Auto Świat Klasyki Oldtimer Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?

Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?

Przez siedem lat Malucha produkowano jednocześnie w Italii i na licencji w Polsce. Czy "licencyjny" oznaczał "gorszy"? Czy Polskiego Fiata 126p w ogóle z zewnątrz da się odróżnić od włoskiego 126?

Fiat 126
Fiat 126Fiat
  • Produkcja Fiata 126 ruszyła we Włoszech w 1972 r. Rok później Bielsko-Biała zaczęła wytwarzać na licencji Polskiego Fiata 126p
  • Różnice zewnętrzne wcale się nie kończyły na logo
  • Początkowo Polski Fiat 126p kosztował równowartość ok. 25 średnich pensji. Dziś byłoby to… 154 tys. zł
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

W grę wchodziło wiele opcji i wcale nie musiał być nią Fiat 126. Fabryka Samochodów Małolitrażowych (FSM) rozważała bowiem również licencyjną produkcję m.in. Toyoty Corolli I, Renault 5 I, VW Garbusa, Citroena Dyane i NSU 1000. W końcu wybrano Fiata i jego najmniejszy wówczas model, czyli 126.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji