- MG wróciło na polski rynek 30 listopada 2023 r. Chyba nawet ambitni Chińczycy nie spodziewali się, gdzie będą dwa lata później
- W listopadzie 2025 r. MG HS okazało się 3. najczęściej rejestrowanym nowym autem wśród osób prywatnych w Polsce
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
To nie są powszechnie dostępne dane. Renomowany Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar publikuje jedynie ogólne wyniki pierwszych rejestracji marek aut, bez podziału na firmy i osoby prywatne. Tymczasem to dwa różne światy. Dotarłem do rankingu rejestracji marek i modeli przez klientów indywidualnych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Jakie są najpopularniejsze SUV-y w Polsce?
Według danych IBRM Samar w listopadzie 2025 r. pierwsza ósemka najczęściej rejestrowanych nowych aut przez osoby prywatne w Polsce składała się wyłącznie z SUV-ów. Top 10 wyglądało następująco:
- 1 VW T-Roc: 687 aut
- 2 Toyota Yaris Cross: 606 aut
- 3 MG HS: 495 aut
- 4 Kia Sportage: 494 auta
- 5 Renault Captur: 467 aut
- 6 Toyota C-HR: 379 aut
- 7 Hyundai Tucson: 370 aut
- 8 Skoda Kamiq: 342 auta
- 9 Dacia Sandero: 332 auta
- 10 Dacia Duster: 326 aut
Tym samym MG HS dokonało niemożliwego: SUV chińskiego producenta trafił do czołowej trójki. To pierwsza taka sytuacja na polskim rynku.
W okresie styczeń-listopad 2025 r. MG HS zajęło 6. miejsce, a mniejsze MG ZS — 11. lokatę.
Czy MG jest popularne w Polsce?
Tak. I to bardzo. Marka wróciła na polski rynek zaledwie przed dwoma laty, a wcześniej — czyli ponad ćwierć wieku temu — była kompletną niszą. Tymczasem w okresie styczeń-listopad 2025 r. pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych wśród osób prywatnych MG okazało się 6. marką.
Mało tego, z wynikiem 8120 aut MG wyprzedziło takie legendy jak m.in.:
- Renault: 7358 aut;
- Suzuki: 4371 aut;
- Ford: 3191 aut;
- Nissan: 2976 aut;
- Honda: 2742 auta
Wprawdzie w samym listopadzie 2025 r. MG zajęło "jedynie" 7. miejsce, to uwagę przykuwają wyniki BAIC-a i Leapmotora. To coś niesamowitego.
Jak się sprzedają się inne chińskie auta w Polsce? BAIC i Leapmotor dynamicznie rosną
BAIC zadebiutował w Polsce tuż po MG, na przełomie 2023 i 2024 r. Z kolei Leapmotor pojawił się na naszym rynku na początku 2025 r. Jak na budowanie marki to śmiesznie krótko. Tymczasem w listopadzie 2025 r. pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych wśród osób prywatnych w Polsce:
- BAIC z wynikiem 328 aut wyprzedził m.in. Forda (313) czy Suzuki (311),
- Leapmotor (262 rejestracji) pokonał m.in. Hondę (260).
Ciekawe, co będzie w grudniu 2026 r.