Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Skoda Fabia

Skoda Fabia

Ikona samochodu

Škoda Fabia to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych segmentu B na polskim rynku. Auto zadebiutowało w 1999 roku jako następca modelu Felicia i szybko odniosła rynkowy sukces. Co ciekawe, w Kenii i Ugandzie pojazd oferowano pod nazwą Octavia. Auto bazowało na płycie podłogowej Volkswagena A04, której użyto m.in. to produkcji Polo czy Seata Ibizy.

Początkowo Fabia produkowana była tylko jako 5-drzwiowy hatchback, jednak szybko pojawiło się także kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Pod względem stylistycznym auto niestety było dosyć nudne. Proste linie i stonowany design został jednak pozytywnie odebrany przez rynek. W środku również brakowało polotu, jednak czytelna deska rozdzielcza była łatwa i przyjemna w obsłudze. Hatchback oferował jedynie 260 litrów przestrzeni w bagażniku, przy czym sedan i kombi dysponowały pojemnością kolejno 438 i 425 litrów.

W 2004 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł m.in. nowe tylne lampy, grill oraz przedni zderzak. Do wyboru było wiele różnych wersji silnikowych. Wśród benzyniaków dostępne były 1.0 (50 KM), 1.2 (6V – 54 KM, 12V- 64 KM), 1.4 (60, 68 KM, 16V – 75, 101 KM) oraz 2.0 (115 KM), natomiast diesle oferowane były w konfiguracji 1.4 TDI (70, 75, 80 KM), 1.9 SDI (64 KM) oraz 1.9 TDI (101 lub w wersji RS – 130 KM).

Pod koniec 2006 roku pojawiła się II generacja kompaktowej Fabii. Auto diametralnie zmieniło się w porównaniu do swojego (nudnego) poprzednika. Stylistycznie auto weszło w inny wymiar i upodobniło się do większego Roomstera (który chwalony był za odważny design). Auto było także większe, dzięki czemu miejsca na tylnej kanapie dla pasażerów przybyło, a bagażnik urósł – odpowiednio dla hatchbacka i sedana – 300 i 480 litrów. Wersji sedan nie przewidziano ze względu na zbyt małe zainteresowanie nią, jednak od 2012 roku dostępny był model o nazwie Rapid, który miał być jej następcą.

Bazą dla Fabii II była płyta podłogowa PQ24. Nowością była zyskująca na popularności dwusprzęgłowa przekładnia DSG, a krokiem w stronę młodszej klienteli miała być szeroka możliwość konfiguracji auta pod względem stylistycznym, i tak można było zamówić Fabię z białym dachem (co przypominało nieco rozwiązanie stosowane w modnym MINI).

W 2010 roku przeprowadzono facelifting, który objął m.in. modernizację grilla, zderzaka przedniego, reflektorów oraz wyposażenia dodatkowego. Poza tym do oferty dołączyło kilka nowych jednostek. Początkowo dostępne były 3-cylindrowy 1.2 (60 lub 70 KM) oraz 4-cylindrowe 1.4 i 1.6 generujące kolejno 85 i 105 KM a także 70- lub 80-konne 1.4 TDI oraz 1.9 TDI 105 KM. Po liftingu po ofert dołączył silnik R3 1.2 TSI o mocy 85 lub 105 KM, a turbodiesle zostały zastąpione przez nowe jednostki 1.2 TDI (75 KM) oraz 1.6 TDI (75, 90, 105 KM).

Topowa odmiana RS, tym razem otrzymała mocny silnik benzynowy, a co za tym idzie, także lepsze osiągi. Poza zmianami stylistycznymi, pod maską Fabii RS zagościła 1,8-litrowa jednostka TSI generująca 180 KM, dzięki czemu przyspieszenie do „setki” trwało niespełna 7,5 sekundy.

Fabia III generacji pojawiła się w salonach w 2014 roku. Odważny kierunek stylistyczny został podtrzymany nie tylko przez Fabię, ale przez całą gamę modelową Skody, dzięki czemu upodobniła się do swoich „braci” i prezentuje się bardzo korzystnie. Nadwozie ma całkiem elegancką i dynamicznie wyglądającą linię dzięki licznym przetłoczeniom i ostrzejszym rysom, szczególnie widocznym na pasie tylnym.

Dotychczas neutralne kombi, również stało się bardzo atrakcyjne, a mimo zastosowaniu nowej płyty podłogowej PQ25 i powiększonemu o 1 cm rozstawowi osi, długość Fabii nie uległa zmianie. Swoją metamorfozę zawdzięcza także szerszemu o blisko 9 cm i niższemu o 2 cm nadwoziu. Pojemność bagażnika urosła do 330 litrów w hatchbacku i 530 litrów w kombi.

Pod maską znalazły się benzyniaki 1.0 MPI (R3 60 lub 75 KM) oraz 1.2 TSI (90 lub 110 KM) a także turbodiesel 1.4 TDI generujący 75, 90 lub 105 KM. W 2017 roku postanowiono zastąpić 1,2-litrowego benzyniaka nowym, 1-litrowym silnikiem TSI, przez co całą gamę jednostek napędowych tworzą silniki 3-cylindrowe. Moc przekazywana jest na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej DSG.

