Logo
WiadomościAktualnościNajczęstsze błędy przy sprzedaży samochodów używanych

Najczęstsze błędy przy sprzedaży samochodów używanych

  • Zadbany wygląd samochodu, w tym czyste nadwozie i wnętrze, zwiększa jego atrakcyjność dla kupujących
  • Szczegółowe zdjęcia i pełna historia serwisowa budują zaufanie kupujących i mogą ułatwić sprzedaż pojazdu
  • Opis własnych doświadczeń z użytkowania samochodu potrafi pozytywnie wpłynąć na decyzję kupujących
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Tak jak w większości życiowych sytuacji, wygląd ma znaczenie. Dotyczy to również sprzedaży samochodu. Zadbane, czyste auto, nawet jeśli jest używane, szybciej zainteresuje kupujących niż pokryty błotem egzemplarz, w którym potencjalni przyklejają się do wnętrza, patrząc na zdjęcia. Tak, pierwsze wrażenie często decyduje o ostatecznej cenie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie są najczęstsze błędy przy sprzedaży używanego samochodu?
Dlaczego czysty samochód jest bardziej atrakcyjny dla kupujących?
Co powinno znaleźć się w ogłoszeniu o sprzedaży samochodu?
Jak ustalić odpowiednią cenę przy sprzedaży auta?

Jakie czynniki są największym zagrożeniem dla karoserii?

Zimą samochody narażone są na błoto, śnieg, kamienie oraz sól drogową, które mają fatalny wpływ na lakier i karoserię. Ale wbrew pozorom latem jest niewiele lepiej. Wtedy dają o sobie znać kurz, piasek, owady, ptasie odchody, a czasami nawet świeżo położony asfalt. Wszystkie te czynniki mogą powodować uszkodzenia powierzchni auta. Szczególnie niebezpieczne są zaschnięte owady oraz ptasie odchody, które mogą trwale uszkodzić lakier. Dlatego tak ważne jest regularne mycie nadwozia.

Wbrew pozorom już od wielu lat nawet kierowcy, którzy nie chcą brudzić sobie rąk, mogą zadbać o swój samochód. Okazuje się, że nieco ponad połowa właścicieli aut korzysta z myjni automatycznych. Powodem jest oczywiście wygoda i szybkość. Ale jak przypomina serwis autojournal.cz, lepiej zwrócić uwagę na jakość używanych szczotek oraz rodzaj środków czyszczących. Myjnie z aktywną pianą są delikatniejsze dla lakieru, a po ich użyciu samochód wygląda lepiej i jest mniej podatny na zabrudzenia.

Salon sprzedaży samochodów używanych AAA Auto w czeskiej Pradze
Salon sprzedaży samochodów używanych AAA Auto w czeskiej PradzeKrzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Warto pamiętać, że po myciu z wykorzystaniem aktywnej piany należy spłukać auto wodą pod wysokim ciśnieniem, aby usunąć wszelkie jej pozostałości. Warto również pamiętać, że regularne czyszczenie nadwozia pomaga zachować lakier w dobrym stanie, bo na czyszczonej powierzchni tworzy się cienka warstwa ochronna. Nie można też zapominać, żeby co jakiś czas nawoskować karoserię. A zadbane nadwozie ułatwia sprzedaż auta.

O czym trzeba jeszcze pamiętać przy sprzedaży samochodu?

Dbanie o stan nadwozia okazuje się bardzo pomocne przy sprzedaży samochodu, ale to nie jedyny element, o którym trzeba pamiętać. Kupujący zwracają uwagę także na stan wnętrza, w tym siedzeń i deski rozdzielczej. Dobrze jest wykonać szczegółowe zdjęcia i przed ich zrobieniem zdjęć wyczyścić wnętrze. Pamiętajmy, aby nie pominąć różnych niedoskonałości i uszkodzeń, bo dzięki temu potencjalny nabywca nie będzie próbował negocjować ceny z powodu nieoczekiwanych usterek.

Długa i szczegółowa treść ogłoszenia może pozytywnie wpłynąć na cenę auta. Im więcej informacji podasz, tym większa szansa na udaną transakcję. Warto uwzględnić obiektywne dane, takie jak przebieg, rok produkcji, parametry silnika czy zużycie paliwa. Dużym atutem jest również pełna historia serwisowa pojazdu. Jeśli jej nie posiadasz, opisz szczegółowo przeprowadzone naprawy i konserwacje. Przejrzystość i uczciwość w prezentowaniu auta budują zaufanie kupujących.

Ustalanie ceny — rozsądek przede wszystkim

Podczas ustalania ceny warto zachować umiar. Zbyt wysoka kwota może sprawić, że samochód będzie czekał na nabywcę dłużej, niż planowano. Ważne jest też, żeby nie ukrywać żadnych wad lub niedociągnięć — otwartość zwiększa wiarygodność sprzedającego i poprawia jego reputację.

Dobrym sposobem na zainteresowanie potencjalnych klientów może być także opisanie własnych wrażeń z dotychczasowego użytkowania samochodu. Informacje o tym, jak niezawodny lub praktyczny jest samochód, w szczególności, gdy mają poparcie w opiniach innych użytkowników danego modelu, zwiększają szanse na sprzedaż po akceptowalnej dla właściciela cenie.

Powiązane tematy: Używane auta Kierowcy
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium