Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Kia Picanto

Kia Picanto

Ikona samochodu

Kia Picanto to najmniejszy samochód w znajdujący się w ofercie południowokoreańskiej marki. Auto zadebiutowało w 2003 roku jako następca modelu Pride.

Nazwa modelu pochodzi od francuskiego słowa „picquant” to w wolnym tłumaczeniu oznacza „posiadający własny charakter”. Pudełkowata stylistyka auta była dosyć atrakcyjna, a najbardziej charakterystycznym elementem były okrągłe przednie światła. Mimo niewielkich rozmiarów, auto było przeznaczone dla 5 osób, choć w takiej konfiguracji osoby siedzące w II rzędzie nie czuły się zbyt komfortowo. Oprócz tego środek wykonany był solidnie, a użyte materiały jak na niską cenę auta były zaskakująco dobrej jakości. Bagażnik nie dawał wielu możliwości a jego pojemność wynosiła zaledwie 157 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrastała do 868 litrów.

W 2007 roku Picanto przeszła facelifting który przyniósł m.in. nowy grill, lampy przednie oraz tylne, maskę oraz zderzaki. W 2010 roku krótko przed wprowadzeniem drugiej odmiany przeprowadzono kolejny lifting, podczas którego modernizacji uległ pas przedni, a także tylny zderzak. Do napędu tego niespełna tonowego samochodu posłużyły 2 silniki benzynowe oraz jeden diesel. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z małymi, 4-cylindrowymi jednostkami o pojemność 1 oraz 1,1 litra i mocy odpowiednio 62 oraz 65 KM. Jedyny silnik wysokoprężny miał pojemność 1,1 litra i rozwijał 75 KM. Co prawda mała Kia nie grzeszyła dynamiką, jednak jej mocną stroną było niskie spalanie. Przednia oś była napędzana za pośrednictwem 4-stopniowego automatu lub 5-biegowej skrzyni ręcznej.

W 2011 roku na rynku pojawiła się II generacja najmniejszej Kii. Auto zdecydowanie zyskało na designie i ma dynamiczną i nieco agresywną stylistykę. Wnętrze również zyskało nowy charakter, jednak jeśli chodzi o przestrzeń, szczególnie na tylnej kanapie, to niewiele się w tej kwestii zmieniło, choć pojemność bagażnika wzrosła do 200 litrów (po złożeniu kanapy – 918 litrów). Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów udało się zrzucić kilka zbędnych kg i waga auta nie przekracza 900 kg. Nowością była także możliwość zamówienia, oprócz 5-drzwiowego nadwozia (tak jak w poprzedniej odmianie), 3-drzwiowego nadwozia.

Pod maską auta goszczą jedynie silniki benzynowe. Mają one pojemność 1 oraz 1,2 litra i rozwijają odpowiednio 69 lub 82 oraz 85 KM. W przypadku tego pierwszego silnika, auto może zostać wyposażone w fabryczną instalację LPG. Do wyboru jest 5-biegowa skrzynia manualna oraz 4-stopniowy automat.

W 2015 roku przeprowadzono facelifting Kii Picanto. Zmianie uległy zderzaki, nowe wzory tapicerki oraz felg a także grill.

Konkurentami dla Kii Picanto są m.in. Fiat Panda, Opel Karl, Peugeot 108 oraz Skoda Citigo.

Kia Picanto - generacje

Ikona samochodu

Kia Picanto I (2004 - 2011)

Ikona samochodu

Kia Picanto II (2011 - )

Kia Picanto - powiązane artykuły

Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?

Firmy wydłużają cykle produkcyjne swoich najlepszych modeli. Dlaczego tak się dzieje?

Nowy Volkswagen Golf za cztery lata? Zapomnij. To już nie te czasy. Coraz więcej kluczowych graczy motoryzacyjnych wydłuża cykle produkcyjne swoich aut poza niepisane normy. I nie chodzi tu o niszowe modele, ale o lokomotywy sprzedaży. Dlaczego? Znamy co najmniej dwóch "winowajców".

Samochody z najgorszym przyspieszeniem do setki – TOP 10

Samochody z najgorszym przyspieszeniem do setki – TOP 10

Sprint od 0 do 100 km/hi to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powody do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów, których kierowcy muszą bardzo długo czekać, aż strzałka prędkościomierza dotrze do magicznej liczby "100".

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

Tanio to już było, ponieważ samochody drożeją od wielu lat. Jeszcze dekadę temu za 65 tys. zł można było kupić dużego Forda Mondeo z silnikiem 1,6 l czy Skodę Octavię z popularnym silnikiem TSI. Teraz taka kwota ledwo starczy na samochód miejski czy odrobinę większy model segmentu B. Czym jest w czym wybierać? Sprawdziliśmy jakie nowe auta można kupić w Polsce, nie przekraczając budżetu w wysokości 65 tys. zł.

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

To największy motoryzacyjny paradoks naszych czasów: choć minisamochody pokroju Fiata 500 należą do najoszczędniejszych aut, to i tak emitują więcej CO2, niż zakłada unijna średnia. Nic dziwnego, że jeden producent po drugim rezygnuje z tego segmentu.

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Zakup nowego auta z instalacją LPG to rozwiązanie dla osób szukających taniego środka transportu. Przyglądamy się ofercie nowych samochodów z gazem i sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens.

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Wraz z wejściem w życie ustawy zwanej „Polski ład” zmianie ulega metoda naliczania ryczałtu za prywatne korzystanie z auta służbowego. Zamiast pojemności silnika kluczowa jest jego moc. Można zyskać lub stracić. Są też istotne wyjątki.