Skoda Fabia - generacje

Skoda Fabia I (1999&nbsp-&nbsp2007)

Skoda Fabia I (1999 - 2007)

Skoda Fabia II (2007&nbsp-&nbsp2014)

Skoda Fabia II (2007 - 2014)

Ikona samochodu

Skoda Fabia III (2014 - )

Skoda Fabia - powiązane artykuły

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Sprint od 0 do 100 km/h to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powód do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów dla bardzo cierpliwych. W nich oczekiwanie aż wskazówka wskaże "setkę" bardzo mocno się dłuży.
Pojechałem do komisu po auto do 20 tys. zł. Obejrzałem osiem modeli

Pojechałem do komisu po auto do 20 tys. zł. Obejrzałem osiem modeli

Mając w kieszeni 10-20 tys. zł, możesz wybierać wśród niezliczonych ofert. Sęk w tym, że upolowanie dobrego auta używanego w takim budżecie wcale proste nie jest. Ale – jak pokaże nasz reportaż – absolutnie wykonalne.
Te modele mają zniknąć. Ich następców nie będzie. Spodziewałbyś się takich samochodów?

Te modele mają zniknąć. Ich następców nie będzie. Spodziewałbyś się takich samochodów?

Motoryzacja coraz bardziej zaczyna przypominać mocny thriller z końską dawką zwrotów akcji. Oto osiem kolejnych: osiem modeli, które zostaną lub mogą zostać bez bezpośredniego następcy – nawet jeśli większość z nich do niedawna uchodziła za filary gam swoich producentów.
Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Design tych aut zapowiada tony emocji, ale na tonę przypada w nich tak mało koni mechanicznych, że drugie wrażenie okazuje się znacznie gorsze niż pierwsze. No bo co powiedzieć o Ferrari, które ma mniej KM na tonę niż 125-konna wersja Toyoty Yaris...
Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.
Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?

Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?

Auta z silnikiem 1.6 TDI to jedne z popularniejszych opcji na rynku wtórnym. Czy następca 1.9 TDI to udana konstrukcja? Jakich problemów trzeba się spodziewać? No i co z aferą spalinową?
100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania

100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania

Jak w czeskim fillmie, czyli nikt nic nie wie – warsztat zaspał, jeden kabel nie wytrzymał, przez co w gruncie rzeczy solidne oraz wszechstronne małe kombi straciło szansę na dobry wynik. A szkoda, bo Fabia Combi umie wiele rzeczy lepiej niż te wszystkie modne SUV-y i crossovery razem wzięte.
Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasie

Skoda Fabia kontra Peugeot 208 i Kia Rio - segment B zawsze na czasie

Dziś (prawie) wszyscy chcą mieć SUV-a. Nawet wtedy, gdyby był tak mały, że przestronność kabiny nie spełniłaby oczekiwań rodziny 2+2. Alternatywa ciągle ma się świetnie. To typowe 5-drzwiowe hatchbacki klasy B. W naszym teście sprawdzamy, co potrafią te popularne modele. Ale który okaże się numerem jeden — Skoda Fabia, Peugeot 208 czy Kia Rio?
Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii.
Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.
Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.
Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Oszczędne i trwałe auto za 20 tys. zł

Nissan Micra, Škoda Fabia i Suzuki Swift – oto 10-letnie mieszczuchy za ok. 20 tys. zł. W teorii to auta tanie w eksploatacji. Mało palą, nie są drogie w serwisie i naprawach. A jak jest w rzeczywistości? I jak prezentuje się ich trwałość?
Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.
Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!
Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Miejski 10-letni samochód używany wcale nie musi być mały, nudny i awaryjny. Spróbują to udowodnić: Honda Jazz, Kia Rio, Mazda 2, Renault Clio i Skoda Fabia. Wszystkie w wersji hatchback i z około 100-konnym benzyniakiem pod maską. Które auto wygra nasze starcie? Nie ma na co czekać – gong i zaczynamy!
Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać

Małe samochody z założenia nie powinny generować dużych kosztów. Niestety, bywa z tym różnie. Oto ryzykowne wersje popularnych modeli za 20-25 tys. zł. Auta te mogą narazić was na duże wydatki!
Jechała za nawigacją. Utknęła na przystanku tramwajowym...

Jechała za nawigacją. Utknęła na przystanku tramwajowym...

Czeska policja z Ostrawy miała pełne ręce roboty przy bardzo niecodziennym zdarzeniu. Młoda kobieta w Skodzie Fabii utknęła na przystanku tramwajowym, po tym, jak kierując się wskazówkami nawigacji, przejechała ok. 30 m po torach.
Co 10 nowe auto sprzedane w Polsce to Skoda

Co 10 nowe auto sprzedane w Polsce to Skoda

W 2022 roku Škoda dostarczyła polskim klientom ponad 42 tysiące nowych aut, co przekłada się na ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. Pomimo licznych wyzwań, w tym trwających niedoborów półprzewodników i problemów z łańcuchem dostaw, marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój udział w rynku.
Policyjne BMW wylądowało w rowie. Uciekiniera złapano

Policyjne BMW wylądowało w rowie. Uciekiniera złapano

Mundurowi z Poznania zakończyli pościg, wjeżdżając swoim BMW do przydrożnego rowu. Mimo to akcję uznają za udaną, bo... razem z radiowozem wpadł też do niego ścigany pojazd. Kierowca drugiego auta próbował kontynuować ucieczkę pieszo, aby uniknąć kary za popełnione wcześniej przestępstwo.
Tak jeździ się rajdowymi autami z różnych epok. Skoda 200 RS z 1974 r. i Skoda Fabia RS Rally2

Tak jeździ się rajdowymi autami z różnych epok. Skoda 200 RS z 1974 r. i Skoda Fabia RS Rally2

Dwa gaźniki w wersji wolnossącej kontra wtrysk i doładowanie, napęd tylny wobec 4x4 – Skoda 200 RS z 1974 r. i Skoda Fabia RS Rally2 z 2022 r. Tym razem to porównanie nie ma na celu wyłonienia zwycięzcy, chodzi o pokazanie możliwości rajdowej Skody sprzed niemal 50 lat i współczesnego modelu.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech