Logo

Samochody z tym silnikiem będą służyć wiecznie. Nigdy ich nie sprzedawaj

  • Wiele marek samochodowych krytykowanych za pojawiające się w ich ofercie problematyczne konstrukcje ma na koncie samochody z silnikami, które budzą do dziś szacunek mechaników
  • Inaczej niż większość współczesnych konstrukcji, silniki te miały średnie lub słabe osiągi, ale za to wyróżniały się nieprawdopodobną trwałością
  • Jeśli macie w garażu samochód z takim silnikiem będący w dobrym stanie, pomyślcie dwa razy, zanim wystawicie go na sprzedaż
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niektórzy producenci samochodów posunęli się za daleko w dążeniu do ograniczania kosztów i zmniejszania emisji. OK, rozumiemy, że zmuszają do tego różne przepisy, ale z punktu widzenia klienta wygląda to tak: "co mnie to obchodzi"? Dla kupującego samochód jest ważne, by także po gwarancji mógł bezpiecznie cieszyć się autem, na które nierzadko oszczędzał latami. A jest, jak jest: silniki 1.2 koncernu Stellantis mają przebogatą kartotekę "przygód" z paskami rozrządu dosłownie rozpuszczającymi się w oleju; jeśli ktoś ma Volkswagena sprzed 2016 roku ze 180-konnym dieslem 2.0 BiTDI, to albo ma już remont silnika za sobą, albo właśnie zastanawia się nad przyczyną wysokiej konsumpcji oleju. Tymczasem w wielu garażach, ale też na ulicach, można spotkać samochody, których silniki wytrzymują be większych problemów setki tysięcy, a nawet miliony kilometrów.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu