Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Fiat 126p

Fiat 126p

Supertrudny quiz o autach PRL. Czy zdobędziesz chociaż połowę punktów?
Aktualności

Supertrudny quiz o autach PRL. Czy zdobędziesz chociaż połowę punktów?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez
Aktualności

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To już przesada. Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy
Aktualności

To już przesada. Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy

Jak dobrze znasz samochody PRL? Polonezy, Polskie Fiaty, Warszawy, Syreny? O tym się dowiesz z naszego quizu. Udzielenie poprawnej odpowiedzi będzie bowiem wymagało eksperckiej wiedzy. To jeden z najtrudniejszych quizów w historii.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11
Aktualności

Bardzo trudny quiz o autach PRL. Chylimy czoła już przy wyniku 5/11

W tym quizie niesamowicie trudno będzie odróżnić prawdę od mitu. Nie licz na tak proste pytania, jak "czy Polski Fiat 126p powstawał na licencji Fiata?". Przed tobą 11 zagadek, a jeśli odpowiesz poprawnie chociaż na pięć z nich, to możesz się uważać za eksperta od motoryzacji PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki
Wiadomości

Używany droższy od nowego? Tak było w PRL. Opowiem ci, jak się wtedy handlowało samochodami z drugiej ręki

Skoro w PRL nie można było normalnie kupić nowego samochodu, to siłą rzeczy rynek używanych też stał na głowie: do tego stopnia, że ceny zgrzebnych Polskich Fiatów 126p trendowały podobnie jak dziś niektórych kolekcjonerskich Ferrari. Stawki dyktowała giełda — i to bynajmniej nie papierów wartościowych — a podczas negocjacji kupujący musiał się strzec wyspecjalizowanych osobników, których można dziś nazwać "podbijaczami". Na dodatek w niemieckiej prasie zaczęły się pojawiać tajemnicze ogłoszenia składające się z dwóch słów: "suche polski"

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p? To samochód, który zmotoryzował Polskę
Aktualności

Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p? To samochód, który zmotoryzował Polskę

Każdy zna Malucha. Polski Fiat 126p to najsłynniejszy samochodu PRL-u. To właśnie ten model zmotoryzował nasz kraj, a 3 mln 318 tys. 674 wyprodukowanych w Polsce aut sprawia, że każdy widział je przynajmniej raz. Ale co naprawdę o nim wiesz?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Stracone okazje PRL-u. Dlaczego te prototypy nie trafiły do produkcji?
Aktualności

Stracone okazje PRL-u. Dlaczego te prototypy nie trafiły do produkcji?

Pech? Złośliwość losu? A może zwyczajny brak pieniędzy? Dlaczego słynne prototypy PRL-u nie trafiły do produkcji? Analizujemy osiem przypadków, w tym Syrenę Sport Beskida i Warsa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ile wiesz o samochodach z PRL-u? 14 pytań o motoryzacji z minionej epoki
Aktualności

Ile wiesz o samochodach z PRL-u? 14 pytań o motoryzacji z minionej epoki

Dziś zapytamy o modele, które jeszcze do niedawna były w Polsce widziane na każdej ulicy. Ba, innych praktycznie nie było. Sprawdź, co wiesz o dużym i małym Fiacie, Syrenie i Warszawie. Czy pamiętasz jeszcze ciężarówki i autobusy z PRL-u?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten model to licencja czy własny projekt? Quiz z legend PRL-u
Aktualności

Ten model to licencja czy własny projekt? Quiz z legend PRL-u

Nie wszystkie legendarne samochody PRL-u były własnymi konstrukcjami, wiele powstawało na licencji. Czy odróżnisz jedne od drugich?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno
Aktualności

Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno

To będzie nasz najłatwiejszy quiz o samochodach PRL... ale tylko na samym początku. Z każdym kolejnym pytaniem będzie coraz trudniej, a od szóstego zaczną się prawdziwe schody. Dasz radę przebić barierę 5/11?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Książeczki przedpłat są dziś warte co najmniej 18,5 tys. zł
Aktualności

Książeczki przedpłat są dziś warte co najmniej 18,5 tys. zł

Jeszcze 200 osób nie zgłosiło się po rekompensatę za starą książeczkę przedpłat. W Monitorze Polskim regularnie publikowane są nowe kwoty, które można otrzymać za owe książeczki. Obecna stawka została określona na co najmniej 18,5 tys. zł, ale można uzyskać nawet 26 tys. zł.

Quiz z legend PRL-u. Czy Malucha produkowano w latach 60.? Czy Polonez dotrwał do 2000 r.?
Aktualności

Quiz z legend PRL-u. Czy Malucha produkowano w latach 60.? Czy Polonez dotrwał do 2000 r.?

Z pewnością poznasz Malucha, Poloneza lub Syrenę na zdjęciu. Pewnie od razu powiesz, ile każdy z nich miał cylindrów. Ale czy jesteś w stanie podać daty ich produkcji, wybierając jedną z czterech opcji?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Rozpoznasz ten samochód z PRL? Tym razem nie będzie łatwo
Aktualności

Rozpoznasz ten samochód z PRL? Tym razem nie będzie łatwo

Nie spodziewaj się, że w tym quizie pokażemy zdjęcie Poloneza, po czym zapytamy, czy to Polonez, Syrena, Warszawa lub Maluch. Pytania będą dużo, dużo trudniejsze — do tego stopnia, że już wynik 6/11 świadczy o eksperckiej wiedzy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko
Klasyki

Osiem rekordów motoryzacji PRL. Najmocniejsze, najdroższe, najdłuższe, najrzadsze i nie tylko

Najdroższy samochód produkowany w PRL kosztował równowartość prawie 200 średnich pensji, Polski Fiat 126p wcale nie był najkrótszym autem wytwarzanym w socjalistycznej Polsce, a legendarny FSO Polonez Coupe najrzadszym. Oto osiem rekordów motoryzacji minionej epoki, czyli "najki" z PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Na terenie FSO znów pojawią się Warszawy, Syrenki i Polonezy. Deweloper ma plan
Aktualności

Na terenie FSO znów pojawią się Warszawy, Syrenki i Polonezy. Deweloper ma plan

Teren dawnej Fabryki Samochodów Osobowych przy ul. Jagiellońskiej 88 znów może przyciągnąć fanów motoryzacji. To dlatego, że w drugim kwartale 2024 r. w budynku lakierni FSO zostanie uruchomiona wystawa samochodów zabytkowych. Deweloper obiecuje, że na ekspozycji znajdą się nie tylko ikony, takie jak Warszawa, Syrena, Polonez czy Fiat 125p.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Skąd Polski Fiat 126p w samym sercu koncernu Volkswagena? Miły gest Niemców
Aktualności

Skąd Polski Fiat 126p w samym sercu koncernu Volkswagena? Miły gest Niemców

Autostadt to wielki kompleks w niemieckim Wolfsburgu, będący wizytówką, mającego tam siedzibę koncernu Volkswagen. Kluczową częścią Autostadt jest z kolei muzeum Zeithaus, gromadzące największe samochodowe perły, w tym klasyczne Bugatti, Lamborghini, Bentleye i Cadillaki. Obecnie przed muzeum na honorowym miejscu w gablocie stoi... Maluch. Co tam robi Polski Fiat 126p?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?
Aktualności

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze?

Co było najpierw... Nie, w tym quizie nie zapytamy o jajko i kurę. Będziesz się mógł za to przekonać, jak wiek doskonale znanych ci modeli wygląda na tle słynnych wynalazków i innowacji.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy
Oldtimer

Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy

"Gdybyśmy tylko mogli w PRL wyprodukować te prototypy, to byśmy wszystkim pokazali". Albo: "prototypy FSO i FSM wyprzedzały swoją epokę, dystansując Zachód". Z grubsza takie opinie często się słyszy na temat niewdrożonych modeli z okresu PRL. Czy naprawdę były takie wizjonerskie? Jest czego żałować?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S
Oldtimer

Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S

W PRL-u każdy samochód był marzeniem, nawet Fiat 126p, ale ta dziewiątka to prawdziwe superauta z FSO. Jest tu np. Polonez z silnikiem Ferrari (i chłodnicą Stara) oraz 6-drzwiowy Fiat 125p z rozstawem osi jedynie o 28 cm mniejszym niż w najbardziej luksusowej wówczas limuzynie Rolls-Royce’a.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?
Aktualności

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wielka wyprawa maluchami. Zasada, Bielak, Sonik i Kajetanowicz pojechali dla dzieci do Monte Carlo
Aktualności

Wielka wyprawa maluchami. Zasada, Bielak, Sonik i Kajetanowicz pojechali dla dzieci do Monte Carlo

4 lipca wyruszyli na wyprawę małymi Fiatami 126p do Monte Carlo. Wśród uczestników są Sobiesław Zasada i Longin Bielak, razem mający 190 lat, ale też Rafał Sonik i Kajetan Kajetanowicz. W sumie przejadą 4000 km i zbiorą pieniądze dla dzieci.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre
Youngtimer

Fiat 126 EL - wychodzi z cienia na dobre

W latach 90. mówiono z przekąsem, że Fiat 126 el to bardzo ekologiczne auto, bo samo ulega szybkiej biodegradacji. Mały Fiat nigdy nie był specjalnie odporny na korozję, ale wersja el rdzewiała na potęgę. Auto ze zdjęć ma zaledwie 11 tys. km przebiegu i całe życie było garażowane.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.