Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Żerań

Żerań

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

W 1997 r. Polonez miał już 19 lat i był – mówiąc szczerze – autem bardzo leciwym i przestarzałym. Próbą uatrakcyjnienia staruszka była wersja Atu, czyli sedan. Ale kanciaste kształty z poprzedniej epoki stylistycznej pozostały, więc atrakcyjność Poloneza była dyskusyjna, tym bardziej że bagażnik sedana miał zaledwie 300 l pojemności. Dopiero nawiązanie współpracy z brytyjskim Roverem i wprowadzenie pod maskę Poloneza nowoczesnego silnika 1.4i 16V pozwoliło reanimować staruszka.

Ile wiesz o Syrenie?

Ile wiesz o Syrenie?

Syrena to pierwszy seryjny powojenny samochód osobowy skonstruowany w Polsce. Ile wiesz o tej legendzie PRL-u?

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Te auta mogły być produkowane w Polsce zamiast Fiatów 126p i 125p. Co nas ominęło? Jest czego żałować?

Polskie Fiaty 126p i 125p oraz Polonez to legendy PRL-u, ale mogły nigdy się nie pojawić. W Bielsku-Białej, Tychach i na Żeraniu rozważano bowiem licencyjną produkcję innych aut, w tym Toyoty Corolli, Renault 5 i 8 oraz Fiata 127 z silnikiem Syreny. Co stanęło na przeszkodzie? No cóż, np. węgiel.

Z ziemi włoskiej do Polski — 20 lat temu z taśmy zjechał ostatni FSO Polonez

Z ziemi włoskiej do Polski — 20 lat temu z taśmy zjechał ostatni FSO Polonez

Zaprojektowany we współpracy z Włochami i oparty konstrukcyjnie na Fiacie 125p w czasach trudnego dostępu do zachodnich samochodów uchodził za najbardziej ekskluzywny spośród wszystkich aut produkowanych w krajach demoludów. Chociaż już w chwili debiutu był przestarzały, to przetrwał w produkcji przez 24 lata. 22 kwietnia 2022 r. minęły równo dwie dekady od momentu, gdy z taśmy FSO na Żeraniu zjechał ostatni Polonez.

Muzeum Skarb Narodu znika z legendarnej hali lakierni. Co się stanie z klasykami?

Muzeum Skarb Narodu znika z legendarnej hali lakierni. Co się stanie z klasykami?

Po ostatnim weekendzie działalności Muzeum Skarb Narodu w dawnej hali lakierni zakładów FSO na Żeraniu przeszło do historii. Nie można już kupić biletów na mieszczącą się tam od 2019 r. wystawę klasyków. Czy deweloper, który nabył pofabryczny teren, dotrzyma słowa i "uszanuje przeszłość"?

To już pewne. Na terenie dawnych zakładów FSO na Żeraniu powstaną osiedla mieszkalne

To już pewne. Na terenie dawnych zakładów FSO na Żeraniu powstaną osiedla mieszkalne

Rozległy teren FSO przy ul. Jagiellońskiej 88 w Warszawie został sprzedany firmie deweloperskiej OKAM Capital. Tym samym po 10 latach od wyprodukowania ostatniego samochodu zamyka się pewien rozdział w historii polskiej motoryzacji. Deweloper zapewnia: "inwestycja będzie prowadzona przez nas z poszanowaniem przeszłości".

Chevrolety z Żerania

Według "Automotive News Europe" General Motors i UkrAvto, właściciel FSO, są bliskie powołania społki joint venture, która już pod koniec tego roku mogłaby rozpocząć montaż Chevroleta Aveo. Początkowo taśmy produkcyjne Żerania miałoby opuszczać 25 tys.

Więcej GM w Rosji

Amerykański koncern prowadzi rozmowy z władzami kilku miast, w sprawie lokalizacji swojej pierwszej rosyjskiej fabryki, być może w okolicach Petersburga. Jak można przeczytać na http://www.

Plotki o Żeraniu

W ukazującym się w Essen dzienniku "Neue Ruhr - Neue Rhein Zeitung" Rainer Einenkel, szef rady pracowniczej Opla (należącego do GM), powiedział, że General Motors rozważa kupno polskiej fabryki FSO w Warszawie. Tych informacji nie potwierdzają ani przedstawieciele GM w Polsce, ani dyrekcja fabryki FSO.

Żerań: reaktywacja

Żerań: reaktywacja

W tym roku taśmy produkcyjne Żerania opuści co najmniej 60 tys. samochodów.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test