Logo
WiadomościAktualnościJakie trzyletnie auto do 100 tys. zł bym teraz kupił? Mam pięciu faworytów z pięciu segmentów

Jakie trzyletnie auto do 100 tys. zł bym teraz kupił? Mam pięciu faworytów z pięciu segmentów

W Polsce 3-letni samochód to prawie jak nowy — tyle że znacznie tańszy. Jeszcze nie męczy usterkami i nadal cieszy urokiem nowości. Co bym teraz kupił, mając 100 tys. zł? Wybrałem pięć modeli w pięciu segmentach. Jest nawet auto premium.

Nissan Juke (druga generacja; po modernizacji)
Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Nissan Juke (druga generacja; po modernizacji)
  • Nowe samochody są coraz droższe. Dlatego wiele osób, które wcześniej je kupowało, teraz decyduje się na młode używane pojazdy
  • Dziś za 100 tys. zł nie kupisz nawet fabrycznie nowej małej Toyoty Yaris Cross
  • Każdym z tych aut chciałbym jeździć na co dzień

W trakcie pandemii COVID-19 — i tuż po niej — ceny nowych samochodów tak mocno poszły w górę, że wiele osób, które pierwotnie zamierzało je kupić, musiało spasować i rozejrzeć się za 2- lub 3-letnim samochodem. Niestety, dziś wcale nie jest lepiej.

Choć chińska konkurencja sprowokowała ostatnio wielu rywali do obniżek cen, to i tak nie wróciły one do przedpandemicznych poziomów. Dziś za 100 tys. zł nie kupisz nawet nowej Toyoty Yaris Cross, czyli niespełna 4,2-metrowego miejskiego crossovera — i to nawet po tym, jak importer obniżył jego ceny!

Przeczytaj także: Nowy samochód? Wybrałem najlepsze modele, którymi jeździłem. Wiem, ile kosztują i gdzie je kupić

Z drugiej strony 3-letni samochód jest w Polsce nadal traktowany jak nowy. Spojrzałem więc na pięć popularnych segmentów i wybrałem z nich auta, które spełniły dwa kryteria:

  1. 1
    są tak dobre, że chciałbym nimi jeździć na co dzień;
  2. 2
    na portalu Otomoto da się znaleźć bezwypadkowe 3-letnie egzemplarze za mniej niż 100 tys. zł (ceny zbierałem 23 września 2025 r.).

Wybierając faworytów, nie brałem pod uwagę opinii o ich niezawodności i ewentualnych usterkach: 3-letni samochód ze standardowym przebiegiem z reguły i tak jest niezawodny (o ile nie ma wad fabrycznych). Tym samym wyszła mi z tego taka doborowa piątka.

Przeczytaj także: Które nowe auto bym dziś kupił? Z najczęściej wybieranych przez Polaków tylko kilka

Jakie 3-letnie małe auto bym kupił?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji