• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat MG

MG

MG

MG to brytyjska marka produkująca samochody osobowe. Została założona w 1920 roku przez Wiliama Morrisa, a rok później dołączył do niego Cecil Kimber, który pełnił funkcję dyrektora sprzedaży. Skrót MG oznacza Morris Garages.

Marka jest znana głównie z produkcji małych, 2-osobowych roadsterów o sportowym charakterze. Pierwszym samochodem, który został wyprodukowany pod szyldem brytyjskiej marki był model 14/28. W 1968 powstało British Leyland Motor Corporation z połączenia BMC i Leyland, a MG stało się częścią koncernu.

Jeden z najbardziej znanych modeli powstał w 1962 roku – nazywał się MGB. Z kolei model Metro 6R4 startujący w słynnej Grupie B rajdów samochodowych, potrafił dostarczyć niecodziennych doznań. Wersja rajdowa miała szalone 415 KM, ale wersja drogowa, wyposażona w 3-litrowy silnik V6 umieszczony zaraz za kierowcą, osiągał moc 253 KM. W połączeniu z masą 1000 kg i napędem na cztery koła, auto osiągało „setkę” w niespełna 5 sekund.

Do 2005 roku MG należało m.in. do BMW i MG Rover. Po ogłoszeniu bankructwa tego ostatniego, Nanjing Automobile Group kupiła MG i w 2007 roku wznowiła produkcję modelu TF w Chinach, lecz finalny montaż odbywa się także w dawnej fabryce MG Rover w Longbridge w Birmingham.

MG - modele

Ikona samochodu

MG F

Ikona samochodu

MG TF

Ikona samochodu

MG ZR

Ikona samochodu

MG ZS

Ikona samochodu

MG ZT

MG - powiązane artykuły

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Największa porażka w historii BMW. Jak firma mogła popełnić taki błąd?

Historia BMW to pasmo sukcesów i tylko jedna porażka – za to wielka: przejęcie koncernu Rovera. Choć początki były obiecujące, to już po siedmiu latach BMW z ulgą sprzedało całość za… 10 funtów.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Najnowsze testy Euro NCAP – słabe wyniki Renault i Dacii [Wideo]

W najnowszej serii cash testów przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP zbadano poziomo bezpieczeństwa oferowany przez 11 modeli samochodów. Aż siedem z nich uzyskało najwyższą ocenę pięciu gwiazdek, natomiast dużym zaskoczeniem są rezultaty Dacii Spring i Renaulta Zoe, które zanotowały jedne z najsłabszych wyników w swoich klasach.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Koreański SUV mocniejszy od chińskiego

Australijczycy sprawdzili w testach zderzeniowych najnowsze modele SUV, które dostępne są także w Europie. Rozbito nowe egzemplarze Hyundai Kona oraz MG ZS.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Chiński SUV za chwilę w salonach - MG XS

Brytyjczycy próbują podgrzewać atmosferę. Jesienią do salonów trafi ich najnowszy samochód, czyli dzieło chińskiego koncernu SAIC.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

MG XS. Chiński SUV trafi do Europy

Oto nowy chiński rywal dla Dacii Duster i innych niedrogich SUV: model XS, który do Europy trafi pod marką MG. Wiemy już jak wygląda.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata | Premium

NSU Wankel-Spider kontra MG Midget - odwaga czy zabawa

NSU zastosowało silnik Wankla i zdecydowało się na karoserię we włoskim stylu. MG postawiło na kanciastą stylistykę. Co jest lepsze?

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

MG GS – Chińczyk dla Europy

Z brytyjskiego producenta pozostała jedynie nazwa, ale obecny chiński właściciel spółka SAIC nie zapomina o kraju pochodzenia marki i chce tam sprzedawać najnowsze modele.

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Marka MG powraca do Europy

Nowy crossover marki MG trafi na rynki europejskie w 2016 roku. Czy stanie się konkurentem dla liderów tego segmentu?

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

MG powraca na rynki europejskie

Już wkrótce na rynek trafią nowe modele brytyjskiem marki MG. Hatchback jest już gotowy, ale na SUV będziemy musieli jeszcze trochę poczekać

Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Nowy MG6 ma przywrócić blask marce

Po 16 latach od chwili debiutu roadstera MG F na rynku debiutują nowe modele marki MG

Materiały Premium

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

    Choć RAV4 II najlepsze lata ma już za sobą, nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze. Owszem, nie kosztują 10 tys. zł, tylko dwa razy więcej, ale jedynie takimi warto się interesować, szczególnie jeśli pod maską pracuje jednostka benzynowa.

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech