Wiele legend PRL-u wytwarzano na tyle długo, że można stracić rachubę, kiedy zaczęto, a kiedy skończono ich produkcję. Inne z kolei budowano przez wyjątkowo krótki okres, zaś jeszcze innych nie wytwarzano w ogóle, ponieważ były jedynie prototypami.
Wiadomo, że Polonez to symbol lat 80. Ale czy produkowano go już w latach 70.? Czy wytwarzano go jeszcze w XXI w.? Takich przykładów jest bez liku, a o najsłynniejsze chcemy cię teraz zapytać. Gotowy(-a)?
Rozpocznij quiz
Ostatnią Syrenę wyprodukowano w latach:
Poprawna odpowiedź: Tylko przez pięć lat, między 1960 a 1965 r.
Najpierw samochód wytwarzano na warszawskim Żeraniu. Trwało to do 1972 r. Później produkcję przeniesiono do Bielsko-Białej, gdzie definitywnie zakończono ją w 1983 r. W Warszawie powstało 177 tys. 234 tych aut, zaś na Śląsku 344 tys. 99 sztuk.
Z kolei Polski Fiat 126p powstawał w latach:
Poprawna odpowiedź: 1973-2000
Samochód produkowano w dwóch fabrykach: w Bielsko-Białej (1973-2000; ok. 1,152 mln sztuk) i w Tychach (1975-1991; ok. 2,166 mln aut). Od 1994 r. model nosił nazwę Fiat 126 el, a od 1997 r. Fiat 126 elx Maluch.
Trabant P601 utrzymał się w produkcji do:
Poprawna odpowiedź: 1990 r.
Produkcja P601 ruszyła w 1964 r. W 1989 r. pojawił się jego następca, Trabant 1.1, ale nie był już tak długowieczny, wytwarzano go bowiem jedynie do 1991 r.
Natomiast osobowy Polonez to lata:
Poprawna odpowiedź: 1978-2002
Pytaliśmy o osobową wersję, ponieważ użytkowego Poloneza Trucka produkowano rok dłużej, czyli do 2003 r.
Za to tego Poloneza Coupe produkowano:
Poprawna odpowiedź: w latach 80.
Trudno powiedzieć, kiedy powstały pierwsze egzemplarze Poloneza Coupe. Pewnym jest, że samochód przedstawiono w 1981 r., a najwięcej sztuk z serii ok. 50 aut wyprodukowano w latach 1981-1983.
Pierwszą generację Skody Octavii wytwarzano w latach:
Poprawna odpowiedź: 1959-1971
Samochód ze zdjęcia, czyli wersję sedan produkowano jedynie do 1964 r. Przedstawiona w 1961 r. odmiana Combi powstawała aż do 1971 r.
Czy Żuka produkowano w XXI w.?
Poprawna odpowiedź: Nie
Produkcję Żuka zakończono w 1998 r. Późno, ale zdecydowanie jeszcze w XX w.
Pierwsza Warszawa powstała w latach:
Poprawna odpowiedź: 50.
Pierwszy egzemplarz Warszawy M20 powstał na samym początku lat 50., czyli w listopadzie 1951 r. Samochód (po zmianach) produkowano do marca 1973 r.
Z kolei Wartburg 353 to lata:
Poprawna odpowiedź: 60., 70. i 80.
Wartburga 353 wytwarzano w latach 1966-1989. Jego następca, Wartburg 1.3, powstawał w latach 1988-1991, czyli zahaczył o lata 90.
Nysę 522 produkowano w latach:
Poprawna odpowiedź: 1977-1994
Nysa 522 była rozwinięciem Nysy 521, której produkcję rozpoczęto w 1969 r.
Ostatniego "Dużego Fiata" wyprodukowano w latach:
Poprawna odpowiedź: 90.
Samochód wytwarzano w latach 1968-1991. Najpierw jako Polski Fiat 125p, a później FSO 125p (lub FSO 1300 i FSO 1500).
Dacie oparte na Renault 12 wytwarzano do:
Poprawna odpowiedź: 2006 r.
Dacia 1300 była licencyjną wersją Renault 12. Samochód zadebiutował w 1969 r., a później był wielokrotnie modernizowany (na zdjęciu model 1310). Produkcja osobowych wersji zakończyła się w 2004 r., a użytkowej dwa lata później.
Maluch kombi to produkcja z lat:
Poprawna odpowiedź: żadnych, samochód był prototypem
Wersja kombi z przedłużonym o 10 cm rozstawem osi była jedynie prototypem, zbudowanym w dwóch nieco się różniących egzemplarzach. Pierwszy z nich powstał w 1977 r.
Mikrus to model z:
Poprawna odpowiedź: lat 50.
Mikrus to jeden z najkrócej produkowanych polskich samochodów osobowych. Auto powstawało w latach 1957-1960.