Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Skoda

Skoda

Skoda

Škoda to czeskie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe. Początki marki sięgają roku 1895, kiedy to mechanik Vaclav Laurin i księgowy Vaclav Klement założyli firmę Laurin & Klement produkującą rowery, a od 1898 roku także motocykle.

Swoje pierwsze prototypowe auto zbudowali w 1901 roku, a seryjna produkcja trwała przez 27 lat. Wtedy przedsiębiorstwo zostało przejęte przez koncern zbrojeniowy Škoda Holding, który wytwarzał luksusowe pojazdy na licencji Hispano Suiza H6. W czasach II wojny światowej zakłady zostały dostosowane do potrzeb militarnych III Rzeszy.

Po wojnie Škoda przekształciła się w przedsiębiorstwo państwowe AZNP Mladá Boleslav. W 1964 roku Škoda wypuściła na rynek rodzinny samochód - model 1000 MB. Jego silnik znajdował się z tyłu - wykorzystano tutaj doświadczenia takich aut jak Fiat 600 czy Porsche 356. Kolejne modele Škody - 100, 110, 105, 120 i 130 - były budowane na bazie 1000 MB. W 1987 r. zaprezentowany został efekt współpracy z włoską firmą stylistyczną Bertone - model Favorit.

Współpraca z Volkswagenen rozpoczęła się w 1991 roku, kiedy to Škoda dołączyła do grupy niemieckiej marki. Pierwszym modelem czeskiej marki korzystającym z niemieckiej technologii była Felicia z 1994 roku. W tym samym roku rozpoczęto montaż czeskich samochodów w zakładach Volkswagena w Poznaniu, która trwała do 2002 roku. Montowano tam m.in. Škodę Favorit, Fabię, Octavię oraz Pick-Up.

W 2007 roku otworzono fabrykę Škody w Chinach i w tym samym roku marka weszła na rynek australijski. Na początku oferowano modele Octavia i Roomster, a dzięki rosnącej sprzedaży zdecydowano się poszerzyć gamę o kolejne modele.

Skoda - modele

Ikona samochodu

Skoda 100

Ikona samochodu

Skoda 105

Ikona samochodu

Skoda 120

Ikona samochodu

Skoda 125

Ikona samochodu

Skoda 130

Ikona samochodu

Skoda 440

Skoda Citigo

Skoda Citigo

Ikona samochodu

Skoda Fabia

Ikona samochodu

Skoda Favorit

Skoda Felicia

Skoda Felicia

Ikona samochodu

Skoda Forman

Ikona samochodu

Skoda Karoq

Ikona samochodu

Skoda Kodiaq

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Ikona samochodu

Skoda Praktik

Skoda Rapid

Skoda Rapid

Skoda Roomster

Skoda Roomster

Ikona samochodu

Skoda Superb

Skoda Yeti

Skoda Yeti

Skoda - powiązane artykuły

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Skoda 120L - klasyk nie dla mięczaków

Skoda 120L - klasyk nie dla mięczaków

Skoda 120L to czterodrzwiowa limuzyna, dzięki czemu to bardzo praktyczne auto, jednak trzeba wiedzieć, że ten model wymaga również wprawnej ręki w prowadzeniu. Wszystko przez nietypową konstrukcję układu napędowego.

Skoda Superb 1.4 TSI - jak wygląda po 100 tys. kilometrów?

Skoda Superb 1.4 TSI - jak wygląda po 100 tys. kilometrów?

Skoda Superb — nazwa zobowiązuje. Od tego modelu oczekiwaliśmy na dystansie 100 tys. km dobrego wyniku. Czy Skoda Superb temu sprostała? Oto nasz szczegółowy raport. Nie obyło się bez drobnych wpadek, ale Skoda pozytywnie nas zaskoczyła.

100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania

100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania

Jak w czeskim fillmie, czyli nikt nic nie wie – warsztat zaspał, jeden kabel nie wytrzymał, przez co w gruncie rzeczy solidne oraz wszechstronne małe kombi straciło szansę na dobry wynik. A szkoda, bo Fabia Combi umie wiele rzeczy lepiej niż te wszystkie modne SUV-y i crossovery razem wzięte.

