Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Odnowiona Škoda Fabia chętnie zdobyłaby koronę segmentu B. Na tej drodze czekają ją jednak wyzwania – dwa z nich mamy dziś w porównaniu. Łatwo raczej nie będzie!!

Hyundai i20, Renault Clio i Skoda Fabia - porównanieŹródło: Auto Bild
  • Najoszczędniejsze auto w porównaniu spala 5,7 l benzyny na 100 km. I to jest testowe, a nie katalogowe zużycie paliwa!
  • Wszystkie porównywane samochody znakomicie hamują, ale jedno z nich dostało maksymalną liczbę punktów w naszej klasyfikacji. To prawie niemożliwe!
  • Hyundai i20 ma 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Czy okaże się najoszczędniejszy w teście zużycia paliwa?
  • Czy litrowe silniki turbo to wystarczająca opcja do miasta i na autostradę? Nasze tabele z wynikami testu przyspieszania rozwieją te wątpliwości
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Lepiej późno niż wcale: dopiero po czterech latach od premiery Volkswagena Polo na bazie MQB-A0 również Fabia dostaje nową modułową platformę koncernu VAG. To daje jej mocną techniczną pozycję startową w odpowiednim formacie. „Odpowiedni” oznacza w tym przypadku cztery metry i jedenaście centymetrów długości nadwozia – w sumie to do Golfa niewiele już brakuje.

Czeskie auto przerasta swoich dzisiejszych konkurentów – Hyundaia i20 i Renault Clio – odpowiednio o sześć i siedem centymetrów. Nie jest to różnica klas, ale chętnie sprawdzimy, jak te liczby przekładają się na przestronność kabiny pasażerskiej porównywanych aut.

Obecne od roku na rynku i20 już zdążyło narobić zamieszania, pokonując wielu popularnych rywali w porównaniach. Piąta generacja Clio jest na rynku już dwa lata i jej oryginalny styl nadal działa jak magnes. Żadne z tych aut nie powinno czuć się maluchem.

A może jednak? Zaraz to rozstrzygniemy, opierając się o twarde dane i własne doświadczenie plus znajomość tego, czego oczekują kierowcy!

Michał Krasnodębski