Logo
WiadomościAktualnościGrupa Volkswagen podsumowała sprzedaż aut używanych w Polsce. Jeden model dominuje

Grupa Volkswagen podsumowała sprzedaż aut używanych w Polsce. Jeden model dominuje

Zaletami zakupu pojazdu z drugiej ręki u dealera danej marki na pewno jest sprawdzony stan techniczny w ASO oraz pewna historia. Na takie pojazdy udzielana jest gwarancja, oferowane są usługi finansowe czy pakiety serwisowe. Minusy? Z reguły wyższa cena. Nie ma nic za darmo.

Poznaj kontekst z AI

Który model auta używanego był najpopularniejszy w 2024 roku?
Ile samochodów używanych sprzedała Grupa Volkswagen w 2024 roku?
Jakie są zalety zakupu używanego auta od dealera marki?
Jakie są plany Grupy Volkswagen na 2025 rok w zakresie sprzedaży aut używanych?

Volkswagen Group Polska poinformował, że w 2024 r. w ramach swoich programów Certyfikowane używane i Approved sprzedał 26 tys. 833 samochody używane. To wynik o blisko 10 proc. lepszy niż rok wcześniej.

Zaskoczeń nie ma, jeśli chodzi o popularność konkretnych marek. Numerem 1 ponownie została Skoda (9707 egz.), za którą znalazł się Volkswagen Samochody Osobowe (8208). Na trzecim miejscu, już z większą stratą, uplasował się Seat (2067).

A jak przedstawia się lista najchętniej wybieranych modeli? Tutaj dominują dwie pierwsze marki, a szczególnie jeden model pierwszej z nich.

Skoda Octavia IV generacji
Skoda Octavia IV generacjiKrzysztof Słomski / Auto Świat

Ranking modeli aut używanych Volkswagen Group w 2024 r.:

1. Skoda Octavia – 2959 szt.

2. Volkswagen Passat – 1762 szt.

3. Skoda Superb – 1631 szt.

4. Volkswagen Golf – 1611 szt.

5. Skoda Fabia – 1501 szt.

W 2025 r. chcemy zwiększyć sprzedaż sprawdzonych aut z drugiej ręki o kolejne 12 procent – do poziomu 30 tysięcy pojazdów dostarczonych do klientów w ramach programów Certyfikowane używane i Approved. Chcemy również rozwijać sieć partnerów – w tym roku przekroczymy 80 punktów w całej Polsce, co zapewni klientom jeszcze szerszy dostęp do sprawdzonych pojazdów używanych. Przewidujemy wzrost zainteresowania pojazdami niskoemisyjnymi (elektrycznymi i hybrydami plug-in). Z myślą o tym segmencie wdrażamy narzędzia, które pozwolą klientom uzyskać rzetelną informację o kondycji akumulatorów w pojazdach w pełni elektrycznych oraz hybrydach plug-in

– powiedział Daniel Ciachowski, dyrektor ds. samochodów używanych, remarketingu i wartości rezydualnych Grupy Volkswagen w Polsce.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium