Rozpocznij quiz
Warszawę produkowało:
Poprawna odpowiedź: FSO
Warszawa powstała w Fabryce Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Jej produkcja zaczęła się... nie, o to zapytamy już wkrótce.
Ten samochód to:
Poprawna odpowiedź: Mikrus
Mikrus powstawał w latach 1957-1961 w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu. Wyprodukowano tylko 1728 sztuk tego modelu. Mikrus był mikroautem o długości 301 cm, szerokości 130 cm i wysokości 130 cm. Wyposażono go w 10-calowe obręcze kół. Samochód otrzymał 2-cylindrowy 14,5-konny silnik o pojemności 296 cm sześc.
Produkcja Syreny zakończyła się w:
Poprawna odpowiedź: 1983 r.
Produkcja Syreny ruszyła w 1957 r. Do 1972 r. wytwarzano ją w FSO, później samochód powstawał wyłącznie w FSM. Ostatnią Syrenę wyprodukowano 30 czerwca 1983 r.
Polski Fiat 126p miał:
Poprawna odpowiedź: 2 cylindry
Pierwsza wersja modelu 126p otrzymała silnik o pojemności 594 cm sześc., finalna odmiana elx Maluch miała jednostkę 652 cm sześc.
Ten autobus to:
Poprawna odpowiedź: Autosan
Chodzi o Autosana, a konkretnie model H9 w wersji 20. Seria H9 została przedstawiona w 1970 r.
Ten prototyp nazywa się:
Poprawna odpowiedź: Syrena Sport
Syrenę Sport przedstawiono w 1960 r. Samochód otrzymał 2-cylindrowy silnik boxer o pojemności 750 cm sześc. i mocy ok. 35 KM. Ważące 710 kg auto nie trafiło do produkcji, a jedyny prototyp nie zachował się do naszych czasów (na zdjęciu: replika).
Pierwszą Warszawę M20 zmontowano w Polsce w:
Poprawna odpowiedź: 1951 r.
Odbyło się to dokładnie 6 listopada 1951 r. Warszawę produkowano do 1973 r.
Ten samochód był:
Poprawna odpowiedź: Samochodem krótkoseryjnym
To Polski Fiat 125p Jamnik. W latach 1974-1977 wytwarzał go Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych w Falenicy. Szacuje się, że powstało 70 sztuk Jamnika w wersji ze stałym dachem (był też kabriolet).
Ten prototyp bazował na:
Poprawna odpowiedź: Polskim Fiacie 125p
Przedstawiony w 1977 r. prototypowy Ogar miał podwozie i silnik ze 125p. 82-konne auto to jedyny prototyp z czasów PRL z chowanymi reflektorami.
To jest wnętrze:
Poprawna odpowiedź: Poloneza
Pod koniec lat 70. deska rozdzielcza Poloneza należała do najnowocześniej wyglądających w swojej klasie w Europie.
Seryjnej wersji kombi nigdy nie miał:
Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 126p
W 1977 r. powstała prototypowa wersja kombi modelu 126p z powiększonym o 10 cm rozstawem osi i naprawdę dużym bagażnikiem (500-1000 l). Niestety, samochód nie trafił do produkcji.
Ten samochód był:
Poprawna odpowiedź: prototypem
To Polski Fiat 125p Coupe z 1971 r. Samochód ważył 990 kg i miał 90-konny silnik. Niestety, pozostał prototypem.
Ten samochód to:
Poprawna odpowiedź: Nysa
To Nysa N59, produkowana w latach 1959-1964.
Polski Fiat 126p był:
Poprawna odpowiedź: modelem produkowanym na licencji
126p był licencyjną wersją Fiata 126. Produkcja ruszyła w 1973 r., a zakończono ją w 2000 r.