Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Renault

Renault

Zrobili to, co Toyocie wychodzi od lat. Szybki lifting Symbioza zdziałał cuda [TEST]
Testy nowych samochodów

Zrobili to, co Toyocie wychodzi od lat. Szybki lifting Symbioza zdziałał cuda [TEST]

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
W Europie rządzi Volkswagen. Toyota druga, ale może już niedługo...
Aktualności

W Europie rządzi Volkswagen. Toyota druga, ale może już niedługo...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Znany prezes porzuca motoryzację na rzecz mody. Luca de Meo odchodzi z Grupy Renault
Aktualności

Znany prezes porzuca motoryzację na rzecz mody. Luca de Meo odchodzi z Grupy Renault

Luca de Meo, od 2020 r. prezes Grupy Renault i człowiek od lat związany z motoryzacją, całkowicie zmieni branżę. Zostanie dyrektorem generalnym Grupy Kering, potentata w świecie mody, który skupia takie luksusowe marki jak: Gucci, Saint Laurent i Balenciaga.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem nowym Renault 4. Francuzom znów udało się to, co nam nie wyszło z Polonezem i Syreną
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym Renault 4. Francuzom znów udało się to, co nam nie wyszło z Polonezem i Syreną

Po co wymyślać nowe nazwy, skoro te stare klientom wciąż kojarzą się dobrze? Renault właśnie wprowadza na rynek model, który ma nawiązywać – nie tylko nazwą – do kultowej "czwórki", która w ciągu 31 lat produkcji sprzedała się w milionach egzemplarzy. Jeździłem zupełnie nowym Renault 4 E-Tech i wiem, co odziedziczyło po kultowym pierwowzorze, a czym się od niego diametralnie różni.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?
Co warto kupić

W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?

Mercedes od kilkunastu już lat współpracuje z Renault w dziedzinie silników – zarówno benzynowych, jak i Diesla. Pod maskami wielu aut z gwiazdą znaleźć można (prawie) takie same silniki jak w autach marek Renault, Dacia czy Nissan. Czy trzeba się bać francuskich silników w niemieckich autach? Jak rozpoznać, który silnik jest który?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Rabaty na hybrydy coraz większe. Kto i co teraz wyprzedaje?
Aktualności

Rabaty na hybrydy coraz większe. Kto i co teraz wyprzedaje?

Rabatowa ofensywa Toyoty nabiera tempa, ale nie tylko ta marka przeceniła swoje hybrydy. Suzuki zrobiło to samo z hybrydowym S-Crossem i to tym sprzed zmian związanych z tzw. dyrektywą GSR2. W gronie wyprzedających są też Ford, Renault i Nissan, który przecenił auta z napędem e-Power.

Oto nowa wersja hybrydowego, kompaktowego SUV-a Renault. Europejska marka przechodzi rewolucję i chce wykurzyć chińskie SUV-y
Testy nowych samochodów

Oto nowa wersja hybrydowego, kompaktowego SUV-a Renault. Europejska marka przechodzi rewolucję i chce wykurzyć chińskie SUV-y

Niewiele czasu, zaledwie nieco ponad dwa lata, minęło od chwili, gdy Renault rozpoczęło sprzedaż kompaktowego SUV-a o imieniu Austral – i oto przed nami stoi Renault Austral po dość głębokim face liftingu. Coś poszło nie tak? Okazuje się, że Renault po prostu bardzo się spieszy – ten już wyjściowo niezły samochód wyposażony w wydajny napęd hybrydowy teraz jest jeszcze lepszy. A co do cen, to cóż – są na tyle rozsądne, że warto pomyśleć dwa razy, zanim wybierze się jakiegoś budżetowego SUV-a z Chin.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Powrót do przeszłości: jeździłem wskrzeszonym sedanem Renault, który ma "coupe" w nazwie
Testy

Powrót do przeszłości: jeździłem wskrzeszonym sedanem Renault, który ma "coupe" w nazwie

Renault Megane GrandCoupe to model sprzed lat, które wciąż, a raczej znowu można kupić jako nowy samochód. Auto, jak na dzisiejsze standardy, jest niemodne i nudne ale wszystko ma na swoim miejscu i zadziwiająco dobrze jeździ. A testowy egzemplarz to poczciwy diesel 1.5 dCi z automatem, który na jednym baku robi 1000 km. Czegoś jeszcze potrzebujesz?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Cały świat pokochał Renault 4. Następca też ma być jak szwajcarski scyzoryk
Testy

Cały świat pokochał Renault 4. Następca też ma być jak szwajcarski scyzoryk

Ten samochód sprawdzi się w typowo miejskich warunkach, ale pozwoli też zabrać rodzinę na weekendowy wypad. Model przekonuje też wieloma rozwiązaniami i wszystko wskazuje na to, że również cenowo nie da powodów do narzekania. I gdyby to wszystko dotyczyło auta spalinowego, byłoby gwarancją sukcesu. Ale mowa o elektrycznym aucie. Czy zatem Renault 4 E-Tech ma szansę oczarować klientów, jak zrobił to oryginał sprzed ponad 60 lat?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Renault dostanie silnik 1.8 full hybrid E-Tech 160. Padły ceny
Aktualności

Renault dostanie silnik 1.8 full hybrid E-Tech 160. Padły ceny

W gamie Renault w końcu pojawi się układ napędowy, który znamy już z Dacii Bigster. Jednostka 1.8 trafi do modeli Symbioz oraz Captur. Pierwsze auta z nowym napędem powinny trafić do klientów już na początku lipca.

Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale
Aktualności

Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale

Renault kontynuuje prawdziwą ofensywę modelową. Jakiś czas temu znacząco odświeżono dwa SUV-y, Australa oraz Espace'a. Kilku drobniejszych nowości doczekało się także flagowe Renault Rafale. Teraz poznaliśmy nowe cenniki wszystkich trzech. Otwiera je kwota 139 tys. 900 zł.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień
Aktualności

Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień

Coraz ostrzejsze unijne normy — w tym emisji CO2 — najmocniej uderzają w najbardziej przystępne cenowo nowe samochody, ograniczając ich dostępność. Prezesi Renault i Stellantisa w wywiadzie dla "Le Figaro" apelują o zmianę przepisów, jednocześnie ostrzegając przez bolesnymi konsekwencjami zachowania obecnego status quo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne
Aktualności

Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne

Renault ruszyło z programem Embleme. Pod tą nazwą kryje się jedyny w swoim rodzaju rodzinny samochód demonstracyjny. Jego najważniejszym atutem jest rekordowo niski poziom emisji CO2 w całym cyklu życia pojazdu. Renault Embleme ma oczywiście więcej atutów. Miejmy nadzieję, że Francuzi nie potraktują go wyłącznie jako laboratorium niskoemisyjnej mobilności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km
Używane

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Na tej liście jest kilka naprawdę dużych zaskoczeń. Największym wcale nie jest obecność jednego samochodu elektrycznego. W niektórych przypadkach dziwi fakt, że auto, które ma nieco ponad dwa lata i przejechane 100 tys. km potrafi być w takim stanie, jak ten, który zastaliśmy. Chcąc kupić jedno z tych aut na rynku wtórnym, zastanów się dwa razy. Oto dziesięć samochodów, które wypadły najgorzej w naszych testach długodystansowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes ma skończyć z tymi dwoma modelami. Długo to nie trwało
Aktualności

Mercedes ma skończyć z tymi dwoma modelami. Długo to nie trwało

Mercedes zamierza zredukować gamę o dwa modele. Jeśli do tego dojdzie, to oba przejdą do historii jako jedne z najkrócej wytwarzanych samochodów w dziejach tej marki. Producent ma jednak dwa powody, które w pełni uzasadniają tę bolesną decyzję.

Poprosiliśmy mechanika o listę nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Wybrał 11
Co warto kupić

Poprosiliśmy mechanika o listę nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.