Logo
WiadomościToyota z Tychów mogła być legendą PRL. Dziewięć modeli, które rozważano do produkcji zamiast Fiatów 126p i 125p

Toyota z Tychów mogła być legendą PRL. Dziewięć modeli, które rozważano do produkcji zamiast Fiatów 126p i 125p

  • Dokładnie analizujemy dziewięć sytuacji, tłumacząc, dlaczego historia potoczyła się akurat w taki sposób
  • Gdyby Japończycy przystali na warunki FSM, niewykluczone, że to Toyota, a nie Fiat stałaby się motoryzacyjną legendą PRL
  • Zamiast Fiata 126p na Śląsku mogło powstawać sportowe coupe
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Historia motoryzacji PRL naprawdę mogła się potoczyć inaczej. Zakup licencji na Malucha i dużego Fiata poprzedziły bowiem analizy kontrofert innych producentów. Finalnie wybrano Fiata, ale włoski gigant wcale nie był jedynym kandydatem do hal FSO i FSM.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Z drugiej strony, gdyby wybrano inną firmę, nigdy nie powstawałby Polonez, który przecież bazował na Polskim Fiacie 125p. Co więc nas ominęło? Dlaczego? Czy byłoby lepsze niż 126p i 125p? Przekonajmy się.

Przeczytaj także: Najlepsze nowe auta do 100 tys. zł, jakimi jeździłem. Większość jest teraz w promocji

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium