Logo
WiadomościAktualnościTe samochody sprzedają się najlepiej w Polsce. Chiński SUV wskoczył do dziesiątki

Te samochody sprzedają się najlepiej w Polsce. Chiński SUV wskoczył do dziesiątki

Chińczycy mocno namieszali na polskim rynku, ale wciąż nie są na tyle mocni, żeby zaistnieć w czołówce sprzedaży. Najnowsze, uwzględniające już cały wrzesień, dane o liczbie zarejestrowanych nowych samochodów w Polsce pokazują, że pierwsze miejsca są zabetonowane. I choć najpopularniejsze modele wymienimy w ciemno obudzeni w środku nocy, to nie znaczy, że na rynku nie jest ciekawie. W motoryzacji dużo się teraz dzieje.

Toyota Corolla Cross Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i e-CVT
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Toyota Corolla Cross Executive 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i e-CVT
  • Największa niespodzianka na polskim rynku w zeszłym miesiącu? W czołowej dziesiątce najpopularniejszych modeli zameldowało się MG HS. Ale czy to na pewno taka niespodzianka? Chiński SUV kolejny raz udowadnia, że idealnie wstrzelił się w potrzeby Polaków
  • Tak jak w każdym innym miesiącu na rynku dominuje Toyota, a Japończyków goni Skoda. Ta dwójka nie zmienia się od lat. Podium zamyka tradycyjnie Volkswagen
  • Do czołowej dziesiątki załapały się trzy marki premium. Wszystkie trzy pochodzą z Niemiec, a prestiżowy pojedynek wygrało Audi, choć różnice nie były wcale duże
  • W koncernowych wewnętrznych pojedynkach we wrześniu Kia była lepsza od Hyundaia, a Dacia od Renault

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, we wrześniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 55562 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5 t, czyli o 18,15 proc. (+8535 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 17,47 proc. (+8 263 szt.) więcej niż w sierpniu 2025 roku. Dane skumulowane (477 tys. 057 szt.) wykazują wzrost sprzedaży w 2025 roku o 6,81 proc. (+30399 szt.)

— czytamy w najnowszym Instytucie Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Dwanaście z piętnastu czołowych marek na polskim rynku odnotowało wzrost liczby rejestracji w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Największy wzrost zanotowała marka MG, która poprawiła wynik o imponujące 138,20 proc. Z kolei Toyota, mimo utrzymania pozycji lidera, odnotowała największy spadek rejestracji, wynoszący 7,47 proc.

Przeczytaj także: 10 marek aut z największymi spadkami w Polsce. Wynik "lidera" ma drugie dno

Jakie samochody kupują Polacy? Wrześniowa topka was nie zaskoczy

Toyota utrzymała pozycję lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. W 2025 r. sprzedano i zarejestrowano 68 633 samochody tej marki, co stanowi 16,04 proc. udziału w rynku. Liczba ta była jednak o 7,47 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na drugim miejscu uplasowała się Skoda, która zarejestrowała 45 522 auta, poprawiając wynik o 5,77 proc. Udział czeskiej marki wyniósł 10,64 proc. Trzecie miejsce przypadło Volkswagenowi, którego klienci zarejestrowali 30 792 samochody, co oznacza wzrost o 15,86 proc. w porównaniu z rokiem 2024. Udział Volkswagena w rynku wynosi obecnie 7,20 proc.

Na kolejnych miejscach widzimy mieszankę marek koreańskich, niemieckich i francuskich (zaliczamy tu pochodzącą z Rumunii Dacię). Tak wyglądała czołowa dziesiątka marek we wrześniu 2025 r.:

  1. 1
    Toyota — 8197 szt.
  2. 2
    Skoda — 6023 szt.
  3. 3
    Volkswagen — 3619 szt.
  4. 4
    Audi — 2700 szt.
  5. 5
    BMW — 2584 szt.
  6. 6
    Kia — 2527 szt.
  7. 7
    Mercedes — 2521 szt.
  8. 8
    Dacia — 1837 szt.
  9. 9
    Renault — 1622 szt.
  10. 10
    Hyundai — 1523 szt.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

A jak to wygląda w całym 2025 r.? Podobnie, ale nie identycznie

Tak prezentują się skumulowane dane za cały 2025 r. Podajemy, ile nowych samochodów zarejestrowano od stycznia do końca września:

  1. 1
    Toyota — 68633 szt.
  2. 2
    Skoda — 45522 szt.
  3. 3
    Volkswagen — 30792 szt.
  4. 4
    Kia — 23360 szt.
  5. 5
    BMW — 22543 szt.
  6. 6
    Hyundai — 21530 szt.
  7. 7
    Audi — 21453 szt.
  8. 8
    Mercedes — 21206 szt.
  9. 9
    Dacia — 15866 szt.
  10. 10
    Renault — 15092 szt.
Skoda Octavia
Skoda OctaviaSkoda

Jakie modele samochodów kupują Polacy? Dominacja Toyoty

We wrześniu 2025 r. na pierwszym miejscu tradycyjnie znalazła się Toyota Corolla, ale tym razem Skoda Octavia naprawdę deptała jej po piętach. Podium domknęła Kia Sportage, która za swoimi tylnym zderzakiem zostawiła aż trzy SUV-y Toyoty.

  1. 1
    Toyota Corolla - 2198 szt.
  2. 2
    Skoda Octavia - 2079 szt.
  3. 3
    Kia Sportage - 1218 szt.
  4. 4
    Toyota RAV4 - 1078 szt.
  5. 5
    Toyota C-HR - 1059 szt.
  6. 6
    Toyota Yaris Cross - 1028 szt.
  7. 7
    Volkswagen T-Roc - 986 szt.
  8. 8
    Toyota Corolla Cross - 973 szt.
  9. 9
    MG HS - 794 szt.
  10. 10
    Toyota Yaris - 783 szt.

A tak wygląda sytuacja po trzech kwartałach 2025 r.:

  1. 1
    Toyota Corolla - 18031 szt.
  2. 2
    Skoda Octavia - 14781 szt.
  3. 3
    Toyota C-HR - 10973 szt.
  4. 4
    Kia Sportage - 10379 szt.
  5. 5
    Toyota Yaris Cross - 9743 szt.
  6. 6
    Hyundai Tucson - 8772 szt.
  7. 7
    Toyota Yaris - 8080 szt.
  8. 8
    Volkswagen T-Roc - 7295 szt.
  9. 9
    Toyota RAV4 - 6726 szt.
  10. 10
    Dacia Duster - 63673 szt.
MG HS Hybrid+
MG HS Hybrid+MG

Jakie samochody kupowali klienci indywidualni? A firmy?

Wśród klientów indywidualnych najczęściej wybieranym modelem była KIA Sportage, która osiągnęła wynik 5 967 sztuk, co oznacza wzrost o 4,32 proc. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR (5 337 szt.; +20,45 proc.), a na trzecim Toyota Yaris Cross (4 977 szt.; -24,74 proc.). Kolejne miejsca zajmują Volkswagen T-Roc (4 610 szt.; +40,85 proc.) oraz Dacia Duster (3 522 szt.; -2,49 proc.).

W segmencie klientów firmowych liderem pozostaje Toyota Corolla, z wynikiem 16 046 sztuk (-1,76 proc.). Drugie miejsce zajęła Skoda Octavia (13 011 szt.; +7,73 proc.), a trzecie Hyundai Tucson (5 873 szt.; -6,91 proc.). Na czwartym miejscu uplasowała się Toyota C-HR (5 636 szt.; +3,97 proc.), a czołową piątkę zamyka Toyota Yaris (5 572 szt.; -17,54 proc.).

Nowy Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV N Line
Nowy Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV N LineHyundai
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji