Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Klasyki > Oldtimer > Ten samochód mógł napisać piękną historię polskiej motoryzacji

Ten samochód mógł napisać piękną historię polskiej motoryzacji

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Fiat 127 przegrał z Fiatem 126. W październiku 1971 r. Polska kupiła licencję na tego drugiego. Gdybyśmy wtedy mogli wybrać Fiata 127, losy naszej motoryzacji potoczyłyby się zapewne zupełnie inaczej, a zdjęcia ulic z okresu PRL nie przypominałyby tych, które znamy.

Fiat 127: Numer większy od 126pŹródło: Auto Świat
  • To był samochód roku 1972 - Fiat 127 został wyróżniony tytułem "Car of the Year"
  • Montowane u nas 127p w większości miały małą tylną klapę – liftbacków było zdecydowanie mniej
  • Sprawdziliśmy jak prowadzi się to auto. Wniosek nie mógł być inny - w porównaniu ze słynnym Dużym Fiatem, czyli 125p, 127p to inna liga

Nie negujemy roli, którą w Polsce odegrał Fiat 126p. Mimo swoich wad, wynikających przede wszystkim z wielkości nadwozia, samochód był znacząco tańszy od 125p i to on sprawił, że Polacy na dobre rozsmakowali się w motoryzacji, a przy okazji rozwijania jego produkcji zmodernizowano wiele gałęzi przemysłu. Tyle że jako naród nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy trochę nie ponarzekali. Pierwsze utyskiwania na Malucha zaczęły się pojawiać w prasie po kilku miesiącach od rozpoczęcia wytwarzania auta w Bielsku-Białej (tak swoją drogą – że też ówczesna władza na to pozwoliła!): że za mały, że za mało nowoczesny, że konstrukcja nierozwojowa...

Fiat 127 - co to za auto

Piotr Burchard
Powiązane tematy:FiatFiat 127