Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat

Fiat

Fiat

FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino-włoska fabryka samochodów w Turynie) to włoski producent samochodów osobowych, dostawczych (a kiedyś także ciężarówek, maszyn rolniczych i samolotów).

Firma została założona w 1899 roku przez Giovanni'ego Aneglli'ego w Turynie. Rok później światło dzienne ujrzał ich pierwszy model – 3 1/2 HP. Marka szybko się rozwijała i do 1939 roku miała już 5 fabryk. W 1967 roku przejęła m.in. Autobianchi, 2 lata później – Ferrari i Lancię, a po kolejnych 2 latach - Abarth'a.

Do końca lat 80. Fiat przejął także takie marki jak Iveco, Alfa Romeo i Maserati. W 1989 roku, Fiat Tipo m.in. za bardzo przestronne i wygodne wnętrze oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Dla Polski współpraca z Fiatem była szczególnie ważna, gdyż w 1967 roku na warszawskim Żeraniu w fabryce FSO rozpoczęto produkcję licencyjną Fiata 125p, a 6 lat później w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej oraz Tychach – modelu 126p, gdzie później były także produkowane Cinquecento, Seicento czy Palio Weekend. Obecnie w Tychach montowany jest Fiat 500.

Fiat - modele

Fiat 124

Fiat 124

Fiat 125

Fiat 125

Fiat 125p

Fiat 125p

Fiat 126p

Fiat 126p

Fiat 127

Fiat 127

Fiat 128

Fiat 128

Fiat 130

Fiat 130

Fiat 131

Fiat 131

Ikona samochodu

Fiat 132

Ikona samochodu

Fiat 133

Ikona samochodu

Fiat 500

Fiat 500L

Fiat 500L

Fiat 500X

Fiat 500X

Fiat 600

Fiat 600

Fiat 850

Fiat 850

Fiat Albea

Fiat Albea

Fiat Argenta

Fiat Argenta

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta

Ikona samochodu

Fiat Brava

Fiat Bravo

Fiat Bravo

Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento

Ikona samochodu

Fiat Coupe

Fiat Croma

Fiat Croma

Fiat Doblo

Fiat Doblo

Ikona samochodu

Fiat Ducato

Fiat Fiorino

Fiat Fiorino

Fiat Freemont

Fiat Freemont

Ikona samochodu

Fiat Fullback

Fiat Idea

Fiat Idea

Ikona samochodu

Fiat Linea

Fiat Marea

Fiat Marea

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Fiat Palio

Fiat Palio

Fiat Panda

Fiat Panda

Fiat Punto

Fiat Punto

Fiat Qubo

Fiat Qubo

Fiat Regata

Fiat Regata

Fiat Ritmo

Fiat Ritmo

Fiat Scudo

Fiat Scudo

Fiat Sedici

Fiat Sedici

Fiat Seicento

Fiat Seicento

Ikona samochodu

Fiat Siena

Fiat Stilo

Fiat Stilo

Fiat Strada

Fiat Strada

Ikona samochodu

Fiat Talento

Fiat Tempra

Fiat Tempra

Fiat Tipo

Fiat Tipo

Fiat Ulysse

Fiat Ulysse

Fiat Uno

Fiat Uno

Fiat X1/9

Fiat X1/9

Fiat - powiązane artykuły

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski

Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski

Kiedyś samochody marek premium dla wielu Polaków były praktycznie nieosiągalne. Teraz nie jest to już takie oczywiste. Problem w tym, że to nie auta premium staniały, tylko bardziej zdrożały modele dla przeciętnego Kowalskiego.

Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre

Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre

W latach 90. mówiono z przekąsem, że Fiat 126 el to bardzo ekologiczne auto, bo samo ulega szybkiej biodegradacji. Mały Fiat nigdy nie był specjalnie odporny na korozję, ale wersja el rdzewiała na potęgę. Auto ze zdjęć ma zaledwie 11 tys. km przebiegu i całe życie było garażowane.

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W swoim złotym okresie auta z nadwoziami coupé były wzorcami elegancji i wyższej kultury motoryzacyjnej. Do tego samochody były wtedy tak różnorodne, że trudno jest wyłonić z nich najlepszego kompana letnich wycieczek. Ale mimo wszystkich tych trudności jednak spróbujemy!

Polski Fiat 132p - dla towarzyszy i prywaciarzy

Polski Fiat 132p - dla towarzyszy i prywaciarzy

Samochód marzenie wczoraj i dziś. Ładnie utrzymany Fiat 132 pierwszej serii to prawdziwa rzadkość, a 132p – niemal kwiat paproci. Na szczęście nawet na auto w idealnym stanie nie trzeba już wydać równowartości mieszkania w Warszawie.

Zwolnienia w polskiej fabryce Fiata. Będą spore odprawy

Zwolnienia w polskiej fabryce Fiata. Będą spore odprawy

Zarząd bielskiej fabryki Fiata doszedł do porozumienia ze związkami zawodowymi. Ruszy program dobrowolnych odejść. Redukcje zatrudnienia spowodowane są wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących emisji spalin.

