Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Polski fiat

Polski fiat

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p

W szarym tłumie prawie półtora miliona wyprodukowanych Polskich Fiatów 125p trafiały się prawdziwe perły, jak 6-drzwiowa limuzyna, coupe z chowanymi reflektorami, wyścigówka z blokiem silnika Ferrari czy przedstawione 50 lat temu szybkie Akropolis, które z punktu widzenia ówczesnych zarobków było droższe niż dziś Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet. Czy pamiętasz jeszcze te legendy PRL?

Ile wiesz o Polskim Fiacie 125p?

Ile wiesz o Polskim Fiacie 125p?

Może jeździł nim twój tata? Może uczyłeś się na nim do egzaminu na prawo jazdy? Polski Fiat 125p to jedna z legend PRL-u. Chcesz się przekonać, ile naprawdę o nim wiesz?

Produkował jachty. Teraz otworzył prywatne muzeum motoryzacji na Mazurach. Kolekcja robi duże wrażenie

Produkował jachty. Teraz otworzył prywatne muzeum motoryzacji na Mazurach. Kolekcja robi duże wrażenie

Na oldtimerowej mapie Polski przybył nowy bardzo ciekawy punkt — prywatne muzeum motoryzacji w folwarku Biała Olecka na Mazurach. Jego twórcą jest Wojciech Kot — postać znana na Mazurach od lat — przedsiębiorca z Olecka, producent jachtów, a teraz właściciel folwarku i pałacu. W muzeum zgromadzono ok. 200 pojazdów — samochodów i jednośladów.

Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p?

Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p?

Każdy zna Malucha, ale co o nim naprawdę wiesz? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie.

Samochód dla Kowalskiego - z Bielska-Białej i Tychów

Samochód dla Kowalskiego - z Bielska-Białej i Tychów

W 2022 roku mija 51 lat od momentu zawarcia umowy licencyjnej z włoskim Fiatem na produkcję małolitrażowego samochodu w Polsce. Dokument podpisano 29 października 1971 r., a już 28 grudnia tego samego roku minister przemysłu maszynowego wydał stosowne zarządzenie o przystąpieniu do budowy fabryki. Na jego mocy z dniem 1 stycznia 1972 r. utworzono wielozakładowe przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą "Fabryka Samochodów Małolitrażowych".

Prototypy z FSO – niespełnione marzenia polskich projektantów

Prototypy z FSO – niespełnione marzenia polskich projektantów

Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu od początku działalności, czyli od 1951 roku, starała się unowocześnić wytwarzane pojazdy, zdając sobie sprawę z mało nowoczesnych konstrukcji. Dotyczyło to Warszawy produkowanej od listopada 1951 r., Syreny, a później Fiata 125p i Poloneza. W biurach projektowych powstawały bardzo ciekawe prototypy. Przykłady? Warszawa-M20U, opracowana przez włoską firmę Warszawa Ghia i własna propozycja – Warszawa 210.

Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?

Symbol PRL-u: czy Polski Fiat 126p różnił się od włoskiego 126? Był gorszy?

Przez siedem lat Malucha produkowano jednocześnie w Italii i na licencji w Polsce. Czy "licencyjny" oznaczał "gorszy"? Czy Polskiego Fiata 126p w ogóle z zewnątrz da się odróżnić od włoskiego 126?

10 najdłużej oferowanych aut w historii. Lider ma 2,5 raza dłuższy staż niż Maluch!

10 najdłużej oferowanych aut w historii. Lider ma 2,5 raza dłuższy staż niż Maluch!

Fiat 500 to najstarsze auto obecnie dostępne w Polsce. I choć debiutowało aż 15 lat temu, to nie miało najmniejszych szans, żeby trafić do naszego Top 10 najdłużej oferowanych samochodów w historii Europy. Nawet VW Garbus zajął dopiero 9. miejsce!

Polski Fiat 126p na aukcji w Anglii

Polski Fiat 126p na aukcji w Anglii

Polski Fiat 126p do sprzedaży – pozornie nie ma w tym nic sensacyjnego. Jednak w tym przypadku samochód znajduje się w Wielkiej Brytanii i jest sprzedawany przez firmę Silverstone Auctions. Auto ma kierownicę po lewej stronie i według dokumentacji przejechane 31 472 mile.

Polski Fiat 125p 1300 - klasyczny kredens (z archiwum Auto Świata)

Polski Fiat 125p 1300 - klasyczny kredens (z archiwum Auto Świata)

Fiata 125p 1300 z bardzo wczesnego okresu produkcji (1968 r.) opisaliśmy 15 lat temu, w 15. numerze „Auto Świata" z 2005 roku. Już wówczas duży Fiat był interesującym klasykiem – od zakończenia jego produkcji w czerwcu 1991 r, upłynęło 14 lat. Na korzyść auta przemawiały: przystępna cena zakupu, tanie i dostępne części zamienne. Oczywiście dotyczyło to egzemplarzy z późniejszego okresu produkcji. Fiaty 125p z pierwszych lat produkcji miały już ponad 45 lat i były rarytasami na kolekcjonerskim rynku.

50 lat Fiata 125p

50 lat Fiata 125p

Fiat 125p jest bohaterem wystawy otwartej w sobotę 30 września w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Czynna będzie do 31 grudnia 2017 r.

Fiat 126p Maluch - Długowieczny maluch

Fiat 126p Maluch - Długowieczny maluch

Kiedy na początku 1997 r. opisywaliśmy Fiata 126p, był on obecny na polskich drogach już od 23 lat. Pod zmienioną nazwą „Maluch” produkowano go do września 2000 r. Czyli 27 lat!

Polski Fiat 125p MR 75 - marzenie Polaków

Polski Fiat 125p MR 75 - marzenie Polaków

MR 75 – w skrócie model roku 1975. To auto po największej modyfikacji od czasów wypuszczenia Polskiego Fiata na rynek w 1967 roku. Lifting nie tylko uwzględnił wymagania nowych norm dopuszczających samochód do ruchu, lecz także zmienił wygląd pojazdu, znacznie go unowocześniając. Zdaniem wielu wielbicieli tego modelu to właśnie MR z pierwszego okresu produkcji jest najładniejszym wydaniem 125p.

Polski Fiat 125p MR 75 | Miłe złego początki

Polski Fiat 125p MR 75 | Miłe złego początki

To był duży i sensowny lifting. Po 8 latach od rozpoczęcia produkcji Polski Fiat 125p został powaznie zmodyfikowany. Wprowadzono wówczas ponad 400 zmian, a popularny MR 75 stał się najładniejszym wydaniem "dużego" Fiata.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test