Auto Świat Wiadomości Aktualności W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

Te informacje o samochodach z PRL będą tak niesamowite, że aż prawdziwe. Twoje zadanie polega na wyłowieniu ich z gąszczu mitów. Zapytamy o auta, które na pewno doskonale znasz: Malucha, Poloneza, Polskiego Fiata 125p, Syrenę i Warszawę. Ale dasz radę uzbierać, chociaż połowę punktów?

Syrena EV
Krzysztof Kaźmierczak / Auto Świat
Syrena EV

Na temat każdego słynnego samochodu z FSO i FSM krąży wiele niestworzonych historii. Do tego stopnia, że czasem trudno powiedzieć, co jest mitem, a co prawdą. Zresztą dziś to zjawisko znów się nasila, ponieważ na Maluchy, Polonezy, Polskie Fiaty 125p, Syreny i Warszawy wróciła moda.

W tym quizie czeka cię 11 szalenie trudnych pytań — a dokładniej 11 szalenie trudnych zadań. Z czterech nieprawdopodobnie brzmiących informacji trzeba będzie wybrać jedną — prawdziwą. Możemy startować?

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/11
Żródło: Fiat Auto Poland

Który z modeli poważnie rozważano do licencyjnej produkcji w PRL, ale w końcu wybrano Fiata 126?

Poprawna odpowiedź: Toyotę Corollę I

Pytanie 2/11
Żródło: Auto Świat

Gdyby Syrena 110 trafiła do produkcji, mogłaby zostać:

Poprawna odpowiedź: drugim seryjnym kompaktowym hatchbackiem w historii

Pytanie 3/11
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Ile średnich miesięcznych pensji trzeba było w 1958 r. wydać na fabrycznie nową FSO Warszawę?

Poprawna odpowiedź: 89, czyli prawie z siedmiu i pół roku pracy

Pytanie 4/11
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

W 1959 r. przeprowadzono próbę wytrzymałościową FSO Syreny. Trwała ona 65 godzin. Jaki procent tego czasu zajęły naprawy?

Poprawna odpowiedź: 17 proc.

Pytanie 5/11
Żródło: Auto Świat

Legendarny FSO Polonez Coupe:

Poprawna odpowiedź: miał 13-calowe obręcze kół

Pytanie 6/11
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Wskaż prawdziwą informację o Polskim Fiacie 125p:

Poprawna odpowiedź: Jedna z wersji sprzedawana we Francji nazywała się Montana Break

Pytanie 7/11
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Z kolei tutaj prawdą jest, że:

Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 125p doczekał się eksperymentalnej odmiany z napędem elektrycznym

Pytanie 8/11
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Syrena Laminat:

Poprawna odpowiedź: powstała jako część zamienna

Pytanie 9/11
Żródło: Auto Świat

FSO Wars:

Poprawna odpowiedź: miał strefę kontrolowanego zgniotu

Pytanie 10/11
Żródło: Materiały prasowe

Smyk:

Poprawna odpowiedź: jeden z prototypów miał nadwozie z tworzywa sztucznego, co w 1958 r. wciąż było fenomenem na skalę światową

Pytanie 11/11
Żródło: Auto Świat / ACZ

FSO Warszawa:

Poprawna odpowiedź: jej układ hamulcowy trzeba było regulować co 2000 km

Brakuje jeszcze 11 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Wbrew pozorom bez dramatu
Bo ten quiz był naprawdę trudny i podchwytliwy. Masz ochotę na jeszcze jeden o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Naprawdę dobrze
Odpowiedzi potrafiły sprowadzić na manowce, więc nawet cztery poprawne trafienia to już coś. Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Nasze uznanie
Znasz się na motoryzacji PRL naprawdę dobrze. Jesteśmy pewni, że w naszym kolejnym quizie a modelach z tamtego okresu poradzisz sobie jeszcze lepiej! Zapraszamy!
Rewelacja!
Chylimy czoła przed twoją wiedzą. Chcesz się przekonać, czy powtórzysz ten wynik w naszym kolejnym quizie o samochodach PRL? To do dzieła!
Jesteś arcymistrzem!
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem twojej eksperckiej wiedzy! Ciekawe, czy w naszym kolejnym quizie o motoryzacji PRL także zdobędziesz maksimum punktów. Przekonaj się! Zapraszamy!!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji