Sprzedawca przedstawił samochód w następujący sposób: Polski Fiat 126p to czteroosobowy samochód miejski z silnikiem z tyłu, wprowadzony przez Fiata w październiku 1972 r. Auto zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Turynie jako następca dla Fiata 500. W pojeździe wykorzystano wiele mechanicznych elementów podwozia i układu wspólnych z poprzednikiem. Taki sam jak w Fiacie 500 był również rozstaw osi. Zdaniem Anglików, 126p przypominało zmniejszonego Fiata 127 (z tym to chyba trochę przesadzili).

Początkowo w aucie stosowano silnik o pojemności 594 ccm, a później pojawiła się także jednostka o pojemności 652 ccm. Udało się to uzyskać, gdy średnicę cylindra zwiększono z 73,5 do 77 mm. Fiat 126p był produkowany w Polsce od 1973 do 2000 roku. W ciągu 28 lat produkcji ogromna większość tych małych samochodów pochodziła z Polski.

Polski Fiat 126p wystawiony na aukcję został wyprodukowany w FSM w czerwcu 1983 roku, a data pierwszej rejestracji to 7 lipca 1983 roku. Jego właścicielem był emerytowany oficer Ludowego Wojska Polskiego.

Najprawdopodobniej pierwotnie auto miało silnik o pojemności 594 ccm (to sugeruje zresztą tabliczka na klapie silnika), ale z racji tego, że właściciel był wysoko postawionym dygnitarzem komunistycznym zaoferowano mu od razu większy silnik. To sugestie przedstawicieli domu aukcyjnego, a jak było naprawdę? Jak sami Anglicy piszą – "who knows?". Wiadomo natomiast, że przed przyjazdem do Wielkiej Brytanii samochód pokonał 27 tys. mil.

Z przedstawionej szczegółowej dokumentacji pojazdu wynika, że po sprowadzeniu go do Anglii wymieniono sprzęgło, zamontowano elektroniczny zapłon, wymieniono filtry, amortyzatory, a także przeprowadzono remont układu hamulcowego łącznie z wymianą tylnych cylinderków. Ponadto zamontowano nowe światła, a najnowszym dodatkiem, jaki znalazł się na pokładzie stał się odtwarzacz CD firmy Blaupunkt!

W ostatnim czasie auto znajdowało się w kolekcji i było użytkowane tylko sporadycznie. Obecny przebieg auta wynosi 31 472 mile.