Logo
WiadomościAktualnościOto absurdalnie wąski Jeep Wrangler. To prawdziwy samochód, a nie wytwór AI

Oto absurdalnie wąski Jeep Wrangler. To prawdziwy samochód, a nie wytwór AI

W marokańskich krajobrazach pojawił się pojazd, który wielu wydaje się niczym więcej jak wytworem sztucznej inteligencji. Tymczasem to prawdziwy, w pełni funkcjonalny samochód, którego proporcje balansują na granicy rzeczywistości i fikcji. Mowa o Jeepie Wranglerze, który teraz jest zdecydowanie wyższy niż szerszy.

Najwęższy Jeep Wrangler na świecie
Jeep/Instagram/Saberdrives
Najwęższy Jeep Wrangler na świecie
  • Marokańczyk przekształcił Jeepa Wranglera JK w najwęższe wydanie na świecie
  • Samochód jest zdecydowanie wyższy niż szerszy, ma miejsce tylko dla kierowcy i pasażera
  • Jeep Wrangler nadal jest jeżdżący. Napędza go oryginalny 3,6-litrowy silnik Pentastar V6
  • W Polsce mieliśmy podobną przeróbkę Poloneza
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jeep Wrangler, ikona wśród pojazdów terenowych, stał się eksperymentem dla pewnego Marokańczyka. Zdecydował się on na przekształcenie swojego Wranglera JK w najwęższe wydanie na świecie. Efekt? Konstrukcja, która przypomina coś wyciągniętego prosto z kreskówki, a jednocześnie jest szersza zaledwie o kilka centymetrów od standardowego motocykla. I nie, nie jest to twór AI, a w pełni działające auto.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ma tylko dwa miejsca, ale V6 zostało

Teraz samochód ma tylko centralne miejsce kierowcy, a bezpośrednio za nim jest miejsce dla pasażera. Kierowca zyskał za to możliwość wsiadania i wysiadania z obu stron pojazdu. Zniknął też charakterystyczny grill, a przednie światła niemal się ze sobą stykają. Tył Jeepa, z kołem zapasowym umieszczonym pod skurczonym hardtopem, tylko potęguje efekt komicznej miniatury. Wszystko to sprawia, że ten Wrangler przyciąga uwagę, ale głównie z przodu i z tyłu, bo z profilu to auto wygląda zupełnie normalnie.

Wydawałoby się, że w tak wąskiej konstrukcji nie ma miejsca na potężny silnik, jednak Wrangler nadal napędzany jest przez oryginalny 3,6-litrowy silnik Pentastar V6. Zdecydowanie trzeba było jednak długo pracować nad wieloma elementami mechanicznymi, by udało się tego Wranglera wprawić w ruch.

W Polsce też mieliśmy podobny projekt. "Wąski" Polonez Atu

Warto przy tej okazji przypomnieć, że w Polsce również byliśmy świadkami poważnego uszczuplania naszej rodzimej konstrukcji. W 2014 r. światło dzienne ujrzał bowiem Polonez Aut, który także był wyższy niż szerszy. On jednak nie mógł się poruszać z powodu braku miejsca na silnik i most napędowy.

Polonez Atu "Wąski" to nie żart
Polonez Atu "Wąski" to nie żartŻródło: Auto Świat

Wrangler i Polonez w wersji ultrasmukłej to dowód na to, że pasja do modyfikacji pojazdów nie zna granic. Choć fizyka narzuca ograniczenia, a środek ciężkości w tak wąskim pojeździe może budzić obawy, wydaje się, że dla właściciela liczy się przede wszystkim oryginalność i wyróżnienie się z tłumu.

Nietypowy Wrangler stanowi część kolekcji, w której znajduje się również najszerszy na świecie Wrangler, co tylko potwierdza zamiłowanie właściciela do nietypowych kreacji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium