Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Diesel

Diesel

Czy warto kupić diesla?

Czy warto kupić diesla?

Do niedawna poszukiwane i pożądane przez kupujących, a teraz traktowane z coraz większą niechęcią i nieufnością. Czy auta z silnikami wysokoprężnymi mają przed sobą przyszłość?

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

BMW serii 3 kontra Audi A4 i Volvo V60. Trzy praktyczne kombi z dieslami

Świeżo odnowione BMW serii 3 Touring spotyka się z Audi A4 Avantem oraz Volvo V60. Każdy z tych modeli występuje w teście z miękką hybrydą zbudowaną na bazie solidnego silnika Diesla oraz z automatyczną skrzynią biegów. Inny jest za to rodzaj napędu: w Audi 4x4, w BMW na tył, a w Volvo na przód. Przekonajmy się zatem, który z tych samochodów daje najwięcej radości z jazdy.

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Silnik 1,6 Multijet to ulepszona wersja silnika 1.9 JTD/M-jet – rzadziej się psuje i mniej pali. Szkoda tylko, że niemal równie głośno klekocze...

Audi Q5 kontra Mercedes GLC. Dwa niemieckie SUV-y z dieslami. Który okaże się lepszy?

Audi Q5 kontra Mercedes GLC. Dwa niemieckie SUV-y z dieslami. Który okaże się lepszy?

Zmodernizowany Mercedes GLC spotyka się z dojrzałym Audi Q5. Oba samochody sprawdzamy z mocnymi silnikami Diesla, bo czy tego chcą niektórzy, czy nie, to nadal jeden z najlepszych rodzajów napędów, szczególnie w SUV-ach. Przekonajmy się zatem, co będzie górą – debiutant z 2022 r. czy doświadczony, rynkowy gracz.

Co to jest: sześć cylindrów, 3,3 litra pojemności, tylny napęd? Odpowiedź - nowa Mazda CX-60. Ile trzeba zapłacić za japońskiego SUV-a? I czy warto?

Co to jest: sześć cylindrów, 3,3 litra pojemności, tylny napęd? Odpowiedź - nowa Mazda CX-60. Ile trzeba zapłacić za japońskiego SUV-a? I czy warto?

Jak pójść jednocześnie z prądem i pod prąd? Można na przykład zaprezentować jednocześnie hybrydę plug-in i... sześciocylindrowego diesla 3.3. Mimo presji zielonego ładu Mazda naprawdę to zrobiła, a my podpowiadamy, jaką wersję wybrać. Zaraz poznacie wersje silnikowe oraz specyfikacje nowego rodzinnego SUV-a Mazdy

Włosi zaszaleli, wyceniając diesla w odświeżonych Alfach Romeo. To prawie 300 tys. zł!

Włosi zaszaleli, wyceniając diesla w odświeżonych Alfach Romeo. To prawie 300 tys. zł!

Polskie cenniki odświeżonych wersji Alfy Romeo Giulia i Alfy Romeo Stelvio zaskakują nie tylko dużymi podwyżkami, ale też zubożałą paletą jednostek napędowych. I chociaż w ofercie pozostaje diesel 2.2 JTDM, z tak zaporową ceną raczej nie będzie chętnie wybieraną opcją. Co zatem zostaje klientom?

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Wielu kierowcom nowoczesnych diesli konieczność uzupełniania płynu AdBlue nie weszła jeszcze w nawyk. Warto wiedzieć, że przy szybkiej jeździe po autostradzie płynu może ubywać znacznie szybciej niż podczas codziennych, spokojnych tras po mieście. Wyjaśniamy, czym grozi wyjeżdżenie płynu do końca.

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Podczas gdy na licznych forach internetowych trwają dyskusje na temat wyższości jednych napędów nad drugimi, a także kłótnie o to, czy gorsze są "sadzomioty", czy też "czasoprądojady", rzeczowa i obiektywna odpowiedź na takie pytania wcale nie jest łatwa. Samochody, tzn. ich napędy, są coraz mniej uniwersalne i którykolwiek wybierzemy, warto się nad tym wcześniej głęboko i uczciwie zastanowić, bo każdy ma i wady, i zalety.

Duża promocja na paliwo. Na tych stacjach przez trzy godziny zatankujesz o 1 zł za litr taniej

Duża promocja na paliwo. Na tych stacjach przez trzy godziny zatankujesz o 1 zł za litr taniej

Sieć Circle K zaplanowała atrakcyjną promocję dla wszystkich kierowców. 15 grudnia pomiędzy godz. 14.00 a 17.00 benzyna i olej napędowy będą tańsze o 1 zł za litr. Jakie trzeba spełnić warunki?

Superoszczędne i luksusowe kombi: Mercedes klasy C kontra Audi A4 z mocnymi dieslami

Superoszczędne i luksusowe kombi: Mercedes klasy C kontra Audi A4 z mocnymi dieslami

Mercedes po raz pierwszy wystawia konkurenta Audi A4 Allroad w postaci uterenowionej klasy C z rozbudowanym napędem na cztery koła. I chociaż oba auta jeżdżą po ziemi, spodziewajcie się pojedynku wysokich lotów i zużycia paliwa, którego tym luksusowym kombi może pozazdrościć niejedno auto miejskie!

Zimowe dodatki do paliwa. Co dają i czy warto je stosować?

Zimowe dodatki do paliwa. Co dają i czy warto je stosować?

Od 1 listopada na stacjach benzynowych dostępne sprzedawane jest zimowe paliwo. Teoretycznie jest ono przygotowane na trudne, mroźne warunki. Czy w takim razie warto stosować uszlachetniacze i dodatki?

Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!

Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!

A zwłaszcza ten dwulitrowy, który – notabene – stanowi trzon oferty używanego BMW serii 3 z lat 2011-19. Sprawdzamy, ile warta jest "trójka" typoszeregu F30/31. Ceny zakupu, właśnie w przypadku wersji 2.0d N47 z początku produkcji, robią się coraz bardziej zachęcające i zaczynają się już od niecałych 40 tys. zł.

10 typowych problemów zimą - radzimy, co robić, aby ich uniknąć

10 typowych problemów zimą - radzimy, co robić, aby ich uniknąć

Przypominamy, jak radzić sobie, gdy dopadną was typowe zimowe problemy: zaparowane szyby, kłopoty z rozruchem silnika, zamarznięte szyby i zamki.

Rzęzi, brzęczy, nie odpala – usterki w aucie, które ujawni mróz

Rzęzi, brzęczy, nie odpala – usterki w aucie, które ujawni mróz

Przy ujemnych temperaturach większość niemłodych, ale też i wiele niestarych aut zaczyna wydawać dziwne dźwięki albo nawet całkiem "rzuca palenie". Im cieplej, tym kłopotów mniej, ale auto samo się nie naprawi. Mróz podpowiada, jakie mamy usterki na pokładzie i co, tak czy inaczej, będziemy naprawiać w nadchodzącym czasie.

Dlaczego diesel nie pali?

Dlaczego diesel nie pali?

Jeszcze wczoraj wszystko było w porządku, a dziś wasz diesel nie chce zapalić? Przyczyn może być wiele – od błahych do takich, które oznaczają remont silnika.

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce

Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce

Spaliny starszych silników benzynowych są czystsze niż praktycznie nowych diesli. Nowe badania mogą rzutować na strefy czystego transportu, które w niedalekiej przyszłości powstaną w Polsce. Właściciele samochodów z jednostkami wysokoprężnymi mogą mieć problem.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test