Zaletami zakupu pojazdu z drugiej ręki u dealera danej marki na pewno jest sprawdzony stan techniczny w ASO oraz pewna historia. Na takie pojazdy udzielana jest gwarancja, oferowane są usługi finansowe czy pakiety serwisowe. Minusy? Z reguły wyższa cena. Nie ma nic za darmo.
Volkswagen Group Polska poinformował, że w 2024 r. w ramach swoich programów Certyfikowane używane i Approved sprzedał 26 tys. 833 samochody używane. To wynik o blisko 10 proc. lepszy niż rok wcześniej.
Zaskoczeń nie ma, jeśli chodzi o popularność konkretnych marek. Numerem 1 ponownie została Skoda (9707 egz.), za którą znalazł się Volkswagen Samochody Osobowe (8208). Na trzecim miejscu, już z większą stratą, uplasował się Seat (2067).
A jak przedstawia się lista najchętniej wybieranych modeli? Tutaj dominują dwie pierwsze marki, a szczególnie jeden model pierwszej z nich.
Ranking modeli aut używanych Volkswagen Group w 2024 r.:
1. Skoda Octavia – 2959 szt.
2. Volkswagen Passat – 1762 szt.
3. Skoda Superb – 1631 szt.
4. Volkswagen Golf – 1611 szt.
5. Skoda Fabia – 1501 szt.
W 2025 r. chcemy zwiększyć sprzedaż sprawdzonych aut z drugiej ręki o kolejne 12 procent – do poziomu 30 tysięcy pojazdów dostarczonych do klientów w ramach programów Certyfikowane używane i Approved. Chcemy również rozwijać sieć partnerów – w tym roku przekroczymy 80 punktów w całej Polsce, co zapewni klientom jeszcze szerszy dostęp do sprawdzonych pojazdów używanych. Przewidujemy wzrost zainteresowania pojazdami niskoemisyjnymi (elektrycznymi i hybrydami plug-in). Z myślą o tym segmencie wdrażamy narzędzia, które pozwolą klientom uzyskać rzetelną informację o kondycji akumulatorów w pojazdach w pełni elektrycznych oraz hybrydach plug-in
– powiedział Daniel Ciachowski, dyrektor ds. samochodów używanych, remarketingu i wartości rezydualnych Grupy Volkswagen w Polsce.