Co wiesz o FSO Polonezie? Edycja ekstremalnie trudna

Co wiesz o FSO Polonezie? Edycja ekstremalnie trudna

Nawet jeśli jesteś hardkorowym fanem Poloneza, nie masz gwarancji, że w tym quizie odpowiesz poprawnie na przynajmniej połowę pytań. To najtrudniejszy quiz o tej legendzie PRL, jaki kiedykolwiek przygotowaliśmy!

Używany Fiat Tipo II – dobry, ale nie dla każdego

Używany Fiat Tipo II – dobry, ale nie dla każdego

Kompaktowy Fiat Tipo ma sporo zalet – nie jest przesadnie drogi (ani w zakupie, ani w użytkowaniu), oferuje rozsądne wyposażenie oraz obszerne, dość wygodne wnętrze. Nie jest jednak dobrą propozycją dla każdego. Dlaczego?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Perfekcyjny wizerunek, fantastyczni projektanci, bogaty właściciel: Saab miał wszystko, żeby zostać jednym z gigantów rynku premium. Tymczasem ponad 10 lat temu – kiedy prestiżowa motoryzacja kwitła – szwedzka firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa. Dlaczego? Co się stało?

Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut

Włoski stylista Fiatów 126 el i Seicento o kulisach powstawania tych aut

Dotarliśmy do stylisty dwóch szalenie ważnych Fiatów produkowanych w Polsce: 126 el i Seicento. To Włoch Luciano Bove, który opowiedział nam kilka zaskakujących historii…

Zwolnienia grupowe w fabryce silników FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej

Zwolnienia grupowe w fabryce silników FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej

W sobotę (25 lutego) zaczynamy rozmowy w sprawie zamiaru zwolnienia 300 osób, który ogłosił zarząd spółki FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej – poinformowała we wtorek szefowa NSZZ Solidarność w FCA Poland Wanda Stróżyk.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

"W Iraku chwalono go za możliwość przewożenia dwóch żon w otwartym bagażniku". Nieznana historia polskiego Fiata 125p

"W Iraku chwalono go za możliwość przewożenia dwóch żon w otwartym bagażniku". Nieznana historia polskiego Fiata 125p

By PRL kupiła licencję na włoskiego sedana Józef Cyrankiewicz i Edward Gierek zapewniali Władysława Gomułkę, że "socjalizm nie dozna żadnego uszczerbku przez współpracę z zachodnim partnerem". Dlaczego im się udało?

Jeździłem aniołem, ale skusił mnie szatan. Test dwóch skrajnie różnych "pięćsetek"

Jeździłem aniołem, ale skusił mnie szatan. Test dwóch skrajnie różnych "pięćsetek"

Zjeżdżają z tej samej linii produkcyjnej, ale diametralnie różnią się charakterem. Ile wspólnego z uroczym Fiatem 500 ma krnąbrny Abarth 695? Miałem okazję sprawdzić to, zaprzedając duszę diabłu podczas testu kultowego malucha z fabryki w Tychach. Podpisałem cyrograf, gdy dostałem propozycję nie do odrzucenia.

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Jeszcze nie tak dawno chcąc kupić nowy samochód, trzeba było liczyć się z kwotą rzędu 30 tys. zł. Teraz, aby myśleć o fabrycznie nowym pojeździe, należy niemal podwoić tę kwotę. Jaki model można zatem wybrać, aby stać się właścicielem jednego z najtańszych samochodów na polskim rynku?

Maluch jak z fabryki. Kosztował krocie, ale co za stan! "To absolutny rarytas"

Maluch jak z fabryki. Kosztował krocie, ale co za stan! "To absolutny rarytas"

Ma 33 lata i od momentu opuszczenia Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) w Bielsku-Białej przejechał zaledwie 400 km. Teraz, w 50. rocznicę rozpoczęcia produkcji tego modelu, powrócił do Bielska-Białej i stanął w holu Bielskiego Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej.

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p

W szarym tłumie prawie półtora miliona wyprodukowanych Polskich Fiatów 125p trafiały się prawdziwe perły, jak 6-drzwiowa limuzyna, coupe z chowanymi reflektorami, wyścigówka z blokiem silnika Ferrari czy przedstawione 50 lat temu szybkie Akropolis, które z punktu widzenia ówczesnych zarobków było droższe niż dziś Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet. Czy pamiętasz jeszcze te legendy PRL?

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Na rynku motoryzacyjnym 2022 r. był czasem przegranych. Z 32 kluczowych firm samochodowych aż 22 zanotowały spadek pierwszych rejestracji w Europie. W ośmiu przypadkach przekroczył on 15 proc., a w jednym otarł się aż o 40 proc.! Kto najgorzej wspomina ubiegły rok?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech