• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Aston Martin

Aston Martin

Aston Martin

Aston Martin to brytyjski producent samochodów sportowo-luksusowych. Firma została założona w 1914 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda w Gaydon. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska jednego z założycieli oraz wyścigu Aston Clinton Hill Climb, którym to się zajmował.

Pierwszy samochód wyprodukowali w 1915 roku, jednak dalszą działalność przerwała wojna. Samochody te charakteryzuje elegancka linia, bogate wyposażenie i dbałość o najdrobniejsze szczegóły. Wyjątkowości dodaje fakt, iż wszystkie auta brytyjskiej marki są składane ręcznie. O solidności wykonania świadczy to, że ok. 75% sprzedanych samochodów nadal nadaje się do użytku. Szacuje się, że podczas całej swojej działalności (ok. 100 lat) Aston Martin wyprodukował mniej samochodów, niż cały przemysł motoryzacyjny w Detroit w 5 godzin.

Większość z nas kojarzy te ekskluzywne auta z filmów o przygodach brytyjskiego, tajnego agenta Jamesa Bonda. Nie bez powodu, gdyż różne modele Astona Martina „występowały” aż w 10 częściach!

Aston Martin - modele

Aston Martin Cygnet

Aston Martin Cygnet

Ikona samochodu

Aston Martin DB11

Aston Martin DB5

Aston Martin DB5

Aston Martin DB6

Aston Martin DB6

Aston Martin DB7

Aston Martin DB7

Aston Martin DB7 Zagato

Aston Martin DB7 Zagato

Aston Martin DB9

Aston Martin DB9

Aston Martin DBS

Aston Martin DBS

Aston Martin Lagonda

Aston Martin Lagonda

Aston Martin One-77

Aston Martin One-77

Aston Martin Rapide

Aston Martin Rapide

Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vantage

Aston Martin Vantage

Aston Martin Virage

Aston Martin Virage

Aston Martin - powiązane artykuły

Premium

Aston Martin V12 Vantage – ostatnie takie 12 cylindrów

Choć wszystkie egzemplarze Astona Martina V12 Vantage'a zostały już sprzedane jeszcze przed premierą, udało nam się pojeździć jednym z nich. Było warto – takiego silnika w przyszłości ze świecą szukać, bo jest wbrew ekologii. Siedemset koni z czysto benzynowego 5.2 V12 biturbo – jest moc!

Najszybsze SUV-y, jakie można teraz kupić

Są funkcjonalne, uniwersalne i świetnie sprawdzają się w roli aut rodzinnych. W prezentowanych wersjach potrafią jeszcze pokazać prawdziwie sportowy charakter. Oto ranking 20 mocnych SUV-ów, aktualnie dostępnych w sprzedaży, które łączy jedna cecha – wszystkie na sprint do "setki" potrzebują mniej niż 4,5 s. Rekordzista robi to w czasie 2,6 s!

Robert Lewandowski w garażu Astona Martina. Odwiedził Grand Prix Formuły 1 w Monako

Robert Lewandowski w ramach odpoczynku po ciężkim sezonie przyjechał do Monako, gdzie odbywa się Grand Prix Formuły 1. Piłkarz był gościem Astona Martina i chętnie robił sobie zdjęcia z jego członkami. "Z radością informujemy, że dzisiaj do zespołu dołączył Robert Lewandowski" — cieszyła się ekipa zespołu wyścigowego.

Ranking 20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Epickie opanowanie poślizgu w Astonie Martinie Valkyrie za 3 mln dolarów

Aston Martin Valkyrie to bolid zapowiadany przez brytyjską markę od 2017 r. Wtedy pisaliśmy, że hiperauto będzie miało silnik o mocy ok. 1000 KM. Ostatecznie ekstremalny Aston Martin dopuszczony do ruchu otrzymał aż 1150-konny napęd hybrydowy. Jeden z jego kierowców przekonał się niedawno, że niełatwo opanować tę supermocną bestię na torze i uderzył w bandę na Silverstone. Spektakularny poślizg miał (w miarę) szczęśliwy finał!

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Premium

Złota Lagonda Saddama Husajna

Dyktator Iraku zlecił stuningowanie swojego Astona Martina. Niespodziewanie, po 27 latach, auto "wypłynęło" w Niemczech.

Tego się nie spodziewaliście! Aston Martin wypuszcza na rynek model V12 Vantage

Aston Martin V12 Vantage przeczy obecnemu porządkowi świata motoryzacyjnego. Downsizing, obcinanie cylindrów i hybrydyzację zagłusza przejmującym rykiem potężnej jednostki 5.2 Twin Turbo V12. Ale z decyzją zakupową nie musicie się spieszyć, bo... wszystkie przewidziane egzemplarze zostały sprzedane jeszcze przed premierą!

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów

To nie ciężarówki ani autobusy, ale zwykłe samochody osobowe. Mimo to mają jednostki napędowe, które w czasach downsizingu i ekologii są czystym horrorem. Oto 10 modeli z największymi silnikami w ostatnich 40 latach.

Premium

Aston Martin chciał produkować auta dla ludu?

W 1979 roku MG przeżywało bardzo poważne problemy. Przejęciem plajtującej firmy zainteresowana była ulubiona marka Jamesa Bonda – Aston Martin. Ludzie z Astona chcieli z pomocą MG wprowadzić na rynek tani model podstawowy. Dziś o tamtej inicjatywie przypomina jedynie zachowany prototyp

Premium

Aston Martin DBX – szczególnie dla tych, którzy SUV-ami dotąd gardzili

Aston Martin już miewał propozycje, jak 4 osoby mogłyby się szybko i stylowo przemieszczać – ale nigdy w takim formacie, jak DBX. Podobnie jak u rywali, to oczywiście SUV ma zapewnić marce biznesowy przełom. I pozostać przy tym autentycznym Astonem Martinem. Czym to objawia? Miałem zaszczyt zbadać to zza kierownicy DBX-a. I przekonać się, że ten niezwykły SUV skrada serce nawet "suvosceptykom".

Premium

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Te samochody okazały się klapą. Nie miały następców

Debiutowały w aurze sensacji, ponieważ nie miały precedensu w historii swoich producentów. Niestety, nie doczekały się też następców. Oto dziesięciu bohaterów jednej generacji: Seat Altea, Opel Signum i inni.

Aston Martin pokazał nową wersję DBX-a – 707 to obecnie najmocniejszy seryjny SUV

Co prawda nie ma licencji na zabijanie, ale mocą 707 KM przebija najbardziej napakowanych końmi mechanicznymi rywali: Aston Martin DBX707 to drugi wariant luksusowego SUVa marki i szczyt możliwości w tej klasie. Pierwszą „setkę” osiąga w 3,3 s, a maksymalnie rozpędza się do 310 km/h

Sto najpiękniejszych samochodów wszech czasów

Najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały, są dzisiaj ikonami motoryzacji. Jednak o ich wyjątkowym statusie świadczy nie tylko efektowna stylistyka, lecz także zaskakujące rozwiązania czy funkcja, jaką pełniły w okresie rynkowej kariery. Oto 100 samochodów, które zdaniem ekspertów z całego świata zasługują na miano tych najlepszych.

W Warszawie trwa wystawa superaut. Jest naprawdę grubo! [Galeria]

"Ikony motoryzacji" - tak nazywa się trwająca obecnie w Warszawie wystawa supersamochodów. Organizatorom nie przeszkadza niesprzyjająca aura i postanowili zebrać w jednym miejscu pokaźną kolekcję fascynujących modeli takich marek, jak Ferrari, Lamborghini, Mclaren, Porsche, Maserati, Bentley, Aston Martin i wielu innych.

Ben Collins o Astonie Martinie – legendarny kierowca o legendarnej marce

Ben Collins, znakomity kierowca wyścigowy i tajemniczy Stig z dawnego programu "Top Gear" napisał historię brytyjskiej marki Aston Martin. Jeśli legendarny kierowca opisuje legendarną markę, to rzecz zapowiada się superciekawie. Lektura książki potwierdza to stwierdzenie.

Najszybsze seryjne auta świata – Top 20

Są piękne, mocne, superdrogie i łączy je dość istotna cecha wspólna: ich prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Co więcej, wszystkie są aktualnie produkowane i przy odrobinie szczęścia i dużej gotówce można wejść w ich posiadanie. Poznajcie najszybsze auta dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.

Czym zajmuje się teraz Stig? Zapytaliśmy o to samego Bena Collinsa [Wywiad]

Wykorzystaliśmy premierę książki "Aston Martin: Made in Britain" jako pretekst do rozmowy z jej autorem – Benem Collinsem. Co zmieniło się u dawnego Stiga? Za czym tęskni, z czego jest dziś zadowolony, a co planuje robić w przyszłości? Zapraszamy na wywiad ociekający benzyną i pachnący spaloną gumą!

Aston Martin wrócił do Polski – odwiedziliśmy nowy showroom marki

Dzięki firmie Auto Fus Group Aston Martin znów jest oficjalnie reprezentowany nad Wisłą. Brytyjska marka ma teraz swój butikowy punkt sprzedaży w ekskluzywnym hotelu Raffles Europejski w Warszawie. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w otwarciu nowego showroomu Astona Martina.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Ile paliwa kosztuje dodatkowy bagaż?

    To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto”, nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Boisz się inflacji? Wydaj wszystko na stare auta!

    Robert i Piotr rozmawiają tym razem z Robertem Brykałą, który na kupowaniu klasyków zna się, jak nikt inny. Robert Brykała jest nie tylko uznanym fotografem motoryzacyjnym, który zaczynał swoją przygodę w Auto Świecie, ale też właścicielem imponującej i cennej kolekcji aut, głównie z lat 90 i czasów PRL-u. Wiele z nich kupił za grosze, zanim stały się ponownie modne, inne uratował przed złomowaniem – teraz uchyla rąbka tajemnicy, jakie auta warto kupić dziś, zanim ich ceny pójdą w górę. Z rozmowy dowiecie się też o tym, co stało się z Muzeum Skarb Narodu i Wystawą Klasyki w FSO, której był współtwórcą i "wymarzycielem". Kiedy znów będzie można zwiedzać wystawę, która przez wielu uznana była za najciekawsze muzeum motoryzacyjne w Polsce?

  • 10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

    O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

    Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

  • Subaru Forester II (2002-07) – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

    Korozja, korozja i... jeszcze raz korozja! To dziś największy wróg Forestera 2. generacji. Koroduje podwozie, nadwozie, różne elementy w komorze silnika – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech