Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Polski Fiat 125p

Polski Fiat 125p

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez
Aktualności

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11
Aktualności

Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki
Wiadomości

Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki

Skoro w PRL nie można było normalnie kupić nowego samochodu, to siłą rzeczy rynek używanych też stał na głowie: do tego stopnia, że ceny zgrzebnych Polskich Fiatów 126p trendowały podobnie jak dziś niektórych kolekcjonerskich Ferrari. Stawki dyktowała giełda — i to bynajmniej nie papierów wartościowych — a podczas negocjacji kupujący musiał się strzec wyspecjalizowanych osobników, których można dziś nazwać "podbijaczami". Na dodatek w niemieckiej prasie zaczęły się pojawiać tajemnicze ogłoszenia składające się z dwóch słów: "suche polski"

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Za miesiąc koniec ery w Tychach. Ten model wielkością produkcji prawie trzykrotnie przebił FSO Poloneza
Aktualności

Za miesiąc koniec ery w Tychach. Ten model wielkością produkcji prawie trzykrotnie przebił FSO Poloneza

W ostatnich dniach czerwca 2024 r. w Tychach zakończy się produkcja samochodu, który już teraz jest legendą — dowiedział się "Auto Świat". To efekt starannie przemyślanej strategii.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Elektryczne wersje słynnych spalinowych samochodów. Polski elektryk powstał już 47 lat temu
Wiadomości

Elektryczne wersje słynnych spalinowych samochodów. Polski elektryk powstał już 47 lat temu

To nie są samochody, z których na fali elektromobilności wyrzucono wczoraj silniki spalinowe i wstawiono elektryczne, żeby zdobyć fejm niezwykłym restomodem. One naprawdę pochodzą z XX w. Spodziewałbyś się, że modele, które tak często widujesz na stacjach paliw miały także wersje na prąd? Słyszałeś o elektrycznym Polskim Fiacie 125p?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko
Klasyki

Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko

Najdroższy samochód produkowany w PRL kosztował równowartość prawie 200 średnich pensji, Polski Fiat 126p wcale nie był najkrótszym autem wytwarzanym w socjalistycznej Polsce, a legendarny FSO Polonez Coupe najrzadszym. Oto osiem rekordów motoryzacji minionej epoki, czyli "najki" z PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co da się naprawić na drodze?
Eksploatacja

Co da się naprawić na drodze?

Zanim podczas wyjazdu wezwiesz pomoc drogową do zepsutego samochodu, sprawdź, czy uda ci się rozwiązać problem samemu. Podpowiadamy, jak radzić sobie z typowymi usterkami, które mogą przytrafić się podczas podróży.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.