Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Polonez

Polonez

Najmrodzki i jego ludzie mieli swój patent na Polonezy. Wystarczyło wyjąć jedną uszczelkę

Najmrodzki i jego ludzie mieli swój patent na Polonezy. Wystarczyło wyjąć jedną uszczelkę

Zdzisław Najmrodzki był niezwykle barwną postacią, która zyskała przydomek "króla złodziei samochodów". Nie bez powodu powstały o nim sztuka oraz film. Członkowie jego gangu w zaledwie kilka sekund potrafili wejść do auta i nim odjechać. Kradli samochody należące do zamożnych obywateli, a następnie sprzedawali je innym "cwaniakom z dużą gotówką".
Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno

Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno

To będzie nasz najłatwiejszy quiz o samochodach PRL... ale tylko na samym początku. Z każdym kolejnym pytaniem będzie coraz trudniej, a od szóstego zaczną się prawdziwe schody. Dasz radę przebić barierę 5/11?
Możesz nie dać rady w tym turbotrudnym quizie o samochodach PRL.  Szanse na wynik powyżej 5/11 są marne

Możesz nie dać rady w tym turbotrudnym quizie o samochodach PRL. Szanse na wynik powyżej 5/11 są marne

W większości quizów trzeba wskazać prawdziwą informację, czyli oddzielić ziarno od plew. Tu będzie na odwrót: tylko oddzielenie plew od ziarna, czyli wybranie fałszywej informacji gwarantuje sukces. Tyle że pytania są tak trudne, że nawet wynik 5/11 uznamy za nie lada wyczyn.
W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

Te informacje o samochodach z PRL będą tak niesamowite, że aż prawdziwe. Twoje zadanie polega na wyłowieniu ich z gąszczu mitów. Zapytamy o auta, które na pewno doskonale znasz: Malucha, Poloneza, Polskiego Fiata 125p, Syrenę i Warszawę. Ale dasz radę uzbierać, chociaż połowę punktów?
Polonez spędził na służbie 30 lat. Pod koniec kariery był obiektem drwin

Polonez spędził na służbie 30 lat. Pod koniec kariery był obiektem drwin

Polonezy służyły najpierw w milicji, później policji, w sumie ponad 30 lat. Przeżyły nie tylko zmianę nazwy formacji, ale także zmianę ustrojową państwa. Sam zmieniał się jednak niewiele. O ile na początku swojej kariery policyjne Polonezy mogły robić wrażenie na przestępcach, o tyle w czasach tzw. Pruszkowa i Wołomina były już obiektem żartów.
Rozpoznasz ten samochód z PRL? Tym razem nie będzie łatwo

Rozpoznasz ten samochód z PRL? Tym razem nie będzie łatwo

Nie spodziewaj się, że w tym quizie pokażemy zdjęcie Poloneza, po czym zapytamy, czy to Polonez, Syrena, Warszawa lub Maluch. Pytania będą dużo, dużo trudniejsze — do tego stopnia, że już wynik 6/11 świadczy o eksperckiej wiedzy.
Prawdziwe rarytasy z okresu PRL-u. Te samochody były rzadkością na ulicach

Prawdziwe rarytasy z okresu PRL-u. Te samochody były rzadkością na ulicach

W okresie PRL-u samochód był towarem deficytowym, a produkcje krajowe czy z innych państw socjalistycznych w większości były siermiężnie wykonane. Jednak zdarzały się również ciekawe modele, które, choć miały szanse powodzenia, to produkowane były w ograniczonej liczbie egzemplarzy lub nie wyszły poza fazę prototypu bądź były zachodnimi konstrukcjami dostępnymi dla ograniczonej grupy obywateli.
Przewrotny quiz o samochodach PRL. Wynik poniżej 7/11 to ujma

Przewrotny quiz o samochodach PRL. Wynik poniżej 7/11 to ujma

W tym quizie raczej nie masz szans na wynik 5/11 lub 6/11. 7/11 to absolutne minimum — tak łatwy tym razem będzie nasz zestaw pytań. Z drugiej strony zdobycie 11/11 będzie sztuką, ponieważ jedno pytanie wymaga eksperckiej wiedzy.
Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11

Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11

W tym quizie niesamowicie trudno będzie odróżnić prawdę od mitu. Nie licz na tak proste pytania, jak "czy Polski Fiat 126p powstawał na licencji Fiata?". Przed tobą 11 zagadek, a jeśli odpowiesz poprawnie chociaż na pięć z nich, to możesz się uważać za eksperta od motoryzacji PRL.
Te samochody już mogą dostać żółte tablice. Też nie możemy w to uwierzyć

Te samochody już mogą dostać żółte tablice. Też nie możemy w to uwierzyć

30 lat i już zabytek? W architekturze nie, w motoryzacji – jak najbardziej. Ten tekst zmieni twoje postrzeganie tego, co jeszcze jest zwykłym samochodem, a co już elementem rejestru zabytków. Oto 10 modeli, które od 2023 r. mogą się ubiegać o status pojazdu zabytkowego. Jakby to powiedzieć… są nieco młodsze i nieco częściej spotykane niż Benz Patent-Motorwagen Modell 1 z 1886 r.
Ten model to licencja czy własny projekt? Quiz z legend PRL-u

Ten model to licencja czy własny projekt? Quiz z legend PRL-u

Nie wszystkie legendarne samochody PRL-u były własnymi konstrukcjami, wiele powstawało na licencji. Czy odróżnisz jedne od drugich?
Motoryzacja w przełomowych latach 80.

Motoryzacja w przełomowych latach 80.

Koniec lat 80. dwudziestego wieku to czas przemian ustrojowych. W tym burzliwym okresie pojawiały się i odchodziły kolejne modele samochodów.
Policjanci zatrzymali Poloneza po tuningu. Ten element najbardziej ich zaskoczył

Policjanci zatrzymali Poloneza po tuningu. Ten element najbardziej ich zaskoczył

Takiego tuningu jeszcze nie widziałeś. Pewien 23-letni mieszkaniec Lublina w Polonezie zastosował kompletnie nietypowy kształt końcówki wydechu. I dostał mandat.
Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?

Co było najpierw... Nie, w tym quizie nie zapytamy o jajko i kurę. Będziesz się mógł za to przekonać, jak wiek doskonale znanych ci modeli wygląda na tle słynnych wynalazków i innowacji.
Stworzył elektrycznego Fiata 125p i hybrydowego Poloneza. Był wybitnym inżynierem

Stworzył elektrycznego Fiata 125p i hybrydowego Poloneza. Był wybitnym inżynierem

Elektryczny Duży Fiat czy hybrydowy Polonez brzmią jak mrzonka. Jak się jednak okazuje, w Polsce trwały prace nad takimi konstrukcjami, i to nawet 40 lat przed rozpowszechnieniem się tego typu pojazdów na świecie. Wystarczył ambitny inżynier i uczelnia techniczna.
Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S

Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S

W PRL-u każdy samochód był marzeniem, nawet Fiat 126p, ale ta dziewiątka to prawdziwe superauta z FSO. Jest tu np. Polonez z silnikiem Ferrari (i chłodnicą Stara) oraz 6-drzwiowy Fiat 125p z rozstawem osi jedynie o 28 cm mniejszym niż w najbardziej luksusowej wówczas limuzynie Rolls-Royce’a.
Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych

Fabrycznie nowy Polonez z przebiegiem 33 km sprzedany. Cena przebiła 100 tys. złotych

To była niezwykła gratka dla kolekcjonerów: nieużywany Polonez 1.5 SLE z 1989 roku w dość atrakcyjnej – biorąc pod uwagę model – wersji. Przebieg 33 km (słownie: trzydzieści trzy), nigdy nie zarejestrowany, folia na siedzeniach. Od początku aukcji, która startowała od kwoty 1 tys. zł, wiadomo było, iż samochód osiągnie wysoką cenę. Przewidywania okazały się słuszne.
Supertrudny quiz o autach PRL. Czy zdobędziesz chociaż połowę punktów?

Supertrudny quiz o autach PRL. Czy zdobędziesz chociaż połowę punktów?

Łatwo już było, jak to się mówi. Po prostym quizie o samochodach PRL czas na supertrudny. Nie przesadzamy, 10 lub więcej poprawnych odpowiedzi udzieli tylko arcymistrz.
FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....

FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....

Panie, to jakiś kundel! On już musiałby mieć plastikowe podszybie! A silnik? W eksportowym aucie motor, który z wersji na kraj był już wycofywany? Stara deska rozdzielcza? Z tym samochodem jest coś nie tak! Ale czy aby na pewno?
Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech