Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai i20

Hyundai i20

Ikona samochodu

Hyundai i20 to miejski samochód segmentu B produkowany przez południowokoreański koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2008 roku zastępując model Getz i zajęło miejsce pomiędzy mniejszym i10 i większy kompaktem i30.

i20 był dostępny zarówno jako 3- jak i 5-drzwiowy hatchback, lecz jego stylistyka nie była porywająca. Wnętrze za to jest bardzo przestronne, a jeśli chodzi o ilość miejsca na tylnej kanapie, to Hyundai może bardzo pozytywnie zaskoczyć. Z kolei pojemność bagażnika jest zadowalająca i wynosi 295 litrów.

Do napędu przedniej osi posłużyły 2 benzyniaki i 1 diesel. Te pierwsze miały pojemność 1,2 i 1,4 litra rozwijające odpowiednio 78 i 100 KM. Jednostka wysokoprężna CRDi miała 1,4 litra pojemności i moc 75 KM. Silniki mogły zostać sprzęgnięte z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-stopniowym automatem.

W 2012 roku auto przeszło facelifting, który zmienił przede wszystkim przód pojazdu. Oprócz tego mniejszy silnik benzynowy zyskał dodatkowe 7 KM, a diesel został zastąpiony mniejszym silnikiem 3-cylindrowym CRDi o pojemności 1,1 litra o tej samej mocy.

W 2014 roku na rynku pojawiła się II generacja miejskiego Hyundaia. 5-drzwiowe nadwozie zostało zaprojektowane zgodnie z nowym nurtem stylistycznym Koreańczyków o nazwie „Fluidic Scupture 2.0”. Stylistyka i20 drugiej generacji stała się o wiele ciekawsza i bardziej dynamiczna. Auto, dzięki nowej płycie podłogowej, urosło względem swojego poprzednika i przekroczyło 4 metry długości. Dzięki temu pojemność bagażnika także urosła – wynosi teraz 326 litrów.

Pod koniec 2014 roku zaprezentowano także 3-drzwiową wersję Coupe – w stosunku do wersji o większej ilości drzwi, auto cechuje dynamiczniejsza i agresywniejsza stylistyka. Zostało to osiągnięte dzięki modernizacji przedniego pasa oraz dołożeniu niewielkiego spojlera na tylną klapę. Pod maskę obu wariantów trafiły silniki benzynowe i dwa diesle. W przypadku tych pierwszych mamy do czynienia z 1,2- i 1,4-litrowymi jednostkami i mocy 75 lub 84 KM oraz 100 KM. Słabsza wersja mniejszego benzyniaka dostępna jest tylko w wariancie 5-drzwiowym. Z kolei silniki wysokoprężne CRDi mają pojemność 1,1 i 1,4 litra i moc odpowiednio 75 i 90 KM.

W 2015 zadebiutowała odmiana i20 Active. Auto otrzymało o 2 cm podniesione zawieszenie oraz liczne dodatki stylistyczne w postaci plastikowych osłon oraz dokładek. Do napędu może posłużyć największy benzyniak lub największy diesel, a oprócz tego do dyspozycji jest także mały, 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1 litra i mocy 100 lub 120 KM. Jednakże wszystkie wersje mają napęd wyłącznie na przednią oś, a do wyboru stoi skrzynia manualna o 5 lub 6 przełożeniach bądź 4-stopniowy automat.

Co ciekawe, Hyundai i20 w 2009 roku znalazł się w pierwszej piątce najbezpieczniejszych aut według Euro NCAP!

Głównymi rywalami Hyundaia i20 są m.in. Chevrolet Aveo, Ford Fiesta oraz Mazda 2.

Hyundai i20 - generacje

Ikona samochodu

Hyundai i20 I (2008 - 2015)

Ikona samochodu

Hyundai i20 II (2015 - )

Hyundai i20 - powiązane artykuły

Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las

Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las

Druga generacja Hyundaia i20 ma wiele atutów i tylko kilka typowych usterek. To auto dla tych, którzy oczekują prostej techniki i przewidywalnych kosztów eksploatacji. No i czują... sentyment po nauce jazdy

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Producenci samochodów udzielają wprawdzie wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w 3-4 roku eksploatacji, by po kilku latach mieć za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą... wykonaną na koszt właściciela. Pokazujemy, które auta z ostatnich lat rdzewieją na potęgę.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Ósma runda mistrzostw świata. Znamy triumfatorów Rajdu Finlandii

Ósma runda mistrzostw świata. Znamy triumfatorów Rajdu Finlandii

Tegoroczna edycja Rajdu Finlandii, która stanowi ósmą rundę mistrzostw świata, została już zakończona. Gospodarze znów muszą uznać wyższość zagranicznego kierowcy, który pokonał trasę w Hyundai i20 Rally1. Na podium uplasowały się także załogi w dwóch Toyotach Yaris.

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Zakup nowego auta z instalacją LPG to rozwiązanie dla osób szukających taniego środka transportu. Przyglądamy się ofercie nowych samochodów z gazem i sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens.

Hyundai i20 1.2 N-Line – niby szybciutki

Hyundai i20 1.2 N-Line – niby szybciutki

Hyundai i20 N-Line nosi się na sportowo i choć z silnikiem 1.2 trudno liczyć na emocjonujące osiągi, to jazda tą wersją potrafi dać wiele radości – bo w każdej sytuacji wyciska się wszystko z jego... 84 KM!

Hybrydowe samochody WRC pokazane. Znamy cały kalendarz rajdów

Hybrydowe samochody WRC pokazane. Znamy cały kalendarz rajdów

Ekologia trafia także na odcinki specjalne. 20 stycznia rozpoczyna się rajd Monte Carlo, w który rywalizować będą samochody hybrydowe. To spora rewolucja.

Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Odnowiona Škoda Fabia chętnie zdobyłaby koronę segmentu B. Na tej drodze czekają ją jednak wyzwania – dwa z nich mamy dziś w porównaniu. Łatwo raczej nie będzie!!

Hyundai i20N Performance – do ścigania i na miasto

Hyundai i20N Performance – do ścigania i na miasto

Nie jest tani, ale nie jest też pospolity. Choć ma pięcioro drzwi jak typowe miejskie auto do wyjazdów na zakupy, nie da się go pomylić ze zwykłym i20 czy po prostu nie zauważyć w tłumie. Oto Hyundai i20N Performance – solidny hot hatch dopracowany za zewnątrz, w środku i pod względem użytej techniki. Obecnie (prawie) bezkonkurencyjny.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Hyundai
Hyundai – pełna elektryfikacja

Hyundai – pełna elektryfikacja

Hyundai stawia na elektryfikację swoich modeli. W ofercie są zarówno miękkie, 48-woltowe hybrydy, jak i klasyczne hybrydy czy odmiany plug-in, którymi można podróżować w trybie czysto elektrycznym. W sprzedaży nie brakuje również w pełni elektrycznych modeli, a użytkowanie zelektryfikowanych Hyundaiów ułatwia aplikacja Charge myHyundai.

Hyundai – atrakcyjne promocje na nowe auta z salonu

Hyundai – atrakcyjne promocje na nowe auta z salonu

Hyundai ma tak szeroką gamę modeli, że każdy bez trudu znajdzie model adekwatny do indywidualnych zainteresowań. Co ważne obecnie w korzystnej cenie można kupić zarówno miejskie modele, jak i rodzinne kompakty czy SUV-y oraz hybrydy i w pełni elektryczne wersje. Upusty na te samochody wynoszą nawet 25 proc.

Pięć aut miejskich od 50 000 zł - modele godne polecenia

Pięć aut miejskich od 50 000 zł - modele godne polecenia

Tego nie sposób ukryć: nowe auta bardzo zdrożały i nie przestają drożeć. Dlatego warto uzbroić się w wiedzę, jakie wersje wybrać, żeby nie przepłacić, i które opcje są warte dopłaty. Wszystkiego dowiecie się z tego poradnika!

Hyundai i20 N Performance – mały rozrabiaka

Hyundai i20 N Performance – mały rozrabiaka

Po genialnym kompaktowym hot hatchu i30 N Hyundai wprowadza teraz do segmentu B nie mniej dojrzałego sportowca. Sprawdzamy, jak małe i20 N spisuje się w topowej wersji Performance.

Auto Świat w stereo – skuteczny sposób na brak mandatów [PODCAST]

Auto Świat w stereo – skuteczny sposób na brak mandatów [PODCAST]

W drugim odcinku naszego podcastu testujemy najnowszego Hyundaia i20, wyposażonego w instalację gazową. Sam samochód jest jedną z ciekawszych propozycji w segmencie większych aut miejskich, a jak jeździ na gazie? Sprawdziliśmy to dla was. Jak zawsze zapraszamy również od wysłuchania wybranych przez nas najciekawszych wiadomości oraz najśmieszniejszych cytatów z informacji prasowych i marketingowych związanych z motoryzacją. Jednak najbardziej powinna was zainteresować nasza rozmowa z gościem. W tym odcinku jest nim Pan Marcin Flieger z Global Road Safety Partnership, były policjant oraz były dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, z którym zdradzamy tajemnicę, jak jeździć, aby nie zapłacić mandatu. Sposób znamy i stosujemy – sprawdza się. Mamy nadzieję, że dzięki naszym radom więcej osób mandatu już nie zapłaci.

Czy będzie sensacja? Nowa Dacia Sandero kontra Hyundai i20 [RANKING]

Czy będzie sensacja? Nowa Dacia Sandero kontra Hyundai i20 [RANKING]

Trudno o lepsze auto segmentu B niż Hyundai i20, a jednocześnie niełatwo o tańszą ofertę niż ta Dacii. Tyle z oczywistych rzeczy, a teraz sprawdzimy, jak poradzą sobie ci zawodnicy w szczegółowym pojedynku na punkty.

Dziesięć najtańszych nowych samochodów

Dziesięć najtańszych nowych samochodów

Drożejące samochody sprawiają, że coraz trudniej znaleźć atrakcyjną (czytaj: niedrogą) ofertę. Czy zatem da się kupić nowy samochód za mniej niż 50 tys. zł? Okazuje się, że tak. Udało nam się znaleźć 10 pojazdów, które spełniają to kryterium.

Tylko nie mów o nich "małe" - Hyundai i20, Opel Corsa i Mazda 2 [RANKING]

Tylko nie mów o nich "małe" - Hyundai i20, Opel Corsa i Mazda 2 [RANKING]

Trzy ciekawe pomysły na styl nadwozia, różnorodne koncepcje napędu, indywidualne rozwiązania w kokpitach – chociaż te samochody należą do tej samej klasy, to nie są ani nudne, ani zwykłe, ani za małe. Zobaczcie sami!

Hyundai i20N – przekonujące 204 KM

Hyundai i20N – przekonujące 204 KM

Czy małe samochody mogą grać w lidze GTi? Hyundai i20N z całą pewnością. Jego 204 KM rozjeżdżają wszelkie wątpliwości. Czekanie na wersję N, która pojawiła się po 12 latach życia modeli i20, opłaciło się bezspornie.

Tymi samochodami przewieziesz najwięcej pączków (i nie tylko)

Tymi samochodami przewieziesz najwięcej pączków (i nie tylko)

Tłusty czwartek to dobry pretekst, żeby wziąć pod lupę najpojemniejsze bagażniki w samochodach różnych klas. Dla rodzin, sportowców amatorów, działkowców i zarządzających firmowymi flotami to ważny parametr, który może zadecydować o wyborze konkretnego modelu. Sprawdzimy, ile pączków da się nimi przywieźć.

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test