Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat FSO Syrena 110

FSO Syrena 110

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez
Aktualności

Sześć największych porażek motoryzacji PRL. Nie tylko Polonez

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Naprawdę się znasz na autach? Ten supertrudny quiz to rozstrzygnie. Ostatnie pytanie tylko dla arcymistrzów
Aktualności

Naprawdę się znasz na autach? Ten supertrudny quiz to rozstrzygnie. Ostatnie pytanie tylko dla arcymistrzów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy
Oldtimer

Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy

"Gdybyśmy tylko mogli w PRL wyprodukować te prototypy, to byśmy wszystkim pokazali". Albo: "prototypy FSO i FSM wyprzedzały swoją epokę, dystansując Zachód". Z grubsza takie opinie często się słyszy na temat niewdrożonych modeli z okresu PRL. Czy naprawdę były takie wizjonerskie? Jest czego żałować?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
40 lat temu zakończono produkcję Syreny. Poznaj jej dziewięć niesamowitych historii
Oldtimer

40 lat temu zakończono produkcję Syreny. Poznaj jej dziewięć niesamowitych historii

30 czerwca 1983 r. powstała ostatnia Syrena, jeden z najbarwniejszych samochodów PRL, który o mało nie zasilił grona pionierów minivanów i kompaktowych hatchbacków oraz rywali włoskich coupe. Auto, którym regularnie startowano w Rajdzie Monte Carlo. Model, którego bagażnik służył m.in. do wożenia części zamiennych, bo z racji niezbyt wyśrubowanej jakości Syrenę nazywano "królową polskich poboczy". Czy jej silnik naprawdę pochodził ze strażackiej motopompy, a nadwozie wykonano z płyt pilśniowych? Oto dziewięć najciekawszych i najbardziej pikantnych historii o Syrenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.