Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Stellantis

Stellantis

Co z tym Stellantisem? Pokazali liczby z Polski. W końcu jest dużo na zielono
Aktualności

Co z tym Stellantisem? Pokazali liczby z Polski. W końcu jest dużo na zielono

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Opel kontratakuje na polskim rynku. Oferuje dłuższą gwarancję niż chińskie marki
Aktualności

Opel kontratakuje na polskim rynku. Oferuje dłuższą gwarancję niż chińskie marki

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Elektryfikacja w Europie wyzwaniem dla Stellantisa. Europejskie fabryki zagrożone
Aktualności

Elektryfikacja w Europie wyzwaniem dla Stellantisa. Europejskie fabryki zagrożone

Do 2027 r. aż 24 proc. nowych lekkich aut dostawczych w Europie musi być bezemisyjnych. Stellantis ma problem. W połowie 2025 r. udział e-vanów w sprzedaży grupy wynosi zaledwie dziewięć proc. Jeśli sytuacja się nie poprawi, koncernowi grożą gigantyczne kary finansowe.

Rynek samochodów elektrycznych pięknie rośnie? To złudzenie – producenci tną plany, zamykają projekty
Aktualności

Rynek samochodów elektrycznych pięknie rośnie? To złudzenie – producenci tną plany, zamykają projekty

Sprzedaż elektryków rośnie na całym świecie, ale nie tak, jak wcześniej zakładano. W USA szykuje się armagedon za sprawą "wielkiej, pięknej ustawy" Donalda Trumpa, która kasuje państwowe wsparcie dla producentów i nabywców samochodów na prąd, a jednocześnie poszczególnym stanom odbierane są uprawnienia do lokalnego wspierania elektromobilności kosztem tradycyjnej, spalinowej motoryzacji. Efekt? Wydłuża się lista modeli aut elektrycznych, które miały być, ale ich nie będzie. Niektórzy najwięksi producenci samochodów wycofują się z planów, póki czas, by nie mieć tych problemów, które mają te firmy, które przeinwestowały i wyprzedziły swój czas.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Koszmarne półrocze Stellantisa. Koncern tracił średnio ponad pół miliona euro co... godzinę
Aktualności

Koszmarne półrocze Stellantisa. Koncern tracił średnio ponad pół miliona euro co... godzinę

Stellantis ogłosił właśnie wstępne wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 r. i jest źle. Właściciel m.in. Alfy Romeo, Fiata, Jeepa, Opla i Peugeota odnotował aż 2,3 mld euro straty. Pewne symptomy wskazują jednak, że w drugim półroczu będzie już lepiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Masz taki silnik w samochodzie i widzisz problem? Możesz walczyć o odszkodowanie
Wiadomości

Masz taki silnik w samochodzie i widzisz problem? Możesz walczyć o odszkodowanie

Właściciele niektórych modeli samochodów z silnikami PureTech 1.0 lub 1.2 mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli wykryli w swoich pojazdach konkretne błędy techniczne. Umożliwia to specjalna platforma Stellantis Support, przygotowana w tym celu przez firmę Stellantis, która jest producentem tej grupy silników.

Włoska marka zanotowała blisko 49-procentowy wzrost. Hitem model z Polski
Aktualności

Włoska marka zanotowała blisko 49-procentowy wzrost. Hitem model z Polski

Alfa Romeo poprawiła swoją pozycję na polskim rynku. Z danych dotyczących rejestracji nowych samochodów w pierwszym półroczu 2025 wynika, że włoska marka dostarczyła 1091 samochodów, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 48,64 proc. Największy w tym udział najnowszego crossovera, który jest produkowany w Polsce.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku
Eksploatacja

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku

Te silniki zdobyły nagrody silników roku za kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i kilka innych czynników. Zapewne nikt nie spodziewał się, jak szybko i jak bardzo zawiodą tych, którzy na nie postawili. Dziś, po latach eksploatacji, wiadomo, że to jedne z najbardziej awaryjnych silników w historii. Najgłośniejsze ostatnimi czasy i najpoważniejsze problemy z silnikiem 1.2 PureTech przysłoniły niektórym inne słynne "afery silnikowe" ostatnich lat. A było ich sporo. Zobaczcie, których silników unikać, jeśli planujecie kupić kilkuletnie auto.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Z polskiej fabryki miały wyjeżdżać nowe samochody. Stellantis zawiesza projekt
Aktualności

Z polskiej fabryki miały wyjeżdżać nowe samochody. Stellantis zawiesza projekt

Lada chwila z polskiej fabryki Stellantisa w Gliwicach miały zacząć wyjeżdżać duże samochody z innowacyjnym napędem, ale władze koncernu podjęły decyzje, że nic z tego. Stellantis nie wierzy w rozpowszechnienie się wodoru. Na pewno nie w tej dekadzie. Jaka przyszłość czeka cały projekt?

Programy Rolls-Royce'a i Bentleya bledną przy CustomFit Stellantisa. Zwiedziłem fabrykę
Aktualności

Programy Rolls-Royce'a i Bentleya bledną przy CustomFit Stellantisa. Zwiedziłem fabrykę

Pamiętacie wiralowy zestaw dwóch złączonych tyłami kabin Citroena Jumpera? Widziałem go na żywo, zwiedzając fabrykę dużych pojazdów dostawczych koncernu Stellantis w Atessie – to nie był żart grafików z okazji prima aprilis. Łączenie aut to tylko jedna z odnóg działalności centrum CustomFit, które zakresem personalizacji zawstydza nawet motoryzacyjną śmietankę, czyli Rolls-Royce'a i Bentleya.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw
Aktualności

Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

Stellantis ogłosił specjalną ochronę dla silników 1.5 BlueHDi. Poinformował też o polityce zwrotów poniesionych kosztów związanych z wykonanymi już naprawami dotyczącymi przedwcześnie zużywającego się łańcucha rozrządu. To nie pierwsza taka akcja koncernu w ostatnim czasie, wcześniejsze dotyczyły problemów z układem AdBlue oraz benzynowych silników PureTech.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
W Europie rządzi Volkswagen. Toyota druga, ale może już niedługo...
Aktualności

W Europie rządzi Volkswagen. Toyota druga, ale może już niedługo...

Spośród ponad pięciu i pół mln samochodów sprzedanych w Europie w okresie od stycznia do maja 2025 r. 11 proc. to Volkswageny. Niemiecka marka rządzi – w ciągu pięciu miesięcy kupiono na naszym kontynencie 615 tys. samochodów ze znaczkiem VW. Druga jest Toyota i to nie jest zaskoczeniem, natomiast trendy są takie, że ów porządek być może już niedługo się utrzyma.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Francja wprowadziła zakaz jazdy dla 1,7 mln samochodów
Aktualności

Francja wprowadziła zakaz jazdy dla 1,7 mln samochodów

Stellantis ogłosił natychmiastowe rozszerzenie akcji "Stop-Drive" na terenie całej Europy. Wycofał z użytkowania dwa swoje modele, produkowane w latach 2009-2019. Posiadacze powinni natychmiast przestać nimi jeździć. Francja natomiast poszła jeszcze o krok dalej i wycofała z ruchu prawie 1,7 mln pojazdów.

Polska fabryka świętuje kolejny kamień milowy. Produkują ważny silnik Stellantisa
Aktualności

Polska fabryka świętuje kolejny kamień milowy. Produkują ważny silnik Stellantisa

W polskiej fabryce silników Stellantisa wystrzeliły korki od szampanów. Tychy osiągnęły kolejny kamień milowy w swojej historii. Silniki ze Śląska pracują pod maską wielu popularnych w całej Europie samochodów. Część z nich również powstaje w Polsce.

Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca
Aktualności

Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca

Wiele marek koncernu Stellantis wprowadziło rabaty na nowe samochody przed rozpoczęciem lata i wakacji w ramach specjalnej akcji "Cudowne przesilenie". W zależności od modelu obniżki mogą wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oferta jest jednak ograniczona czasowo, obowiązuje tylko do 23 czerwca i dotyczy wybranych samochodów dostępnych od ręki w salonie online oraz u autoryzowanych dilerów.

Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę
Aktualności

Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę

Koncern Stellantis musi wycofać z rynku kilkanaście tysięcy samochodów. To efekt akcji serwisowej, która ma związek z bezpieczeństwem pasażerów. W ośmiu modelach wykryto poważną wadę mocowania jednego z najważniejszych elementów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8
Aktualności

Szef RAM-a przyznał się do błędu. Teraz go naprawia, przywracając V8

Przerwa od V8 w RAM-ach nie trwała długo. Po krótkiej nieobecności silników HEMI w amerykańskich pikapach, wracają w roku modelowym 2026. Przyczyną takiej decyzji Stellantisa jest niezadowolenie klientów i spadek sprzedaży. Dyrektor generalny przyznał jasno: popełniliśmy błąd i teraz go naprawiamy.

Nowy start Maserati w Polsce. Byłem w salonie w Warszawie
Aktualności

Nowy start Maserati w Polsce. Byłem w salonie w Warszawie

Nastąpiła zmiana na polskim rynku luksusowych samochodów. Od maja funkcjonuje nowy przedstawiciel Maserati, który 2 czerwca otworzy pierwszy, jeszcze tymczasowy salon w Warszawie. Plany są ambitne — włoska marka z trójzębem w logo ma nie być już tak egzotyczna w naszym kraju.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Stellantis wybrał nowego szefa koncernu. To pracownik firmy, który wprowadził na szczyt markę FIAT
Aktualności

Stellantis wybrał nowego szefa koncernu. To pracownik firmy, który wprowadził na szczyt markę FIAT

Stellantis nareszcie zdecydował, kto od 23 czerwca br. będzie pełniła rolę dyrektora generalnego koncernu. Szefem spółki zostanie Antonio Filosa, pracownik firmy z 25-letnim stażem. Przyszły szef koncernu wciąż jeszcze pełni funkcję dyrektora operacyjnego na region obu Ameryk oraz dyrektora ds. jakości.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Chiński maluch zaskoczył w Polsce. W kwietniu znalazł się w TOP 10
Wiadomości

Chiński maluch zaskoczył w Polsce. W kwietniu znalazł się w TOP 10

Analizując ostatnie wyniki rejestracji nowych samochodów osobowych na polskim rynku, w klasyfikacji elektryków można zauważyć bardzo wysoką pozycję nowej marki z Chin, którą w Europie wspiera koncern Stellantis. W kwietniu model T03 został drugim najchętniej kupowanym autem miejskim, a cała marka Leapmotor zajęła piąte miejsce w zestawieniu. Czas pokaże, czy to tylko jednorazowy "wyskok", czy stały trend.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Toyota jeszcze nie miała takiego wyniku. Przetasowanie na polskim rynku
Aktualności

Toyota jeszcze nie miała takiego wyniku. Przetasowanie na polskim rynku

Toyota od kilku lat nieprzerwanie jest liderem na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. Po pierwszych czterech miesiącach 2025 r. również prowadzi, choć ze sporymi spadkami względem poprzedniego roku. Okazuje się jednak, że japońska marka mocno rośnie w segmencie aut dostawczych, w którym nigdy wcześniej nie miała aż tak dużego udziału.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma
Aktualności

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Stellantis rozszerza politykę rekompensat w Europie dotyczących poprzedniej generacji wadliwych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele samochodów z tymi jednostkami napędowymi mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.