Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Fiat — marka

Fiat — marka

FSO ma 75 lat. W latach 80. był pomysł, żeby tę dumę PRL-u "zaorać"
Wiadomości

FSO ma 75 lat. W latach 80. był pomysł, żeby tę dumę PRL-u "zaorać"

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak faktycznie nazywały się Duży Fiat, Maluch, Syrena, Trabant czy Wartburg?
Aktualności

Jak faktycznie nazywały się Duży Fiat, Maluch, Syrena, Trabant czy Wartburg?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem, które marki samochodów straciły w Europie najwięcej. Nie tylko Stellantis
Aktualności

Sprawdziłem, które marki samochodów straciły w Europie najwięcej. Nie tylko Stellantis

Na polskim rynku dominuje Toyota, ale w skali całej Europy japoński koncern nie załapał się na podium największych graczy. Na Starym Kontynencie wciąż dominują rodzimi producenci. Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów ACEA podsumowało minione 12 miesięcy. Postanowiliśmy z raportu wyciągnąć trochę ciekawostek. Jest kilka marek, które o 2024 r. chętnie zapomni.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Znamy zwycięzców plebiscytu Auto Świat Moto Awards 2024. Oddano aż 135 tys. głosów
Aktualności

Znamy zwycięzców plebiscytu Auto Świat Moto Awards 2024. Oddano aż 135 tys. głosów

W najnowszej edycji plebiscytu Auto Świat Moto Awards nasi Czytelnicy i Czytelniczki oddali aż ponad 135 tys. głosów, wybierając najlepsze samochody w siedmiu kategoriach. Jakie modele zwyciężyły w największym plebiscycie motoryzacyjnym w Polsce? Wśród zwycięzców jest m.in. Toyota.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fabryka w Tychach pracuje pełną parą. To już 13 milionów samochodów
Aktualności

Fabryka w Tychach pracuje pełną parą. To już 13 milionów samochodów

Mało która fabryka może pochwalić się takim wynikiem. Z zakładów, teraz należących do Stellantisa, w Tychach zjechał właśnie samochód o numerze 13 mln. Tyskie zakłady nie zwalniają tempa, a z linii produkcyjnych zjeżdżają kolejne modele. Głównie to małe i modne SUV-y, ale niedawno zapowiedziano także model o rodowodzie chińskim.

Czy rozpoznasz samochody z epoki PRL po detalach?
Aktualności

Czy rozpoznasz samochody z epoki PRL po detalach?

Auta z PRL przez niektórych uważane są za kultowe konstrukcje. Wielu osobom tak się opatrzyły przez lata, że są w stanie rozpoznać je po zaledwie drobnym fragmencie. Jeśli chcesz się przekonać, czy należysz do grona znawców "klasycznych" samochodów ze słusznie minionej epoki, to w tym quizie możesz sprawdzić swoją wiedzę i wprawne oko.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Fiat przyspiesza prace nad nową spalinową "pięćsetką". Debiut jeszcze w tym roku
Aktualności

Fiat przyspiesza prace nad nową spalinową "pięćsetką". Debiut jeszcze w tym roku

Spalinowe wydanie nowego Fiata 500 będzie kroplówką dla notującej dramatyczne wyniki w Europie marki. Elektryczna odsłona stylowego malucha nie poradziła sobie z udźwignięciem legendy produkowanego w Polsce poprzednika. Plan ratunkowy jest już w realizacji, dlatego za kilka miesięcy Fiat może w końcu odbić się od dna.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tak się kupowało nowy samochód w PRL. Absurdy, udręka i drożyzna
Oldtimer

Tak się kupowało nowy samochód w PRL. Absurdy, udręka i drożyzna

To zdjęcie punktu sprzedaży pojazdów jest szare i ponure. Wręcz bije beznadzieją. Bo właśnie tak wyglądało w PRL kupowanie nowego samochodu. Na odbiór Polskiego Fiata 126p czekało się dłużej niż dziś na Lamborghini, a ceny epatowały szaleństwem. Z drugiej strony w latach 80. i tak było dużo lepiej niż trzy dekady wcześniej, kiedy samo podanie o zgodę na zakup auta na prywatny użytek rozpatrywano nawet... trzy lata.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tak wygląda nowy Maluch. Jeszcze większe wrażenie robi Polonez. Jest tylko jeden problem
Aktualności

Tak wygląda nowy Maluch. Jeszcze większe wrażenie robi Polonez. Jest tylko jeden problem

Jedni wspominają motoryzację z okresu PRL-u z sentymentem, inni o jej wytworach woleliby zapomnieć. Nadal jednak wywołuje ona emocje i budzi żywiołowe dyskusje w naszym kraju. Kto z nas nie chciałby, żeby powstał nowy Polonez czy Syrena? Wiele razy już próbowano, jednak zawsze kończyło się jak zwykle...

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?
Aktualności

Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?

Minęło ponad 90 lat od zmontowania pierwszego Fiata w Polsce. Przez ten czas nad Wisłą wyprodukowano lub zmontowano mnóstwo różnych modeli tej włoskiej firmy. Czy rozpoznasz, który powstawał w Polsce, a który wyłącznie poza naszymi granicami?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów
Aktualności

Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów

W 2025 r. chińskie marki będą kontynuować ofensywę w Polsce: zadebiutuje u nas co najmniej 11 SUV-ów, a także przeszło 5-metrowy minivan i minisamochód montowany w… Tychach. Europa, Korea i Japonia odpowiedzą dziesiątkami premier, w których nie zabraknie niespodzianek: Audi A6 zostanie zastąpione nowym A7, Honda wróci do nazwy Prelude, a Fiat do segmentu, w którym kiedyś rządził za sprawą Uno i Punto.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dla nich to był kiepski rok: 2024 r. oznaczał koniec tych samochodów. Wśród nich modele Toyoty i Kii
Wiadomości

Dla nich to był kiepski rok: 2024 r. oznaczał koniec tych samochodów. Wśród nich modele Toyoty i Kii

Trudno uznać 2024 r. za udany, skoro się wypada: albo z polskiej oferty, albo w ogóle z produkcji. Mało tego, wypada i nawet nie ma co od razu liczyć na następcę. I żeby to jeszcze chodziło o modele, o których słyszały ze dwie osoby: w ciągu ostatnich 12 miesięcy spotkało to samochody o niesamowitej rozpoznawalności. Jeden jest tak znaczący, że dźwięk jego silnika trafił do słynnej Biblioteki Brytyjskiej, w której są dzieła sprzed czterech tysięcy lat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fiat Tipo właśnie zniknął z polskiej oferty. I nie wróci
Aktualności

Fiat Tipo właśnie zniknął z polskiej oferty. I nie wróci

Kiedy debiutował, zrobił niemałą furorę swoją ceną. Fiat postanowił zaproponować Polakom taniego sedana z całkiem niezłym wyposażeniem standardowym za... 44 tys. 900 zł. Dzisiaj ta cena szokuje, ale i w momencie premiery w 2016 r. robiła wrażenie. Pod koniec 2024 r. Fiat Tipo... zniknął z oficjalnej polskiej strony producenta.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Tak Fiat reklamował Cinquecento ponad 30 lat temu. Oto żółta książeczka
Youngtimer

Tak Fiat reklamował Cinquecento ponad 30 lat temu. Oto żółta książeczka

Porządki garażowe pozwalają czasem znaleźć prawdziwe skarby. Oto jeden z nich – materiał przygotowany na światową prezentację Fiata Cinquecento, która odbyła się 9 grudnia 1991 r. w Rzymie, i na polską premierę – tydzień później w warszawskim hotelu Victoria. Mała żółta książeczka przygotowana została i wydrukowana przez producenta w Turynie w języku polskim. Zawiera opis następcy Fiata 126 – "prawdziwego przeboju na progu roku dwutysięcznego", jak napisano w pierwszym zdaniu.

