- Silnik może działać na różnych paliwach, takich jak benzyna, diesel, wodór czy amoniak, zwiększając jego wszechstronność
- Jednostka waży 48 kg, generuje do 223 KM i osiąga sprawność cieplną na poziomie 50 procent
- Design silnika ogranicza emisje, eliminuje spalanie oleju i pozwala na oszczędne zużycie paliwa
Firma przeprowadziła już testy silnika w wersji dwucylindrowej z doładowaniem i chłodzeniem cieczą. Jednostka waży tylko 48 kg i jest dość niewielkich rozmiarów: 38 cm długości, 35 cm szerokości i 30 cm wysokości. Mimo to silnik generuje 175 KM, a według danych producenta może osiągnąć nawet 223 KM mocy i 176 Nm momentu obrotowego. Z kolei deklarowana sprawność cieplna na poziomie 50 proc., co przewyższa możliwości tradycyjnych silników spalinowych, nawet tych stosowanych w najbardziej wydajnych samochodach.
Nowoczesna konstrukcja silnika i zaawansowane sterowanie
W tym rozwiązaniu sprężarka odpowiada za kontrolę dopływu powietrza, a paliwo jest precyzyjnie wtryskiwane dopiero po zamknięciu specjalnego obrotowego zaworu wydechowego. Takie podejście znacząco ogranicza emisję niespalonego paliwa do atmosfery. W silniku zastosowano suchą miskę olejową, co eliminuje problem znany z dwusuwów, czyli konieczności spalania oleju w mieszance paliwowej.
Twórcy projektu podkreślają, że silnik będzie mógł pracować na ubogiej mieszance, co dodatkowo zmniejszy zużycie paliwa. Według producenta emisja spalin ma osiągnąć "bezprecedensowo niski poziom". To nie koniec plusów jego zastosowań pod względem ekonomicznym. REV-Force ma być bardzo tani pod względem zarówno w produkcji, jak i w serwisowaniu.
Czytaj też: Neymar wydał fortunę na unikatowe auto. Batmobilem jednak po ulicach nie pojeździ
Co jeszcze wyróżnia silnik? Firma Alpha-Otto zastosowała system sterowania, który pozwala na szybkie dostosowanie kluczowych parametrów pracy, takich jak stopień sprężania, pojemność skokowa, kąt wyprzedzenia zapłonu czy strategia wtrysku paliwa. Dzięki temu REV-Force może efektywnie pracować na różnych rodzajach paliw, co czyni go wyjątkowo uniwersalnym rozwiązaniem.
Kiedy zobaczymy REV-Force na rynku?
Przedstawiciele Alpha-Otto Technologies informują, że projekt REV-Force znajduje się już na etapie bliskim komercjalizacji i posiada zgłoszenia patentowe. Firma liczy, że nowoczesny dwusuwowy silnik znajdzie zastosowanie nie tylko w motoryzacji, ale także w innych gałęziach przemysłu, gdzie liczy się wydajność, niska masa i elastyczność w doborze paliwa.
Zobacz także: Duże polskie miasto kupuje elektryczne autobusy z Chin. W Warszawie zajęło się nimi MSWiA