- BAIC 5 to chiński SUV o długości 462 cm ze spalinowym 177-konnym turbodoładowanym silnikiem
- Auto ma pięć lat gwarancji z limitem 100 tys. km
- BAIC 5 jest dostępny z instalacją LPG
Na polskim rynku obecnych jest dziś przeszło 20 chińskich marek aut, ale BAIC był jedną z pierwszych. Od samego początku filarem oferty jest BAIC 5, czyli SUV z pogranicza kompaktów i klasy średniej. Tyle że teraz pierwszy raz kosztuje poniżej 100 tys. zł.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Kuszą ceną i wyposażeniem, ale które chińskie auto kupić? Mam pięć typów i jednego faworyta
Chiński SUV BAIC 5: wymiary, bagażnik, silnik
BAIC 5 to nowocześnie stylizowany SUV mierzący 462 cm długości, 188,6 cm szerokości oraz 168 cm wysokości. Rozstaw osi to 273,5 cm, a bazowa pojemność bagażnika wynosi 350 l.
Przeczytaj także: Chińskie auta ratują polski rynek. Jedno z nich to najpopularniejszy SUV klasy średniej
BAIC 5 jest dostępny w Polsce w jednej wersji silnikowej — z turbodoładowaną jednostką o pojemności 1498 cm sześc., która rozwija 177 KM. Maksymalny moment obrotowy 305 Nm jest osiągany już przy 1500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 7,8 s.
Dotychczas BAIC 5 był u nas oferowany tylko w jednym wariancie wyposażenia, czyli Luxury. Gama została jednak właśnie uzupełniona o tańszą odmianę Business za 99900 zł. Co dostajemy w standardzie? I w czym lepsza jest droższa o 30 tys. zł wersja Luxury?
Co BAIC 5 za 99900 zł ma w standardzie?
Okazuje się, że nawet w czasach drożejących samochodów za niecałe 100 tys. zł można kupić nowego sporego SUV-a ze "sporym" wyposażeniem. BAIC 5 w wersji Business oferuje bowiem w standardzie m.in.:
- 5-letnią gwarancję z limitem 100 tys. km;
- elektrycznie otwierany panoramiczny dach;
- bezkluczykowe otwieranie samochodu i uruchamianie silnika;
- tapicerkę siedzeń ze skóry ekologicznej;
- elektryczną regulację fotela kierowcy (w sześciu kierunkach);
- tapicerowaną skórą kierownicę;
- dwustrefową automatyczną klimatyzację;
- kamerę cofania;
- tylne czujniki parkowania;
- elektryczne sterowanie klapy bagażnika;
- elektryczne ogrzewanie przedniej szyby;
- podgrzewanie kierownicy;
- podgrzewanie dysz spryskiwaczy przedniej szyby;
- elektryczną regulację i podgrzewanie bocznych lusterek;
- elektryczną regulację przednich i tylnych szyb bocznych;
- 10,1-calowy ekran dotykowy w środkowej konsoli;
- 10,25-calowy wyświetlacz wskaźników;
- LED-owe reflektory;
- 18-calowe aluminiowe obręcze kół;
- chłodzenie schowka w centralnym podłokietniku
Jak widać, już za 5-cyfrową kwotę można dostać bez dopłaty takie elementy jak panoramiczny dach, elektryczną regulację fotela kierowcy i klapy bagażnika oraz kamerę cofania. A co w takim razie "dokłada" droższa odmiana Luxury?
Przeczytaj także: Jeździłem SUV-em nr 1 w Polsce. Sprawdziłem, czy modernizacja nie wyszła mu bokiem
Jakie wyposażenie ma BAIC 5 w wersji Luxury?
BAIC 5 Luxury kosztuje 129 tys. 900 zł. W porównaniu z wersją Business odmiana Luxury oferuje w standardzie dodatkowo m.in.:
- przednie czujniki parkowania;
- czujniki martwego pola;
- system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu;
- system ostrzegający przed kolizją czołową;
- elektryczną regulację przedniego fotela pasażera (w czterech kierunkach);
- ogrzewanie i wentylację przednich siedzeń;
- system kamer 360 stopni;
- elektryczne składanie bocznych lusterek;
- dwukolorowe malowanie nadwozia (dach i jego słupki są czarne);
- 19-calowe aluminiowe obręcze kół
Jednocześnie do obu odmian BAIC-a 5 — zarówno Business, jak i Luxury — można dokupić instalację LPG. W przypadku instalacji ze zbiornikiem gazu o pojemności 52,5 l dopłata wynosi 4599 zł (plus montaż), a instalacja z 62-litrowym zbiornikiem kosztuje 5207 zł (plus montaż).