Logo
PoradyKupno i SprzedażKtóry nowy samochód bym dziś kupił? Z pierwszej dziesiątki wybrałbym pięć

Który nowy samochód bym dziś kupił? Z pierwszej dziesiątki wybrałbym pięć

Te 10 aut to elita polskiego rynku. Żaden inny samochód nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród osób prywatnych, jak właśnie one. Testowałem każde z tych aut i powiem wprost: tylko pięcioma chciałbym jeździć na co dzień. Dwoma nawet bardzo i powiem wam dlaczego.

MG HS (druga generacja; od 2024 r.)
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
MG HS (druga generacja; od 2024 r.)
  • Polacy mają skrystalizowany gust: pierwsza dziesiątka najczęściej rejestrowanych nowych aut przez osoby prywatne składa się wyłącznie z SUV-ów
  • Wśród nich są cztery miejskie samochody - jeden klasy średniej i aż pięć kompaktowych
  • W pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych nowych samochodów przez osoby prywatne są dwa chińskie SUV-y. Chętnie kupiłbym jednego z nich

W Polsce nie ma popularniejszych aut od nich. Miałem przyjemność jeździć każdym z 10 najczęściej rejestrowanych nowych samochodów przez osoby prywatne i gdybym miał wydać 5- lub nawet 6-cyfrową kwotę na któregoś z nich, to brałbym pod uwagę jedynie pięć modeli.

Przeczytaj także: Kuszą ceną i wyposażeniem, ale które chińskie auto kupić? Mam pięć typów i jednego faworyta

Jakie są najpopularniejsze nowe auta w Polsce wśród osób prywatnych?

Odpowiedź na to pytanie daje comiesięczne zestawienie publikowane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Najnowsze uwzględnia sierpniowe wyniki, a pierwsza dziesiątka najczęściej rejestrowanych w Polsce nowych aut osobowych przez osoby prywatne w okresie styczeń-sierpień 2025 r. wygląda następująco:

  1. 1
    Kia Sportage: 5248 sztuk
  2. 2
    Toyota C-HR: 4837 sztuk
  3. 3
    Toyota Yaris Cross: 4522 sztuki
  4. 4
    VW T-Roc: 4147 sztuk
  5. 5
    Dacia Duster: 3215 sztuk
  6. 6
    Hyundai Tucson: 2708 sztuk
  7. 7
    MG HS: 2643 sztuki
  8. 8
    Renault Captur: 2536 sztuk
  9. 9
    MG ZS: 2457 sztuk
  10. 10
    Skoda Kamiq: 2448 sztuk

Jak widać, w czołowej dziesiątce są wyłącznie SUV-y. Pierwszy samochód w zestawieniu, który nim nie jest, uplasował się dopiero na 11. miejscu. To Dacia Sandero.

Zanim przejdę do moich faworytów, muszę zaznaczyć, że ich wybór jest czysto subiektywny, przy czym wygląd nie grał żadnej roli. Kluczowe znaczenie miały cechy praktyczne. Kolejność przedstawiania moich typów jest losowa, choć dwa ulubione SUV-y zostawiłem na koniec. Dane o cenach zebrałem 10 września 2025 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji