• Większość rejestrowanych samochodów trafia do firm - ich udział sięgnął w listopadzie aż 76 proc.
  • Do firm trafiają zwykle auta segmentu B (Fabia, Yaris, Clio) i C (Octavia, Corolla, Golf)
  • Nabywcy indywidualni cenią także SUV-y (aż pięć modeli w czołówce rankingu)

W tym roku o prymat w Polsce walczą przede wszystkim dwie marki: Skoda i Toyota. Według prognoz Samaru pierwszą piątkę najczęściej rejestrowanych w Polsce modeli stanowią odpowiednio: Skoda Octavia, Toyota Corolla, Toyota Yaris oraz Dacia Duster i Skoda Fabia. O ile trzy pierwsze miejsca nie pozostawiają wątpliwości, to otwartą kwestią pozostaje walka o czwartą pozycję. Do ostatniego dnia roku trwa zatem rywalizacja między Fabią a Dusterem.

Nie jest przy tym tajemnicą, że większość rejestrowanych samochodów trafia do firm. W listopadzie 2020 roku jedynie 24 proc. rejestracji nowych aut dotyczyło indywidualnych nabywców. Pozostałe 76 proc. to zaś udział przedsiębiorców. Nietrudno przy tym zgadnąć, że obie grupy mają swoje preferencje. Do firm trafiają zwykle auta segmentu B (Fabia, Yaris, Clio) i C (Octavia, Corolla, Golf). W pierwszej 10 znalazł się także przedstawiciel klasy średniej, czyli Skoda Superb. Klienci indywidualni wybierają podobnie, ale nie tak samo. W galerii 50 najchętniej kupowanych aut w Polsce przez klientów indywidualnych