Te polskie samochody mogły podbić świat. Niespełnione prototypy z FSO
Oldtimer

Te polskie samochody mogły podbić świat. Niespełnione prototypy z FSO

Wzięło nas dzisiaj na wspominki. Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu od początku działalności, czyli od 1951 roku, starała się unowocześnić wytwarzane pojazdy, zdając sobie sprawę z mało nowoczesnych konstrukcji. Dotyczyło to Warszawy produkowanej od listopada 1951 r., Syreny, a później Fiata 125p i Poloneza. W biurach projektowych powstawały bardzo ciekawe prototypy. Przykłady? Warszawa-M20U, opracowana przez włoską firmę Warszawa Ghia i własna propozycja – Warszawa 210.

W tym rankingu Toyota jest dopiero czwarta. Lider z Francji niezagrożony, choć nie do końca
Aktualności

W tym rankingu Toyota jest dopiero czwarta. Lider z Francji niezagrożony, choć nie do końca

Rynek lekkich samochodów dostawczych (o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony) rządzi się innymi prawami niż aut osobowych. Tutaj hegemonem nie jest japońska Toyota, wszyscy próbują dogonić markę Renault. Oto jak wygląda sytuacja w Polsce po 11 miesiącach tego roku.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Fiat niczym Toyota w Polsce. Produkuje setki tysięcy samochodów, ale nie dla Europy
Aktualności

Fiat niczym Toyota w Polsce. Produkuje setki tysięcy samochodów, ale nie dla Europy

W Europie Fiat wygląda jak cień samego siebie sprzed wielu lat. Wydaje się więc, że jest malutkim producentem w ogóle. W rzeczywistości jest jak Toyota i sprzedaje setki tysięcy aut. Co więcej, jest jedną z najważniejszych marek całego koncernu Stellantis.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dokładnie 57 lat temu ruszyła w FSO produkcja Dużego Fiata. Tego o nim nie wiedzieliście
Aktualności

Dokładnie 57 lat temu ruszyła w FSO produkcja Dużego Fiata. Tego o nim nie wiedzieliście

Polski Fiat 125p zaczynał swoją historię jako narodowa duma, powiew nowoczesności i Zachodu w smętnym PRL-u, później stał się jednym z symboli upadku komunistycznej gospodarki, a w latach 90. był jednym z najtańszych aut, jakie można było w Polsce kupić. Dziś to ceniony i poszukiwany klasyk ze sporym gronem miłośników. Jak do tego doszło, że w komunistycznym kraju udało się uruchomić licencyjną produkcję zachodniego auta i dlaczego trwała ona tak długo?

Fiat 600 Hybrid - cennik 2024. W Polsce są dostępne benzynowe silniki
Aktualności

Fiat 600 Hybrid - cennik 2024. W Polsce są dostępne benzynowe silniki

Nowy Fiat 600 produkowany jest w Polsce i nad Wisłą dostępny jest także z benzynowymi silnikami pod maską, a to pozwala znaleźć włoskiego crossovera w całkiem atrakcyjnej cenie. W naszej serii, w której przyglądamy się cennikom przystępnie wycenionych samochodów, dzisiaj rozkładamy na czynniki pierwsze nowe ceny Fiata 600 Hybrid.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Wiesz, że jest taki rynek, gdzie Fiat wciąż dominuje? 100 tys. rejestracji przewagi
Aktualności

Wiesz, że jest taki rynek, gdzie Fiat wciąż dominuje? 100 tys. rejestracji przewagi

Kiedyś w Polsce Fiat był prawdziwym dominatorem, a włoskie samochody były powszechnym widokiem na drogach. Dzisiaj Włosi nie łapią się nawet do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek nad Wisłą. Są jednak państwa, gdzie wciąż mają mocną pozycję.

Ten samochód mógł napisać piękną historię polskiej motoryzacji
Oldtimer

Ten samochód mógł napisać piękną historię polskiej motoryzacji

Fiat 127 przegrał z Fiatem 126. W październiku 1971 r. Polska kupiła licencję na tego drugiego. Gdybyśmy wtedy mogli wybrać Fiata 127, losy naszej motoryzacji potoczyłyby się zapewne zupełnie inaczej, a zdjęcia ulic z okresu PRL nie przypominałyby tych, które znamy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.