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Skoda 100 - klasyk, który zmienił historię

Skoda 100 - klasyk, który zmienił historię

Cokolwiek by powiedzieć o tym pojeździe – z dzisiejszego punktu widzenia zaprojektowanym w sposób pozostawiający wiele do życzenia – w Czechosłowacji był on tym, czym u nas Maluch. Skoda 100 zmotoryzowała kraj.

Samochód z ledowym grillem dla pieszych. Jak to działa?

Samochód z ledowym grillem dla pieszych. Jak to działa?

Swoim nowym wynalazkiem Skoda i naukowcy z Czeskiego Uniwersytetu Technicznego w Pradze mogą pozbawić pracy "Pana Stopka". To dlatego, że nad bezpieczeństwem pieszych mógłby w przyszłości czuwać robot-asystent komunikujący się z pojazdami. Pojawił się też pomysł na nową funkcję grilla w "elektrykach".

Skody Fabia, Scala i Kamiq znikną z oferty? Ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania

Skody Fabia, Scala i Kamiq znikną z oferty? Ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania

Przyszłość motoryzacji stoi pod znakiem zapytania. Nie tylko znane modele mogą zniknąć, ale całe segmenty samochodów. Jak podaje auto.cz, związkowcy z Mlada Boleslav podają w wątpliwość opłacalność produkcji najmniejszych modeli Skody i zwiastują ich koniec.

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Silnik 1.5 TSI - czy można na nim polegać?

Mały silnik z turbo i kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Uspokajamy: silnik Volkswagena 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Wjechał samochodem prosto do sypialni. Mieszkańcy jeszcze spali

Wjechał samochodem prosto do sypialni. Mieszkańcy jeszcze spali

Mocną pobudkę zaliczyli mieszkańcy domu w miejscowości Strzyżów koło Hrubieszowa (woj. lubelskie). Wczesnym rankiem w sobotę do pokoju, w którym spali, wjechała Skoda. Kierowca nie zachował kontroli nad samochodem, który jechał zbyt szybko jak na panujące na drodze warunki.

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Sprint od 0 do 100 km/h to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powód do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów dla bardzo cierpliwych. W nich oczekiwanie aż wskazówka wskaże "setkę" bardzo mocno się dłuży.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

To Wartburg czy Skoda? Quiz z legend PRL-u z NRD i Czechosłowacji

To Wartburg czy Skoda? Quiz z legend PRL-u z NRD i Czechosłowacji

Każdy o nich marzył. W czasach PRL-u samochody z NRD i Czechosłowacji należały do najbardziej efektownych aut. Ale czy dziś potrafiłbyś je rozpoznać?

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Ile trzeba zapłacić za najtańszy nowy samochód? 30 tys. zł to zdecydowanie za mało

Jeszcze nie tak dawno chcąc kupić nowy samochód, trzeba było liczyć się z kwotą rzędu 30 tys. zł. Teraz, aby myśleć o fabrycznie nowym pojeździe, należy niemal podwoić tę kwotę. Jaki model można zatem wybrać, aby stać się właścicielem jednego z najtańszych samochodów na polskim rynku?

Sprzedaż nowych aut w  Polsce zdominowała jedna marka. Delikatny optymizm na rynku

Sprzedaż nowych aut w Polsce zdominowała jedna marka. Delikatny optymizm na rynku

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że w styczniu 2023 r. zarejestrowano o niemal 21 proc. więcej nowych aut osobowych niż w analogicznym okresie 2022 r. Ten delikatny optymizm studzi fakt, że w grudniu ubiegłego roku liczba rejestracji była jeszcze wyższa, wiele do życzenia pozostawia również miejsce Polski w rankingu bazującym na tzw. wskaźniku chłonności rynku.

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Popularne i trwałe silniki Skody

Popularne i trwałe silniki Skody

Skoda wykorzystuje wiele udanych jednostek napędowych, które mają nie tylko wysoką trwałość, lecz także bardzo niskie ceny części zamiennych. Sprawdzamy, które z popularnych motorów są godne polecenia.

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech