Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik

Silnik

Błędy, które niszczą auto szybciej, niż myślisz. Mechanicy nie mają wątpliwości
Eksploatacja

Błędy, które niszczą auto szybciej, niż myślisz. Mechanicy nie mają wątpliwości

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kolor spalin może oznaczać poważną awarię. Na to warto zwrócić uwagę
Porady

Kolor spalin może oznaczać poważną awarię. Na to warto zwrócić uwagę

Kierowcy boją się tej niewielkiej żółtej kontrolki. Oto patent na kasowanie błędu
Aktualności

Kierowcy boją się tej niewielkiej żółtej kontrolki. Oto patent na kasowanie błędu

Niewielka żółta kontrolka "check engine" potrafi wystraszyć kierowców, szczególnie gdy zapali się tuż przed jazdą. Może ona sugerować niewielką usterkę lub poważną awarię. Aby się o tym przekonać, trzeba podłączyć się do systemu OBD-II. To pozwoli ustalić, czy samodzielnie można kasować błąd, np. odpinając klemy, czy niezbędną będzie wizyta u mechanika. Jednak kasowanie błędów bez odpowiedniej wiedzy może być groźne.

Już dziś zacznij to robić, a zaoszczędzisz nawet tysiące. Paliwo przestanie być kosztowne
Aktualności

Już dziś zacznij to robić, a zaoszczędzisz nawet tysiące. Paliwo przestanie być kosztowne

Styczeń przyniósł znaczne różnice w cenach paliw na polskich stacjach - nawet 40 gr na litrze. Dla kierowców oznacza to możliwość oszczędności na poziomie 20 zł przy pełnym 50-litrowym baku. W perspektywie miesięcznej i rocznej takie oszczędności mogą przekształcić się w znaczącą kwotę. Kluczem jest kilka przyzwyczajeń jak m.in. planowanie trasy. Kierowcy powinni już teraz wprowadzić w życie sześć rad.

Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?

Mazda zazwyczaj w testach na dystansie 100 tys. km błyszczała znakomitą formą. Czy model CX-30 e-Skyactiv X z rewolucyjnym silnikiem benzynowym o mocy 186 KM pod maską wyłamie się z tego schematu? Oto nasze sprawozdanie z testu wytrzymałościowego!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Grzejesz silnik na postoju? Im większy mróz, tym bardziej mu szkodzisz
Porady

Grzejesz silnik na postoju? Im większy mróz, tym bardziej mu szkodzisz

Rozgrzane auto działa lepiej. Do ciepłego samochodu przyjemniej się wsiada. A jednak długotrwałe rozgrzewanie silnika na postoju przed jazdą ma prawie zawsze poważne konsekwencje. Silnik nie zepsuje się od razu, ale prędzej czy później za to zapłacisz.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Padł akumulator na mrozie? Podpowiadamy, jak odpalić silnik z kabli i niczego nie popsuć
Eksploatacja

Padł akumulator na mrozie? Podpowiadamy, jak odpalić silnik z kabli i niczego nie popsuć

Zrobiło się mroźno i wielu kierowców ma problem z samochodami. Uruchamianie silnika z rozładowanym akumulatorem za pomocą kabli rozruchowych podłączonych do auta sąsiada jest łatwe, ale... lepiej się nie pomylić. Poważny błąd może oznaczać, że zamiast jednego będziemy mieć dwa zepsute pojazdy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Rozgrzewanie silnika na mrozie. Kierowcy popełniają kosztowne błędy
Eksploatacja

Rozgrzewanie silnika na mrozie. Kierowcy popełniają kosztowne błędy

Do Polski wróciły mrozy z prawdziwego zdarzenia. Skrobanie szyb i odśnieżanie samochodu zajmuje kierowcom sporo czasu. Czy silnik pracujący bez obciążenia na wolnych obrotach może się w tym czasie rozgrzać? Większość współczesnych silników nie może. Co więcej: przy mrozie rzędu -10 stopni Celsjusza silnik Diesla nie osiągnie temperatury roboczej nawet po godzinie pracy bez obciążenia! Skuteczne rozgrzanie silnika jest kluczowe dla bezawaryjnej jazdy.

SUV premium nr 1 w Polsce. Mechanik sprawdził nam dwa Volvo XC60
Co warto kupić

SUV premium nr 1 w Polsce. Mechanik sprawdził nam dwa Volvo XC60

Volvo XC60 to w Polsce hit - od wielu lat jest najczęściej kupowany samochodem klasy premium. W 2024 r. znowu było numerem 1.Dlatego ofert na rynku wtórnym nie brakuje, a wśród nich można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. Trzeba jednak pamiętać, że XC60, bez względu na generację, to auto nowoczesne, a co za tym idzie - tanio w serwisie nie będzie. Co się psuje w XC60 I i II generacji? Jakich silników unikać? O opinie zapytaliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy znasz tę funkcję? Jest w każdym aucie, choć możesz o tym nie wiedzieć
Eksploatacja

Czy znasz tę funkcję? Jest w każdym aucie, choć możesz o tym nie wiedzieć

Choć przypomina symbol odwróconego prysznica, to w ogóle tego nie oznacza. To funkcja, która była kiedyś niezbędna. Od 25 lat jest tak naprawdę niespotykana w nowych samochodach, jednak każdy kierowca z dłuższym stażem doskonale wie, na czym polega ssanie. Bez niego silnik może się nie uruchomić.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?
Wszystko o silniku