Najtańsze nowe samochody na polskim rynku – 10 ofert

Najtańsze nowe samochody na polskim rynku – 10 ofert

Ile kosztuje najtańsze auto w salonie? Przedstawiamy dziesięć propozycji tanich nowych samochodów. Ze względu na początek roku podajemy informację, czy cena prezentowanego samochodu dotyczy rocznika 2022, czy może auta pochodzącego z wyprzedaży rocznika 2021.

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Często zdarza się, że nazwy modeli samochodów mają określone znaczenie, pochodzą np. od wiatru, zwierzęcia, wyspy lub miejscowości. Ale producentom aut zdarzały się też wpadki z nazewnictwem modeli. Jakie? Tego dowiecie się rozwiązując nasz quiz z nazwami modeli.

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Współczesne auta rosną. Zwykle im nowsze, tym większe, co oznacza, że nie każde będzie łatwo zmieścić w miejscu postojowym czy starszym garażu. ADAC sprawdził, które nowe, jak i używane samochody najłatwiej zmieścić na ciasnych parkingach.

Dziesięć najtańszych nowych samochodów

Dziesięć najtańszych nowych samochodów

Drożejące samochody sprawiają, że coraz trudniej znaleźć atrakcyjną (czytaj: niedrogą) ofertę. Czy zatem da się kupić nowy samochód za mniej niż 50 tys. zł? Okazuje się, że tak. Udało nam się znaleźć 10 pojazdów, które spełniają to kryterium.

Tymi samochodami przewieziesz najwięcej pączków (i nie tylko)

Tymi samochodami przewieziesz najwięcej pączków (i nie tylko)

Tłusty czwartek to dobry pretekst, żeby wziąć pod lupę najpojemniejsze bagażniki w samochodach różnych klas. Dla rodzin, sportowców amatorów, działkowców i zarządzających firmowymi flotami to ważny parametr, który może zadecydować o wyborze konkretnego modelu. Sprawdzimy, ile pączków da się nimi przywieźć.

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.

Kia Picanto: w Europie bezpieczna, w Ameryce Łacińskiej już trochę mniej

Kia Picanto: w Europie bezpieczna, w Ameryce Łacińskiej już trochę mniej

W przeprowadzonym w 2017 r. teście Euro NCAP Kia Picanto dostała trzy gwiazdki, co nie jest może wynikiem rewelacyjnym, ale całkiem przyzwoitym, biorąc pod uwagę, że to jedynie segment A. Taki np. Fiat Panda, rozbity przez EuroNCAP w 2018 r., dostał o trzy gwiazdki mniej niż Picanto, czyli... równe zero. Ale wróćmy do Picanto, bo oto testem zderzeniowym tego auta zajęła się organizacja Latin NCAP.

Kia Picanto po liftingu – ceny od 39 990 zł

Kia Picanto po liftingu – ceny od 39 990 zł

Kia Picanto trzeciej generacji jet na rynku od 2017 r., a w tym została poddana modernizacji, dzięki której zmienił się nieznacznie wygląd i poprawiło bezpieczeństwo jazdy. Teraz koreańska firma podała ceny malucha, który na polskim rynku pojawi się w trzecim kwartale br.

Dacia Sandero kontra Mitsubishi Space Star i Kia Picanto - porównujemy najtańsze nowe auta na rynku

Dacia Sandero kontra Mitsubishi Space Star i Kia Picanto - porównujemy najtańsze nowe auta na rynku

Są małe, mają oszczędne proste silniki i zaspokajają podstawowe potrzeby motoryzacyjne. W naszym porównaniu: najtańsze samochody dostępne na rynku, w bazowych wersjach. Który oferuje najwięcej - Dacia Sandero, Mitsubishi Space star czy Kia Picanto?

Kia Picanto 1.2 X-line - mała, szybka, wygodna

Kia Picanto 1.2 X-line - mała, szybka, wygodna

Trzecia generacja Kii Picanto zaskakuje dynamicznym silnikiem, bogatym wyposażeniem, dobrym wyciszeniem wnętrza i zapewnia wygodne podróżowanie czterem osobom

Wielkie zakończenie sezonu z Kia Picanto Platinum Cup podczas Rajdu Barbórki

Wielkie zakończenie sezonu z Kia Picanto Platinum Cup podczas Rajdu Barbórki

Rajd Barbórka Warszawska tradycyjnie już kończy sezon sportów motorowych w Polsce. To jedyne takie wydarzenie, gdzie kierowcy rajdowi, wyścigowi, rallycrossowi oraz startujący w rajdach terenowych mogą zmierzyć się ze sobą na tych samych odcinkach specjalnych. Wzorem lat ubiegłych nie zabraknie również zawodników KIA PLATINUM CUP, którzy zaprezentują się podczas KIA PLATINUM SHOW na ulicy Karowej

Prawie nowe auto za 20 tys. zł - ranking używanych aut miejskich

Prawie nowe auto za 20 tys. zł - ranking używanych aut miejskich

Mają raptem kilka lat, w większości są jeszcze w produkcji, a ich budowa jest dość prosta. Prezentujemy atrakcyjne auta segmentu A za ok. 20 tys. zł, które kuszą na wiele sposobów.

Kia Picanto X-Line – w ładnym opakowaniu | TEST

Kia Picanto X-Line – w ładnym opakowaniu | TEST

Atrakcyjny wygląd ma niebagatelne znaczenie, ponieważ samochody także kupujemy oczami. Tylko czy Kia Picanto w nowej wersji X-Line oferuje coś więcej?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test