisiejszych samochodów – skanują wiązkami laserowymi wszystko, co tylko stanie na ich drodze. Chociaż nie są niebezpieczne dla ludzkiego wzroku, swoim działaniem mogą... trwale uszkodzić kamerę w smartfonie. Lepiej to wiedzieć, bo popularność lidarów będzie tylko wzrastać.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?
Co warto kupić

Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?

Co się lepiej starzeje: Audi czy Volvo? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć, zestawiając ze sobą modele A4 i S60. Do porównania celowo zaprzęgliśmy generacje doskonale znane mechanikom, które można dziś kupić za naprawdę nieduże pieniądze. Ale czy warto? Ile jest dziś premium w 20-letnich autach premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volvo EX30 jest już produkowane w Europie. Do tej pory powstawało wyłącznie w Chinach
Wiadomości

Volvo EX30 jest już produkowane w Europie. Do tej pory powstawało wyłącznie w Chinach

Volvo poinformowało, że z końcem kwietnia 2025 r. rozpoczęło produkcję swojego najtańszego i najpopularniejszego elektryka w fabryce w Gandawie w Belgii. Chodzi o najmniejszego SUV-a EX30, który wcześniej był importowany z Chin. W drugiej połowie roku dołączy do niego nowy wariant EX30 Cross Country.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pełna elektryfikacja jeszcze zaczeka. Volvo przedłużyło życie kolejnemu spaliniakowi
Aktualności

Pełna elektryfikacja jeszcze zaczeka. Volvo przedłużyło życie kolejnemu spaliniakowi

Spalinowe Volvo S90 miało podzielić los spalinowego Volvo XC90 i... tak właśnie się stało. Sedan – podobnie jak SUV – dostał kilka dodatkowych lat życia, choć nie było go już w planach. Elektryfikacja postępuje wolniej, niż przewidywano, dlatego spalinowe modele jednak zostają z nami trochę dłużej. Co zmieniło się w szwedzkiej limuzynie?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?
Co warto kupić

Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?

Co prawda dostępne dziś w salonach Volvo XC90 przeszło kolejną kurację odmładzającą, ale jest to wciąż ta sama generacja topowego szwedzkiego SUV-a, która debiutowała dziesięć lat temu. Mniejsze XC60 jest nieco młodsze, ale - choć trudno w to uwierzyć - od jego debiutu minęło już osiem lat. Powstaje pytanie: czy chcąc kupić używanego SUV-a Volvo lepiej zdecydować się na większe, ale starsze XC90 czy za te same pieniądze lepiej wybrać młodsze, ale mniejsze XC60?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dobry SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Dobry SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Utrata wartości samochodów klasy premium. Zrobili trzy rankingi
Aktualności

Utrata wartości samochodów klasy premium. Zrobili trzy rankingi

Samochody której marki premium najlepiej trzymają wartość? Mamy twarde dane w trzech kategoriach wiekowych. Sprawdzono auta w wieku trzech, pięciu i siedmiu lat. I choć zdecydowany lider, japoński Lexus, chyba nikogo nie zaskoczy, to na kolejnych miejscach robi się bardzo ciekawie.

"Niezniszczalny" SUV Volvo znowu na pierwszym miejscu w Polsce. Mocno podgryza go Lexus
Aktualności

"Niezniszczalny" SUV Volvo znowu na pierwszym miejscu w Polsce. Mocno podgryza go Lexus

Polski rynek nowych samochodów staje się coraz bardziej premium: w lutym 2025 r. takie pojazdy stanowiły już przeszło 25 proc. wszystkich rejestracji, co oznacza liczbę ponad 11,3 tys. aut. Miniony miesiąc należał do Volvo XC60, które zanotowało kolejny już powrót na pierwsze miejsce rankingu modeli marek premium.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2
Aktualności

Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2

Cele pozostają bez zmian, ale producenci aut będą mieli więcej czasu na dostosowanie się do zaostrzonych norm. Komisja Europejska uległa naciskom ze strony europejskich koncernów motoryzacyjnych i jak informuje Reuters, wydłużyła do trzech lat okres, w którym firmy muszą spełnić cele emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat
Co warto kupić

Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. W przypadku takich samochodów trzeba uważać na podejrzanie niższe ceny. Na kierowców czeka sporo pułapek. Podpowiadamy, którą limuzynę i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
300 km w 10 minut i nawet 700 km na jednym ładowaniu. Volvo ES90 zapowiada się bardzo ciekawie
Wiadomości

300 km w 10 minut i nawet 700 km na jednym ładowaniu. Volvo ES90 zapowiada się bardzo ciekawie

Już wkrótce, 5 marca br., zadebiutuje najnowsze elektryczne Volvo. Model ES90 będzie wykorzystywał nową technologię 800 V i to dzięki niej auto będzie mogło pokonać większy dystans na jednym ładowaniu, a do tego pozwoli szybciej uzupełnić zapas energii.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę
Aktualności

Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę

W Norwegii, kraju pioniera w dziedzinie elektromobilności, obserwujemy paradoksalne zjawisko. Importerzy samochodów, w tym takie marki jak Volkswagen, wycofują z oferty modele spalinowe, by spełnić wymagania rządu. Tymczasem norweska policja właśnie kupiła hybrydowe Volvo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Od ośmiu lat kochamy ten samochód. Teraz go zmienili. Wiemy co jest inaczej
Aktualności

Od ośmiu lat kochamy ten samochód. Teraz go zmienili. Wiemy co jest inaczej

Szwedzi, choć chcą przejść na elektryfikację, to na razie jeszcze nie decydują się na usunięcie swoich koni pociągowych w rankingach sprzedaży. Dlatego po liftingu XC90 przyszedł czas na drobne odświeżenie XC60, modelu, który już o ośmiu lat jest hitem Volvo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?
Co warto kupić

Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?

Oba porównywane dziś auta można kupić za kwoty znacznie niższe niż wspomniane 50 tys. zł, ale naszym celem jest zakup egzemplarza, którym z komisu pojedziemy do domu, a nie do warsztatu. A właśnie tyle trzeba mieć, by stać się posiadaczem egzemplarza zadbanego, z akceptowalnym przebiegiem, może nawet krajowego. I Volvo S80 II, i Skoda Superb II trzymają cenę - są cenione na rynku wtórnym, mimo że od ich rynkowego debiutu minęło niemal 20 lat. Na które z tych aut się zdecydować, chcąc stać się właściciela dużego, atrakcyjnego sedana/liftbacka? Których wersji silnikowych należy unikać jak ognia? Sprawdźmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.