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i obniżenie kosztów produkcji to główne powody wprowadzania na rynek silników R3. Sprawdziliśmy trwałość i niezawodność najpopularniejszych silników z turbo i ich wolnossące odpowiedniki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
"Majonez" pod korkiem wlewu oleju. Wyjaśniamy, co oznacza
Eksploatacja

"Majonez" pod korkiem wlewu oleju. Wyjaśniamy, co oznacza

Co może zwiastować biała maź znaleziona pod korkiem wlewu oleju? Wokół tego "majonezu" wyrosło sporo miejskich legend, dlatego wyjaśniamy, kiedy jego obecność jest niepokojąca. W niektórych sytuacjach rzeczywiście trzeba będzie sięgnąć głęboko do portfela.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Co się stanie, jeśli za szybko wjedziesz w kałużę? Młot wodny to koszty liczone w tysiącach
Aktualności

Co się stanie, jeśli za szybko wjedziesz w kałużę? Młot wodny to koszty liczone w tysiącach

Druga połowa grudnia przywitała nas ociepleniem, wichurami i ulewnymi opadami deszczu. Są ulice, gdzie pojawiły się duże i głębokie kałuże, a to oznacza, że kierowcy muszą jeździć bardzo ostrożnie. Duża ilość wody na ulicy nie tylko paraliżuje ruch, ale może mieć także negatywne konsekwencje dla samochodów, przyczyniając się do tzw. młota wodnego. To bardzo groźne dla silnika i kosztowne dla kierowcy.

Łada Niva dostanie nowy silnik. Będzie miał 90 KM mocy i ma wyeliminować dwie wady
Aktualności

Łada Niva dostanie nowy silnik. Będzie miał 90 KM mocy i ma wyeliminować dwie wady

Po wielu latach korzystania z przestarzałej, nadającej się już powoli do muzeum, jednostki 1.7. Rosjanie postanowili zafundować bestsellerowej Nivie niemałą rewolucję pod maską. Łada Niva dostanie nowy silnik! Kierowcy śmiali się z Nivy, że może nie jest szybka, ale za to dużo pali. To ma się zmienić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI
Testy nowych samochodów

Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI

Ten model nie rzuca się może przesadnie w oczy, ale jest uwielbiany przez klientów i to nie tylko w Europie. Volkswagen Tiguan to od lat bestseller w gamie niemieckiego koncernu. Jak jeździ najnowsza generacja kompaktowego SUV-a? Przed wami Volkswagen Tiguan w wersji R-line z mocnym dieslem pod maską.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce
Eksploatacja

Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce

W znacznej mierze to kierowca decyduje, w jakim stanie będzie jego samochód. Niektórych awarii nie da się uniknąć, ale wiele prowokujemy sami. Lenistwo, brak czasu, poszukiwanie oszczędności za wszelką cenę, złe nawyki, brak wiedzy – to powody błędów najczęściej popełnianych przez kierowców. Sprawdź, czy również masz je na sumieniu i jeśli tak, to czym one grożą.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Tak silnik pracuje, żebyś mógł jeździć. Wykonuje tytaniczną robotę
Aktualności

Tak silnik pracuje, żebyś mógł jeździć. Wykonuje tytaniczną robotę

Dziś samochód jest tak powszechnym urządzeniem, że praktycznie nikt się już nie zastanawia i nie zachwyca działaniem silnika spalinowego. A on dzień w dzień bardzo ciężko pracuje, kiedy ty podczas jazdy słuchasz swojej ulubionej muzyki. Przedstawiamy kilka przykładów tytanicznej pracy jednostki napędowej w każdym spalinowym samochodzie.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?
Wszystko o silniku

Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?

Mało który silnik z ostatnich lat okrył się taką niesławą, co mały francuski 1.2 PureTech. Trzycylindrowa jednostka stała się wręcz synonimem awaryjności. Na rynku mnóstwo jest aut z silnikiem 1.2 PureTech, ale czy to benzyniak warty uwagi? Postanowiliśmy go sprawdzić. Czy naprawdę jest tak źle? Na co zwrócić uwagę, jeśli rozważamy samochód z tą jednostką? Da się kupić dobry samochód używany z tym silnikiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat
Co warto kupić

Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

BMW X3 trzeciej generacji to auto drogie w serwisie, skomplikowane, a do tego głównie z dwulitrowymi doładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Potencjalnych problemów jest tu bardzo wiele – radzimy, jaką wersję wybrać, aby nie wpakować się na minę.

Astony Martiny z możliwą usterką. Spod maski może wydobywać się dym
Aktualności

Astony Martiny z możliwą usterką. Spod maski może wydobywać się dym

Aston Martin ogłosił kampanię naprawczą dla trzech modeli: SUV-a DBX707, dużego GT DB12 i coupe Vantage. Na polskim rynku dotyczy ona 26 samochodów. Ich właściciele powinni jak najszybciej przyjechać do autoryzowanej stacji obsługi, ponieważ możliwa usterka jest poważna.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.