Auto Świat Wiadomości Aktualności Oto absurdalnie wąski Jeep Wrangler. To prawdziwy samochód, a nie wytwór AI

Oto absurdalnie wąski Jeep Wrangler. To prawdziwy samochód, a nie wytwór AI

W marokańskich krajobrazach pojawił się pojazd, który wielu wydaje się niczym więcej jak wytworem sztucznej inteligencji. Tymczasem to prawdziwy, w pełni funkcjonalny samochód, którego proporcje balansują na granicy rzeczywistości i fikcji. Mowa o Jeepie Wranglerze, który teraz jest zdecydowanie wyższy niż szerszy.

Najwęższy Jeep Wrangler na świecie
Jeep/Instagram/Saberdrives
Najwęższy Jeep Wrangler na świecie
  • Marokańczyk przekształcił Jeepa Wranglera JK w najwęższe wydanie na świecie
  • Samochód jest zdecydowanie wyższy niż szerszy, ma miejsce tylko dla kierowcy i pasażera
  • Jeep Wrangler nadal jest jeżdżący. Napędza go oryginalny 3,6-litrowy silnik Pentastar V6
  • W Polsce mieliśmy podobną przeróbkę Poloneza

Jeep Wrangler, ikona wśród pojazdów terenowych, stał się eksperymentem dla pewnego Marokańczyka. Zdecydował się on na przekształcenie swojego Wranglera JK w najwęższe wydanie na świecie. Efekt? Konstrukcja, która przypomina coś wyciągniętego prosto z kreskówki, a jednocześnie jest szersza zaledwie o kilka centymetrów od standardowego motocykla. I nie, nie jest to twór AI, a w pełni działające auto.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ma tylko dwa miejsca, ale V6 zostało

Teraz samochód ma tylko centralne miejsce kierowcy, a bezpośrednio za nim jest miejsce dla pasażera. Kierowca zyskał za to możliwość wsiadania i wysiadania z obu stron pojazdu. Zniknął też charakterystyczny grill, a przednie światła niemal się ze sobą stykają. Tył Jeepa, z kołem zapasowym umieszczonym pod skurczonym hardtopem, tylko potęguje efekt komicznej miniatury. Wszystko to sprawia, że ten Wrangler przyciąga uwagę, ale głównie z przodu i z tyłu, bo z profilu to auto wygląda zupełnie normalnie.

Wydawałoby się, że w tak wąskiej konstrukcji nie ma miejsca na potężny silnik, jednak Wrangler nadal napędzany jest przez oryginalny 3,6-litrowy silnik Pentastar V6. Zdecydowanie trzeba było jednak długo pracować nad wieloma elementami mechanicznymi, by udało się tego Wranglera wprawić w ruch.

W Polsce też mieliśmy podobny projekt. "Wąski" Polonez Atu

Warto przy tej okazji przypomnieć, że w Polsce również byliśmy świadkami poważnego uszczuplania naszej rodzimej konstrukcji. W 2014 r. światło dzienne ujrzał bowiem Polonez Aut, który także był wyższy niż szerszy. On jednak nie mógł się poruszać z powodu braku miejsca na silnik i most napędowy.

Polonez Atu "Wąski" to nie żart
Polonez Atu "Wąski" to nie żartŻródło: Auto Świat

Wrangler i Polonez w wersji ultrasmukłej to dowód na to, że pasja do modyfikacji pojazdów nie zna granic. Choć fizyka narzuca ograniczenia, a środek ciężkości w tak wąskim pojeździe może budzić obawy, wydaje się, że dla właściciela liczy się przede wszystkim oryginalność i wyróżnienie się z tłumu.

Nietypowy Wrangler stanowi część kolekcji, w której znajduje się również najszerszy na świecie Wrangler, co tylko potwierdza zamiłowanie właściciela do nietypowych kreacji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji