Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Renault

Renault

Renault dostanie silnik 1.8 full hybrid E-Tech 160. Padły ceny
Aktualności

Renault dostanie silnik 1.8 full hybrid E-Tech 160. Padły ceny

Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale
Aktualności

Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień
Aktualności

Szefowie dwóch gigantów motoryzacyjnych apelują do UE. Widmo masowych zwolnień

Coraz ostrzejsze unijne normy — w tym emisji CO2 — najmocniej uderzają w najbardziej przystępne cenowo nowe samochody, ograniczając ich dostępność. Prezesi Renault i Stellantisa w wywiadzie dla "Le Figaro" apelują o zmianę przepisów, jednocześnie ostrzegając przez bolesnymi konsekwencjami zachowania obecnego status quo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne
Aktualności

Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne

Renault ruszyło z programem Embleme. Pod tą nazwą kryje się jedyny w swoim rodzaju rodzinny samochód demonstracyjny. Jego najważniejszym atutem jest rekordowo niski poziom emisji CO2 w całym cyklu życia pojazdu. Renault Embleme ma oczywiście więcej atutów. Miejmy nadzieję, że Francuzi nie potraktują go wyłącznie jako laboratorium niskoemisyjnej mobilności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km
Używane

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Na tej liście jest kilka naprawdę dużych zaskoczeń. Największym wcale nie jest obecność jednego samochodu elektrycznego. W niektórych przypadkach dziwi fakt, że auto, które ma nieco ponad dwa lata i przejechane 100 tys. km potrafi być w takim stanie, jak ten, który zastaliśmy. Chcąc kupić jedno z tych aut na rynku wtórnym, zastanów się dwa razy. Oto dziesięć samochodów, które wypadły najgorzej w naszych testach długodystansowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes ma skończyć z tymi dwoma modelami. Długo to nie trwało
Aktualności

Mercedes ma skończyć z tymi dwoma modelami. Długo to nie trwało

Mercedes zamierza zredukować gamę o dwa modele. Jeśli do tego dojdzie, to oba przejdą do historii jako jedne z najkrócej wytwarzanych samochodów w dziejach tej marki. Producent ma jednak dwa powody, które w pełni uzasadniają tę bolesną decyzję.

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery
Premiery

Renault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery

Renault w ekspresowym tempie zdecydowało się na lifting modelu Espace. Jego najnowsza generacja zadebiutowała w 2023 r., stając się SUV-em. Po dwóch latach auto upodobniło się do flagowe Rafale oraz otrzymało sporo nowych elementów wyposażenia i udoskonaleń.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji
Aktualności

Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji

W 2024 r. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Ukrainie było auto, które doskonale znasz, ale prawdopodobnie nigdy nie widziałeś go na własne oczy z takim logo. Jak podaje Felipe Munoz z CarIndustryAnalysis, trzecie miejsce zajął elektryk, a do Top 10 trafił też model, który w Polsce kosztuje minimum 322 tys. 890 zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem
Wiadomości

Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem

W osobowej motoryzacji nie ma większego dystansu od tego, który dzieli miejskie samochody i superauta. Niemniej Renault kolejny raz pokazuje, że oba mogą się spotkać w jednym miejscu. To Renault 5 Turbo 3E, które nie ma prawie nic wspólnego z elektryczną "piątką", a dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu na tylne koła bez pośredników trafia... 4800 Nm. Na szczęście w kabinie czuwa Emotional Support Device, czyli przyrząd do wsparcia emocjonalnego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Megane GrandCoupe zaskakiwało ceną. Teraz jest jeszcze lepiej, bo dostało diesla
Aktualności

Renault Megane GrandCoupe zaskakiwało ceną. Teraz jest jeszcze lepiej, bo dostało diesla

Tego mi brakowało w klasycznym Megane GrandCoupe. Renault wprowadza do oferty tego sedana silnik diesla 1.5 dCi. Chińskie auta tego nie mają, a cena dalej jest niezła. Co ciekawe, to właśnie Megane "w dieslu" można bardzo dobrze wyposażyć, lepiej niż wersję z benzyną pod maską.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2
Aktualności

Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2

Cele pozostają bez zmian, ale producenci aut będą mieli więcej czasu na dostosowanie się do zaostrzonych norm. Komisja Europejska uległa naciskom ze strony europejskich koncernów motoryzacyjnych i jak informuje Reuters, wydłużyła do trzech lat okres, w którym firmy muszą spełnić cele emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Najpopularniejsze samochody z "fabryczną" instalacją LPG. Ich właściciele oszczędzają przy każdym tankowaniu
Aktualności

Najpopularniejsze samochody z "fabryczną" instalacją LPG. Ich właściciele oszczędzają przy każdym tankowaniu

Instalacja LPG to nadal jeden z najefektywniejszych sposobów na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Nic dziwnego, że samochody z fabryczną instalacją lub z instalacją montowaną do nowych aut u dealerów cieszą się taką popularnością. Które z nich są w najczęściej wybierane przez polskich klientów? Sprawdźmy.

Z pewnym żalem pożegnaliśmy Renault Symbioz. Wnioski z testu długodystansowego
Testy

Z pewnym żalem pożegnaliśmy Renault Symbioz. Wnioski z testu długodystansowego

Renault Symbioz zagościło w naszej redakcji na trochę dłużej, ale w końcu trzeba było oddać kluczyki. Francuski SUV zaskoczył nas przede wszystkim wydajnym układem hybrydowym, dzięki któremu może podebrać część klientów... Toyocie. Naszym zdaniem to przede wszystkim świetna alternatywa dla atrakcyjnie wycenionych samochodów z Chin. Czym urzekł nas Symbioz, a za co zebrał słabe noty?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ugaszenie elektryka nie będzie trwało dłużej niż auta spalinowego. Renault udostępnia patenty
Wiadomości

Ugaszenie elektryka nie będzie trwało dłużej niż auta spalinowego. Renault udostępnia patenty

Renault już jakiś czas temu wspólnie ze strażą pożarną opracowało technologię umożliwiającą skuteczniejsze gaszenie płonącego samochodu elektrycznego i hybrydowego plug-in. Teraz francuski koncern udostępnił za darmo patenty na to rozwiązanie. Firmy, które z niego skorzystają, będą zobowiązane zrobić to samo, jeśli wprowadzą ulepszenia.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?
Porównania samochodów

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?

Te SUV-y łączy wiele i... prawie wszystko dzieli. Oba testowe egzemplarze to hybrydy plug-in, oba mają świetne osiągi i podobną moc (Renault równe 300 KM, Toyota 306 KM). Oba auta mają napęd 4x4, mają zbliżoną wielkość i trzeba zapłacić za nie zbliżoną kwotę. Tyle że RAV4 to już dość stary model zaprezentowany blisko siedem lat temu. W tym roku do salonów trafi nowa generacja "RAV-ki". Rafale trafiło do sprzedaży w 2024 r., jest więc rynkową nowością. A jednak to Toyota sprzedaje się znacznie lepiej – to jeden z ulubionych samochodów Europejczyków, który w samym styczniu znalazł w Polsce ponad 1000 nowych właścicieli. To niewiele mniej niż cała gama osobówek francuskiej marki. O co chodzi?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Estafette, Goelette i Trafic — tak wygląda rewolucja Renault w świecie aut dostawczych
Wiadomości

Estafette, Goelette i Trafic — tak wygląda rewolucja Renault w świecie aut dostawczych

Estafette, Goelette i Trafic — tymi modelami Renault zamierza zrewolucjonizować świat "nudnych" samochodów dostawczych. Francuskie nowości zostały oparte na platformie określanej mianem deskorolka i pojawią się w 2026 r. Oczywiście nowa gama będzie w 100 proc. elektryczna.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jechał "średnicówką" pod prąd. Policjanci już go namierzyli |Nagranie|
Aktualności

Jechał "średnicówką" pod prąd. Policjanci już go namierzyli |Nagranie|

To jakaś plaga. Mnożą się doniesienia o kierowcach wjeżdżających mna autostrady i drogi ekspresowe pod prąd, poparte nagraniami z kamerek, które kierowcy montują sobie za szybą. Niektóre takie zdarzenia kończą się ciężkimi wypadkami. W ostatnich tygodniach zdarzyło się nawet, że pod prąd autostradą pędził kierowca uciekający przed policją, ścigany zaciekle przez załogę radiowozu. Tym razem do niebezpiecznego zdarzenia doszło na śląskiej "średnicówce".

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Co warto kupić

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.