- Polonez był koszmarnie drogi. Jeśli przeliczymy cenę tego samochodu sprzed 45 lat na współczesne realia, wychodzi szokująca kwota
- Najbardziej imponujący Polonez wszech czasów powstał w podobny sposób jak wehikuł Pana Samochodzika z książek Zbigniewa Nienackiego
- Początkowo Polonez miał być dwudrzwiowym sedanem i trzydrzwiowym hatchbackiem oraz korzystać z nowoczesnej platformy Fiata 132
Powstał w liczbie przeszło miliona sztuk, a i tak nigdy nie osiągnął planowanego poziomu produkcji. Konstruowano go z myślą o surowych normach bezpieczeństwa obowiązujących w USA, a nie dość, że nigdy nie trafił na tamtejszy rynek, to jeszcze w ogóle poniósł eksportową porażkę. Mimo to Polonez pozostaje jedną z największych legend PRL.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
To nie będzie klasyczna historia o Polonezie. Zamiast "wszystko zaczęło się w" przypomnimy dziewięć najciekawszych anegdot, pikantnych szczegółów i niezwykłych epizodów z życia samochodu, którego wszyscy zdają się znać na wylot. Bo czy słyszałeś na przykład, że…