Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik

Silnik

Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy
Aktualności

Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Czy rozpoznasz części samochodu? Wybraliśmy 10 elementów
Aktualności

Czy rozpoznasz części samochodu? Wybraliśmy 10 elementów

Audi spasowało. Firma odracza śmierć samochodów spalinowych
Aktualności

Audi spasowało. Firma odracza śmierć samochodów spalinowych

Kilka lat temu Audi ogłosiło śmiałą deklarację. Choć dotyczyła dopiero 2033 r., to i tak wydawała się odważna — to właśnie wtedy firma planowała definitywnie zakończyć produkcję samochodów spalinowych. Właśnie się okazało, że Audi po cichu się z tego wycofało — informuje brytyjski magazyn "Autocar".

Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami
Co warto kupić

Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami

Porównujemy dwa duże, wszechstronne SUV-y w wersjach, o jakie coraz trudniej na rynku, czyli z mocnymi dieslami pod maską. Z takim napędem można liczyć na dobre osiągi, niskie spalanie, wysoki zasięg. Od aut o długości ok. 4,8 m można oczekiwać mnóstwa miejsca dla pasażerów i na bagaż. Kto oferuje więcej: nowy zawodnik z Niemiec, czy sprawdzone koreańskie auto z pięcioletnim stażem na rynku? Wybieramy idealne auto do pracy i dla rodziny

Szukaliśmy używanego auta premium w cenie nowej Dacii Duster. Kilka aut nas zaskoczyło
Aktualności

Szukaliśmy używanego auta premium w cenie nowej Dacii Duster. Kilka aut nas zaskoczyło

W poszukiwaniu używanego samochodu jednej z marek premium, który można kupić w cenie najtańszej nowej Dacii Duster przeczesaliśmy odmęty największego polskiego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Okazuje się, że takich samochodów, choć wymagania mieliśmy dość wysokie, jest całkiem sporo. Znaleźliśmy także auta, które mimo że nie są bezpośrednimi "zamiennikami" Dustera, są na tyle interesujące, że można je śmiało wziąć pod uwagę.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8
Aktualności

Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8

Przerwa od V8 w RAM-ach nie trwała długo. Po krótkiej nieobecności silników HEMI w amerykańskich pikapach, wracają w roku modelowym 2026. Przyczyną takiej decyzji Stellantisa jest niezadowolenie klientów i spadek sprzedaży. Dyrektor generalny przyznał jasno: popełniliśmy błąd i teraz go naprawiamy.

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km
Testy długodystansowe

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km

Nie mogliśmy uwierzyć w stan techniczny testowego Volkswagena Tiguana po przejechaniu nim 100 tys. km. Auto było niemal jak nowe, zapisaliśmy mu tylko dwa punkty karne, co oznaczało, że test zakończy z szóstką. Do przejechania zostało jednak jeszcze 25 tys. km. I wtedy zaczęły się przygody.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł
Co warto kupić

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł

Wielkie starcie wielkiej niemieckiej trójki. To absolutne klasyki klasy premium i jedne z najbardziej pożądanych samochodów na rynku. I odwieczni rywale. Co lepiej wybrać? Audi A4, BMW serii 3 czy może Mercedesa Klasy C?Sprawdziliśmy trzy różne kombi. Które z nich warto kupić za 30-40 tys. zł?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów
Porady

Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów

Fachowiec z trzydziestoletnim stażem w branży motoryzacyjnej nie ma najmniejszych wątpliwości – nowe i prawie nowe samochody psują się najczęściej z powodu awarii systemów mających obniżać emisję spalin i zużycie paliwa. Jak sobie z tym radzić? "Zapomnij o wycinaniu filtrów czy usuwaniu EGR–ów, to już nie te czasy". Oto jego rady.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz
Porady

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz

Dla wielu kierowców hybryda to hybryda, a jak działa… mniejsza o to. Tymczasem oprócz tego, że napędy hybrydowe występują w wersji „z wtyczką” (Plug-in lub, jak kto woli – PHEV) albo bez wtyczki (HEV), istotne różnice dotyczą podstawowych założeń konstrukcyjnych stosowanych przez różnych producentów – i przekładają się na komfort jazdy. Obecnie jedne auta mają hybrydy równoległe, inne mają hybrydy szeregowe, a jeszcze inne – szeregowo-równoległe. To nie tylko teoria, to ma znaczenie w codziennej eksploatacji.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
CX-30 to hit Mazdy w Polsce. Przetestowałem ją z nietypowym silnikiem
Testy nowych samochodów

CX-30 to hit Mazdy w Polsce. Przetestowałem ją z nietypowym silnikiem

Mazda CX-30 jest produkowana od 2019 r., jednak nadal przyciąga spojrzenia i dobrze się sprzedaje. Postanowiłem sprawdzić, w czym tkwi sekret japońskiego crossovera z Hiroszimy. Do testu otrzymałem egzemplarz z silnikiem e-Skyactiv X w najbogatszej wersji wyposażenia Takumi i kolorze Zircon Sand.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Przy takich obrotach silnika zmieniaj biegi. W baku zostanie więcej paliwa
Aktualności

Przy takich obrotach silnika zmieniaj biegi. W baku zostanie więcej paliwa

Wzrosty cen zmuszają kierowców do szukania patentów na oszczędzanie paliwa. Jednym z dobrych rozwiązań w autach z manualną skrzynią biegów jest umiejętne zmienianie przełożeń oraz hamowanie silnikiem. Te umiejętności doświadczonych kierowców pomogą jeździć dłużej na jednym tankowaniu. Są też zgodne z zasadami ekologicznej jazdy.

Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli
Co warto kupić

Czy warto kupić używane Volvo? Na warsztat wzięliśmy sześć modeli

Naszemu zaprzyjaźnionemu mechanikowi daliśmy do oceny sześć modeli Volvo z różnych segmentów, różnych roczników i z różnych przedziałów cenowych. Aż się pobudził - miał na ich temat wiele do powiedzenia. Co ciekawe, na piątkę (ale z minusem) jego zdaniem zasłużył tylko jeden model. Wystawił też jedną trójkę, a robi to rzadko.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Widziałem już nowego Astona Martina DBX S. To SUV o mocy 727 KM
Premiery

Widziałem już nowego Astona Martina DBX S. To SUV o mocy 727 KM

Światowa premiera Astona Martina DBX S odbyła się 30 kwietnia, a już trzy tygodnie później jako jeden z pierwszych mogłem go dokładnie obejrzeć w showroomie brytyjskiej marki na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Topowy wariant tego SUV-a wręcz ocieka włóknem węglowym i ma jeszcze bardziej podkręconą moc.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Mamy listę najgorszych nawyków kierowców. Każdy może zakończyć się awarią
Eksploatacja

Mamy listę najgorszych nawyków kierowców. Każdy może zakończyć się awarią

Wiele nawyków, które od lat stosujemy podczas prowadzenia auta, mogą mieć niszczący wpływ na elementy samochodu. Wśród nich są też takie, których uczy się na kursach na prawo jazdy. Niestety zazwyczaj nawet nie mamy świadomości, że coś robimy źle. Tak jest choćby z parkowaniem na trawie.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Wymiana oleju co 30-50 tys. km? To gra podwyższonego ryzyka!
Porady

Wymiana oleju co 30-50 tys. km? To gra podwyższonego ryzyka!

"Przestrzeganie fabrycznych interwałów serwisowych może prowadzić do poważnych awarii silnika oraz niezaplanowanych wydatków": taki napis powinien znaleźć się na niektórych książkach serwisowych nowych samochodów, w których producenci dopuszczają wymiany oleju co 30 tys. km, a niektórzy – to już naprawdę zgroza – każą wymieniać olej silnikowy co 2 lata lub co 50 tys. km. W takim wypadku druga, a najpóźniej trzecia wymiana oleju może być ostatnią przed remontem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nie tankuj na pierwszym dystrybutorze. Auto może stanąć w każdym momencie
Aktualności

Nie tankuj na pierwszym dystrybutorze. Auto może stanąć w każdym momencie

Tankowanie samochodu jest standardową czynnością każdego właściciela i użytkownika czterech kółek. Choć sam proces nie jest tajemnicą, to okazuje się, że on może mieć wpływ na niezawodność naszego samochodu. Właśnie z tego powodu lepiej nie tankować auta na pierwszym dystrybutorze - w dłuższej perspektywie może on zaszkodzić naszemu pojazdowi.

Tak oszczędzisz na paliwie. Wystarczy jeden przycisk w aucie
Wiadomości

Tak oszczędzisz na paliwie. Wystarczy jeden przycisk w aucie

Wciśnięcie jednego przycisku może sprawić, że twoje auto zacznie spalać mniej paliwa — ale też będzie mniej dynamiczne. Silnik reaguje ospalej, klimatyzacja działa z mniejszą mocą, a skrzynia biegów jakby zaczęła leniwie kalkulować każdy ruch. Wszystko po to, by wydłużyć zasięg na jednym baku. Brzmi jak kompromis? Dla wielu kierowców to codzienność, której nawet nie są świadomi.

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Corvette C4 ZR-1: uczyniła Amerykę znowu szybką. Pomogli Anglicy i Niemcy
Youngtimer

Corvette C4 ZR-1: uczyniła Amerykę znowu szybką. Pomogli Anglicy i Niemcy

Odmiana ZR-1 na pierwszy rzut oka niewiele różni się od standardowej Corvette C4. Wersja ZR-1 na początku lat 90. była chevroletowskim supersportowcem, choć trzeba przyznać, że niezbyt popularnym. Na tym polega jej urok.

To urządzenie pozwoli uniknąć kosztownej naprawy. Sprawdź, czy masz je w aucie
Wiadomości

To urządzenie pozwoli uniknąć kosztownej naprawy. Sprawdź, czy masz je w aucie

Świecące się na desce rozdzielczej samochodu kontrolki, wzywające np. do sprawdzenia silnika, potrafią spędzić kierowcy sen z powiek. Zazwyczaj motywują do szybkiej wizyty w warsztacie, gdzie sama diagnoza może słono kosztować. Jest jednak inne rozwiązanie. Niektóre komunikaty, wysyłane przez samochodowy komputer, możemy rozszyfrować samodzielnie, używając niewielkiego i niedrogiego urządzenia — interfejsu OBDII.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.