Auto Świat Wiadomości Aktualności Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno

Ile wiesz o autach PRL? Po piątym pytaniu robi się bardzo trudno

To będzie nasz najłatwiejszy quiz o samochodach PRL... ale tylko na samym początku. Z każdym kolejnym pytaniem będzie coraz trudniej, a od szóstego zaczną się prawdziwe schody. Dasz radę przebić barierę 5/11?

FSO Polonez 1500 (1978-1987)
Auto Świat / Adam Mikuła
FSO Polonez 1500 (1978-1987)

Im dalej w las, tym więcej drzew — nasz quiz będzie taki sam. To znaczy nie zapytamy o gatunki sosen, dębów i jesionów, po prostu każde kolejne pytanie o auta PRL będzie trudniejsze od poprzedniego. Zaczniemy od czegoś naprawdę łatwego, a skończymy... zresztą sam/sama zobaczysz.

Przeczytaj także: Czy rozpoznasz typ nadwozia samochodu? Wybraliśmy 13 przykładów

Zresztą kto wie, może akurat dla ciebie te dalsze pytania okażą się łatwiejsze. Jak to się mówi, jest tylko jeden sposób, żeby się przekonać. Zaczynamy?

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/11
Żródło: Auto Świat

Słowo się rzekło, zaczynamy na "miękko". Osobową wersję Poloneza produkowano:

Poprawna odpowiedź: w Warszawie na Żeraniu

Pewnie, że na Żeraniu. Produkcja osobowej wersji ruszyła w 1978 r. i trwała aż do 2002 r.

Pytanie 2/11
Żródło: Fiat Auto Poland

Ile cylindrów miał silnik Polskiego Fiata 126p?

Poprawna odpowiedź: dwa

Polski Fiat 126p miał zawsze jedną parę cylindrów, za to zmieniała się wielkość tłoków. Wersje produkowane seryjne otrzymywały jednostki o pojemności 594, 652 i 703 cm sześc.

Pytanie 3/11
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Kaźmierczak

Syrenę seryjnie produkowano z nadwoziami:

Poprawna odpowiedź: sedan i furgon

Odmiana kombi, czyli Syrena 104 K z 1961 r., była jedynie prototypem, podobnie jako coupe, czyli osławiona Syrena Sport z 1960 r. Były też trzy Syreny hatchback - 110 z 1964 r. oraz 105 607 i 105 608 z lat 1970-1971 - wszystkie prototypowe.

Pytanie 4/11
Żródło: Auto Świat / auto świat classic

Z kolei FSO Warszawę oferowano:

Poprawna odpowiedź: sedan, pick-up, kombi i furgon

Co ciekawe, "garbata" wersja Warszawa to podręcznikowy sedan, ponieważ jej pokrywa bagażnika nie obejmuje tylnej szyby.

Pytanie 5/11
Żródło: Auto Świat

Ostatnie w miarę łatwe pytanie: Polski Fiat 125p powstał w liczbie:

Poprawna odpowiedź: 1 mln 445 tys. 699 sztuk

Tyle tych samochodów powstało na warszawskim Żeraniu w latach 1968-1991, przy czym w ostatnim roku zbudowano już tylko 4709 egzemplarzy Polskiego Fiata 125p

Pytanie 6/11
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Od szóstego pytania miało być naprawdę trudno, to proszę: trzy największe rynki eksportowe Poloneza to w kolejności:

Poprawna odpowiedź: Chiny, Wielka Brytania i Egipt

Do Chin trafiło 41 tys. 335 Polonezów, do Wielkiej Brytanii 29 tys. 705 sztuk, do Egiptu 17 tys. 134 egzemplarzy, do Bułgarii tylko 212 samochodów, do ZSRR 22, a na Węgry - 216 aut

Pytanie 7/11
Żródło: Auto Świat

A skoro już jesteśmy przy Polonezie, to oficjalna nazwa tego modelu brzmiała:

Poprawna odpowiedź: FSO Polonez 2500 Racing

Stratopolonez to nieoficjalna nazwa, wskazująca na zastosowanie w tym 280-konnym samochodzie silnika V6 z Lancii Stratos. Tak naprawdę auto oficjalnie nazywało się FSO Polonez 2500 Racing

Pytanie 8/11
Żródło: Auto Świat

Ta prototypowa Syrena 110 powstała:

Poprawna odpowiedź: w liczbie od 15 do 30 sztuk (zależnie od źródła)

Syrenę 110 istotnie szykowano do produkcji seryjnej i rzeczywiście do niej nie doszło, ale nigdy nie powstała żadna preseria

Pytanie 9/11
Żródło: Auto Świat

Polskiego Fiata 126p w wersji 2-drzwiowej zamkniętej produkowano:

Poprawna odpowiedź: w Bielsku-Białej i w Tychach

Produkcja Polskiego Fiata 126p zaczęła się w 1973 r. w Bielsku-Białej. Dwa lata później, w 1975 r., auto zaczęła wytwarzać także fabryka w Tychach. Trwało to do 1991 r. Od 1992 r. produkcję 126p kontynuowano już tylko w Bielsku-Białej.

Pytanie 10/11
Żródło: Auto Świat

Wskaż prawdziwe zdanie. FSO Syrena Sport:

Poprawna odpowiedź: miała kołpaki stylizowane przez firmę Ghia

Design FSO Syreny Sport to samodzielne dzieło Cezarego Nawrota, zaś kołpaki do tego coupe wzięto z niewdrożonego prototypu Warszawy zaprojektowanego przez firmę Ghia

Pytanie 11/11
Żródło: Auto Świat

Po pięć sztuk FSO Poloneza wyeksportowano do:

Poprawna odpowiedź: Albanii, Etiopii i Peru

Do Nigerii trafiło 186 Polonezów, do Ghany 115 sztuk, do Zimbabwe 23 samochody, do Algierii dziewięć egzemplarzy, do Burkina Faso sześć "poldków", a do Chile - aż pół tysiąca

Brakuje jeszcze 11 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Poprawnie
Bo umówmy się: pytania od 1 do 5 były łatwiutkie, łatwe i dość łatwe. Masz ochotę na kolejny quiz o samochodach PRL? Serdecznie zapraszamy!
Bardzo dobrze
Ten wynik oznacza, że dałeś radę co najmniej jednemu trudnego pytaniu - no bo chyba nie zaznaczyłeś, że Poloneza produkowano w Polonezowie? Nasze kolejne quizy o motoryzacji PRL już na ciebie czekają! Zapraszamy!!
Rewelacja!
Jesteś nie tyle znawcą, ile ekspertem z dziedziny motoryzacji PRL. Myślę, że nie będziesz miał też problemów z pytaniami w naszych kolejnych bardzo trudnych quizach o samochodach z minionej epoki. Zapraszam!
Witamy w gronie arcymistrzów!
Ciebie po prostu nie da się zagiąć! Nasze najszczersze gratulacje!! Chyba nie będziesz miał też problemów z pytaniami w naszych kolejnych bardzo trudnych quizach o samochodach PRL. Zapraszamy!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków