Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Silnik

Silnik

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Dzisiejsze silniki Diesla niemal w niczym nie przypominają tych sprzed lat – to inżynieryjne dzieła sztuki, naszpikowane m.in. technologią obniżającą emisję szkodliwych związków. Są więc "czyste", względnie ciche i nadal potrafią mało palić. Druga strona medalu jest taka, że ze względu właśnie na ową skomplikowaną budowę silnik Diesla jest wymagający – oto kwestie, o których musisz pamiętać, by nie dołączyć do coraz liczniejszego chóru osób powtarzających, że "diesla nigdy więcej!"

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Uszkodzony silnik - naprawiać czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta... przekracza wartość auta.

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

Benzyniak 1.6 Volkswagena cieszy się dużą popularnością na rynku. Znajdziecie go w autach Audi, VW, Seata i Skody. Ale uwaga: trwałość i koszty napraw wersji MPI i FSI są skrajnie różne.

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Silniki Volvo - który warto wybrać, szukając używanego auta

Volvo potrafi budować nie tylko bezpieczne samochody, lecz także bardzo solidne silniki. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Szokujące skutki zderzenia z Teslą. Silnik leżał 50 m dalej

Szokujące skutki zderzenia z Teslą. Silnik leżał 50 m dalej

Biuro szeryfa hrabstwa Martin w USA poinformowało o poważnym wypadku, w którym Tesla zderzyła się z innym autem. Siła uderzenia była tak duża, że silnik jednego z aut, podobnie jak czwórka pasażerów, wypadł z samochodu.

Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?

Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?

Ponadprzeciętna moc i uroda to najważniejsze argumenty, żeby cenić Lamborghini — firmę, która zaczęła budować supersamochody trochę przypadkiem. Dziś trudno sobie wyobrazić motoryzację bez tej włoskiej marki. Marki, która przez cały czas istnienia korzystała tylko z dwóch konstrukcji silnika V12. Pierwsza z nich przetrwała aż 46 lat. Jak to więc było ze sztandarowym silnikiem z Sant’Agata Bolognese?

Uruchamianie silnika na mrozie - jechać czy czekać?

Uruchamianie silnika na mrozie - jechać czy czekać?

Teoretycznie za odśnieżanie czy skrobanie auta stojącego z włączonym silnikiem można dostać mandat, choć ryzyko, że tak się to skończy, jest raczej znikome. Realne natomiast jest zagrożenie dla silnika związane z takim postępowaniem – trzymanie zimnego silnika na wolnych obrotach ma niewielki wpływ na komfort jazdy, za to szkody mogą być duże. Jak przygotować auto do jazdy, by go nie zepsuć i dlaczego nie należy zwlekać z jazdą po uruchomieniu zimnego silnika na mrozie?

Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

Silnik 2.0 HDi to najdłużej oferowana konstrukcja koncernu PSA z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Jest nie tylko najbardziej popularny w gamie motorów HDi, lecz także najmniej awaryjny. Z perspektywy ponad 10 lat można śmiało powiedzieć, że silnik 2.0 HDi to udana konstrukcja zarówno jeśli spojrzymy na nią przez pryzmat efektywności, osiągów, kultury pracy, jak i trwałości oraz ogólnej niezawodności.

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta… przekracza wartość samochodu.

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty

Zwycięstwa w plebiscytach to jedno, a niezawodność konstrukcji to drugie. Niestety, wielokrotnie nagradzany silnik 1.6 THP ma kilka słabych punktów.

Przejechał 60 tys. km bez wymiany oleju, aż zapalił się "check engine"

Przejechał 60 tys. km bez wymiany oleju, aż zapalił się "check engine"

Silnik Seata Leona niemal błagał o litość, ale właściciel auta przez długi czas był nieugięty. Dopiero gdy na liczniku było już 60 tys. km, użytkownik zdecydował się wreszcie wymienić olej. To, co zaczęło wydostawać się z silnika, spokojnie można by pokazać w horrorze.

Kupił silnik 1.9 TDI za pół ceny i rozebrał do ostatniej śrubki. Czy to okazja? [WIDEO]

Kupił silnik 1.9 TDI za pół ceny i rozebrał do ostatniej śrubki. Czy to okazja? [WIDEO]

Regenerowane silniki oferowane w serwisach aukcyjnych mają być świetną alternatywą dla remontu we własnym zakresie? Popularny YouTuber to sprawdził, a wyniki nie są takie, jak oczekiwano.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Wlała płyn do spryskiwaczy do silnika. To była kosztowna pomyłka

Wlała płyn do spryskiwaczy do silnika. To była kosztowna pomyłka

Zimą w polskich warunkach atmosferycznych zużywa się bardzo dużo płynu do spryskiwaczy. Ta ciecz jest odpowiedzialna za czystość przedniej szyby i reflektorów, a więc pełni kluczową funkcję dla utrzymania odpowiedniej widoczności i tym samym bezpieczeństwa.

Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą

Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą

Mały, lekki, dynamiczny i oszczędny – silnik 1.2 TSI ma wiele zalet. Ale uwaga: trwałość do nich nie należy, szczególnie w wersji EA111. Silnik 1.2 TSI (TFSI – tak określany w Audi) to nowoczesny napęd, efektywny i o zwartej budowie. Zgodnie z ideą downsizingu ma niewielką pojemność, ale duże doładowanie, dzięki czemu może rozwinąć ponad 100 KM, a przy tym producent zapewnia, że spalanie jest niewiarygodnie niskie.

Jeśli Honda, to z którym silnikiem?

Jeśli Honda, to z którym silnikiem?

Inżynierowie Hondy potrafią budować solidne samochody z efektywnymi jednostkami napędowymi – to wiadomo nie od dziś. Podpowiadamy, które silniki oferowane w ostatnich latach są szczególnie warte uwagi.

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211

Które silniki BMW są najlepsze?

Które silniki BMW są najlepsze?

Samochody BMW dają dużo przyjemności z jazdy pod wieloma względami – także napędu. A to, że inżynierowie BMW potrafią budować efektywne jednostki, wiadomo nie od dziś. Podpowiadamy, które z nich są warte uwagi.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test