Przed tobą 11 pytań o motoryzację PRL. O Syrenę, FSO i FSM, dużego i małego Fiata, Poloneza oraz Warszawę. Pytania są naprawdę proste, ale lepiej nie "lekceważyć przeciwnika" i dobrze się w nie wczytać. W jednym bowiem czai się pułapka. Zaczynamy?
Przeczytaj także: Trudny i zwodniczy quiz o samochodach PRL. Zapomnij o lepszym wyniku niż 4/10
Materiał powstał dzięki współpracy z partnerem — Narodowym Archiwum Cyfrowym, którego misją jest budowanie nowoczesnego społeczeństwa świadomego swojej przeszłości. NAC gromadzi, przechowuje i udostępnia fotografie, nagrania dźwiękowe oraz filmy. Zdigitalizowane zdjęcia można oglądać na nac.gov.pl
Rozpocznij quiz
Skrót FSM oznacza:
Poprawna odpowiedź: Fabrykę Samochodów Małolitrażowych
Z kolei w FSO nigdy nie produkowano:
Poprawna odpowiedź: Polskiego Fiata 126p
Polski Fiat 126p był produkowany w dwóch fabrykach: w Bielsku-Białej (1973-2000) i w Tychach (1975-1991)
To tylne światło należy do:
Poprawna odpowiedź: FSO Poloneza
Natomiast to jest:
Poprawna odpowiedź: też FSO Polonez
Syrena Sport była:
Poprawna odpowiedź: prototypem
Ten samochód:
Poprawna odpowiedź: był wytwarzany na licencji Fiata
Oczywiście chodzi o Polskiego Fiata 125p
Z kolei licencję na FSO Warszawę kupiono z:
Poprawna odpowiedź: ZSRR
Produkcję Polskiego Fiata 126p w Tychach rozpoczęto w:
Poprawna odpowiedź: 1975 r.
To był sprawdzian nie tylko wiedzowy, ale też na uważność: odpowiedź na to pytanie znalazła się bowiem w wyjaśnieniu pytania nr 2
FSO Warszawa nigdy nie była seryjnie produkowana w wersji:
Poprawna odpowiedź: 210
I to jest właśnie to wspominane na wstępie podchwytliwe pytanie. Wbrew pozorom FSO Warszawę produkowano w wersji 2-drzwiowej, ale nie było to coupe, lecz pick-up
Produkcję osobowej wersji FSO Poloneza zakończono:
Poprawna odpowiedź: w 2002 r.
W ostatnim roku zbudowano tylko 83 egzemplarze tego modelu
Ile cylindrów miał Mikrus?
Poprawna odpowiedź: dwa
Silnik Mikrusa miał 296 cm sześc. i rozwijał 14,5 KM