- IBRM Samar podał najnowsze wyniki z polskiego rynku nowych aut
- W pierwszym półroczu 2025 r. MG odnotowało więcej pierwszych rejestracji samochodów osobowych niż Nissan lub Opel
- Omoda wyprzedziła Mazdę, a BAIC Fiata
Sytuacja na polskim rynku nowych samochodów z miesiąca na miesiąc robi się coraz bardziej pasjonująca. To niesamowite, w jak szybkim tempie rosną w siłę chińscy producenci, wyprzedzając słynne marki. Na dodatek, w czerwcu 2025 r. doszło do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów
Nowy lider wśród chińskich producentów aut w Polsce
Jeszcze w maju 2025 r. tytuł najpopularniejszego w Polsce chińskiego producenta nowych aut osobowych należał do koncernu SAIC Motor (1233 rejestracji), który u nas ma dwie marki: MG i Maxusa. W czerwcu 2025 r. MG zanotowało jednak zaskakujący spadek do zaledwie 828 samochodów: to aż o blisko 33 proc. mniej niż w maju 2025 r. i o 29,2 proc. mniej niż w czerwcu 2024 r. Tym samym na pierwsze miejsce awansował dotychczasowy nr 2.
Przeczytaj także: Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
W czerwcu 2025 r. najwięcej pierwszych rejestracji aut osobowych w Polsce ze wszystkich chińskich producentów odnotował koncern Chery. Wynik 1152 sztuk to suma rejestracji trzech marek tego giganta, czyli Omody (722 sztuk), Jaecoo (426 aut) i debiutującej właśnie u nas "imiennej" marki Chery (4 pojazdy).
Jeszcze w maju 2025 r. SAIC Motor miał przewagę nad wszystkimi markami koncernu Chery razem wziętymi (1233 vs 1191 sztuk). SAIC Motor prowadzi też w pierwszym półroczu 2025 r. (6285 vs 5760 pierwszych rejestracji), niemniej przewaga wynosi jedynie 525 aut.
W Polsce w SAIC Motor pierwsze skrzypce gra MG. W okresie styczeń-czerwiec 2025 r. Maxus miał na koncie zaledwie jedną pierwszą rejestrację auta osobowego.
Top 10 najpopularniejszych marek nowych aut chińskich producentów
Na dodatek koncern Chery rośnie w Polsce w błyskawicznym tempie. Jeszcze w czerwcu 2024 r. SAIC Motor zanotował aż przeszło... 28 razy więcej pierwszych osobowych rejestracji od Chery (1169 sztuk MG plus trzy Maxusy vs 41 aut Omody).
Przeczytaj także: Robert Lewandowski gorzko o rynku używanych aut. Cofnięty licznik może mieć nawet co 3. pojazd sprowadzany do Polski
A tak wygląda Top 10 najczęściej rejestrowanych marek nowych aut chińskich producentów w Polsce w pierwszej połowie 2025 r. (wszystkie dane w tekście: IBRM Samar):
- MG: 6285 aut
- Omoda: 3197 aut
- Jaecoo: 2563 auta
- BAIC: 2124 auta
- BYD: 1626 aut
- Leapmotor: 390 aut
- Forthing: 342 auta
- DFSK: 41 aut
- XPeng: 18 aut
- Bestune: 7 aut
Ogółem w rankingu pierwszych rejestracji aut osobowych w Polsce w okresie styczeń-czerwiec 2025 r. MG zajęło wysokie 14. miejsce, wyprzedzając tym samym m.in. Nissana (16. pozycja), Peugeota (17. lokata) i Opla (18. miejsce). Z kolei Omoda (21. pozycja) wyprzedziła Mazdę (22. miejsce), a Jaecoo (23.) — Hondę (24.) i Seata (25.). BAIC zajęło 26. lokatę, a BYD 29. To lepiej niż Fiat (35. miejsce) i Mitsubishi (36.)
Niesamowite rzeczy dzieją się też w statystykach rejestracji wśród osób prywatnych.
Omoda 5 i MG HS popularniejsze od Toyoty Yaris
W rankingu najczęściej rejestrowanych nowych aut osobowych przez osoby prywatne w Polsce w pierwszej połowie 2025 r. MG HS zajęło bardzo wysokie 9. miejsce (1979 rejestracji), Omoda 5 uplasowała się na 11. pozycji (1686 sztuk), a MG ZS na 12. lokacie (1679 aut). Tym samym każde z nich wyprzedziło taki hit jak Toyota Yaris (13. miejsce; 1677 pierwszych rejestracji).