Logo
WiadomościAktualnościSześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez

  • Osobowa motoryzacja PRL zaczęła się w 1951 r., wraz ze startem produkcji FSO Warszawy. Pierwszy samochód i już wpadka
  • Przypominamy stracone szanse i ominięte okazje
  • W latach 70. Polski Fiat 126p zmotoryzował PRL. Późno, bo inny samochód rodzimej produkcji mógł to zrobić już 20 lat wcześniej.
  • Zachęcamy do głosowania w ankiecie pod artykułem, w plebiscycie Auto Świat Moto Awards
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Wbrew pozorom socjalistyczna motoryzacja nie skończyła się wraz z upadkiem PRL, czyli w 1989 r. Dotrwała aż do XXI w. – przecież ostatniego osobowego FSO Poloneza wyprodukowano w 2002 r. Sam Polonez to też niezły numer: ten model był jedną z najbardziej osobliwych mieszanek w europejskiej historii samochodów. Niestety, tym razem "osobliwy" nie ma pozytywnego wydźwięku.

Poznaj kontekst z AI

Który samochód był pierwszym wyprodukowanym w PRL?
Dlaczego Mikrus nie odniósł sukcesu?
Jakie były problemy FSO Warszawy?
Jakie były plany produkcyjne dla FSO Poloneza?

W tym zestawieniu pozytywów w ogóle będzie niewiele. Co robić, motoryzacja PRL nie raczyła nas nimi na każdym kroku. Oto sześć największych porażek epoki Warszawy, Polskiego Fiata 126p i Poloneza.

Przeczytaj także: Czy na takim skrzyżowaniu można zawracać? Wyjaśniamy raz na zawsze

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium