Auto Fus Group, wyłączny dealer Astona Martina w Polsce, powiadomił, że w modelach DBX707, DB12 i Vantage, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii między październikiem 2022 r. a kwietniem 2023, może dojść do nagłej utraty oleju w silniku.
Niektóre przewody olejowe chłodnicy oleju silnikowego mogą pękać, co może skutkować utratą oleju i ciśnienia oleju. Nagła i szybka utrata oleju i ciśnienia oleju może doprowadzić do zgaśnięcia lub zatarcia silnika, co może zwiększyć ryzyko wypadku lub pożaru. Po awarii na desce rozdzielczej pojawi się komunikat ostrzegawczy, ostrzegający o niskim poziomie i ciśnieniu oleju. Kierowca może również zauważyć dym wydobywający się z obszaru silnika
- napisano w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Oczywiście właściciele wszystkich 26 samochodów z polskiego rynku, których dotyczy akcja serwisowa, zostaną o niej powiadomieni przez importera i zaproszeni na wizytę w warszawskim serwisie, gdzie węże olejowe zostaną wymienione.