- Stellantis wprowadził nowy silnik 2.2 Diesel do średnich modeli dostawczych marek Citroën, Fiat, Opel i Peugeot
- Jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wersjach mocy — 150 KM i 180 KM — i spełnia normy emisji spalin Euro 6E
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi od 6,5 l/100 km dla wersji furgon w rozmiarze M do 6,8 l/100 km dla XL
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Silnik 2.2 Diesel wyróżnia się wysoką pojemnością i dość dużą mocą (150 lub 180 KM) jak na ten segment pojazdów. Został wyposażony w system bezpośredniego wtrysku czwartej generacji i cechuje się zoptymalizowaną recyrkulację spalin, dzięki czemu spełnia rygorystyczne normy emisji dla pojazdów lekkich Euro 6E. Ma cechować się ponadto wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Poznaj kontekst z AI
Ile paliwa zużywa nowy diesel 2.2 Stellantis?
Według danych producenta furgon w rozmiarze M z silnikiem o mocy 150 KM i 6-biegową manualną skrzynią biegów zużywa średnio 6,5 l/100 km, emitując 170 g CO₂/km. Z kolei większy wariant XL z tym samym zespołem napędowym uzyskuje spalanie na poziomie 6,8 l/100 km i emisję 178 g CO₂/km (cykl mieszany WLTP).
Silnik 2.2 Diesel dostępny jest w dwóch wersjach. Pierwsza generuje 150 KM mocy i 370 Nm momentu obrotowego, a druga — 180 KM i 400 Nm (dodatkowo wyposażona w system start/stop). Obie współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
W gamie nadal pozostaje mniejszy silnik 1.5 D o mocy 120 KM.
Do jakich modeli trafi nowy diesel Stellantis?
Duży diesel zasili gamę średnich samochodów dostawczych koncernu Stellantis, czyli do Citroëna Jumpy, Fiata Scudo, Opla Vivaro i Peugeota Experta.
Mają one długość nieco poniżej 5 m lub ponad 5,3 m. W wersjach spalinowych (obok są oferowane także w pełni elektryczne) pojemność ładunkowa może wynieść maksymalnie 6,6 m³, a ładowność sięgnąć 1,3 tony. Ponadto umożliwiają przewóz przedmiotów o długości do 4,02 m, a wysokość nadwozia — wynosząca 1,9 m — sprawia, że bez problemu mieszczą się na parkingach podziemnych.
Jaką gwarancję oferuje Stellantis na samochody odstawcze?
Koncern zapewnia, że konstrukcja silnika została przetestowana w najtrudniejszych warunkach. Ma on zapewnić bezproblemową eksploatację przez długi czas. Ma to swoje odzwierciedlenie w przedłużonej ochronie w ramach programu "Przedłużona Ochrona Pro Care".
Po zakończeniu standardowej, dwuletniej gwarancji producenta, pojazdy objęte są dodatkową ochroną na kolejne dwa lata, z limitem przebiegu do 200 tys. kilometrów. Program obejmuje także samochody po zabudowie (uregulowana na osobnych warunkach).
Ochrona przypisana jest do pojazdu, nie do jego właściciela, co stanowi dodatkowy atut przy jego odsprzedaży. Zakres terytorialny ochrony obejmuje Polskę oraz większość krajów europejskich.