Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW

BMW

BMW

BMW (Bayrische Motorem Werke - niem. Bawarskie Zakłady Silnikowe) to jedna z najpopularniejszych dziś marek samochodowych. Jednak nie od początku niemieccy inżynierowie projektowali auta. Zakład został założony w 1913 roku przez Gustava Otto i Karla Rappa i najpierw zajmował się produkcją samolotów i motocykli. Wtedy też powstało logo firmy BMW, które przedstawia stylizowany krąg śmigła w barwach Bawarii.

Dopiero w 1929 roku, BMW skonstruowało swój pierwszy seryjnie produkowany samochód - BMW 3/15. Firma niejednokrotnie stawała nad przepaścią(m.in. po I i II wojnie światowej) i mogła zniknąć z rynku. Na szczęście los był dla Niemców łaskawy.

Największy rozwój firma zawdzięcza Eberhardowi von Kuenheim. Sprawił, że BMW liczyło się już nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Dzięki wypuszczeniu przez dział BMW Motorsport takich modeli jak 3.0 CSL, M1, czy M3 E30 nasz puls niejednokrotnie wzbijał się ku górze. Ten ostatni w wersji cywilnej był niestety często „ulepszany” przez amatorów tuningu i szybkiej, agresywnej jazdy, przez co kierowcy bawarskiej marki ulegają stereotypowi piratów drogowych. Na szczęście dziś ten model zyskuje miano cenionego klasyka.

Obecnie BMW jest właścicielem m. in. Rolls-Royce'a i Mini.

BMW - modele

BMW 2002 Turbo

BMW 2002 Turbo

BMW i3

BMW i3

BMW i8

BMW i8

BMW Isetta

BMW Isetta

BMW M1

BMW M1

BMW M3

BMW M3

BMW M5

BMW M5

BMW M6

BMW M6

BMW Seria 1

BMW Seria 1

BMW Seria 2

BMW Seria 2

BMW Seria 2 Active Tourer

BMW Seria 2 Active Tourer

BMW Seria 3

BMW Seria 3

BMW Seria 3 GT

BMW Seria 3 GT

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 5

BMW Seria 5

BMW Seria 5 GT

BMW Seria 5 GT

BMW Seria 6

BMW Seria 6

BMW Seria 7

BMW Seria 7

BMW Seria 8

BMW Seria 8

BMW X1

BMW X1

Ikona samochodu

BMW X2

BMW X3

BMW X3

BMW X4

BMW X4

BMW X5

BMW X5

BMW X6

BMW X6

BMW Z1

BMW Z1

BMW Z3

BMW Z3

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z8

BMW Z8

BMW - powiązane artykuły

Artykuły o BMW

Po 35 latach wyłowili BMW z rzeki. Niemiecka policja ma z nim nie lada problem

Po 35 latach wyłowili BMW z rzeki. Niemiecka policja ma z nim nie lada problem

Samochód został wyłowiony z rzeki Isar położonej w niemieckiej Bawarii. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że było to BMW z lat 70., w wodzie stało 35 lat, a policja nie może znaleźć jego właściciela.
Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?
Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Gdy były nowe, nierzadko kosztowały 300 tys. zł, dziś – po ponad 10 latach – można je kupić za ułamek tej ceny. Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E 320 CDI i Lexus GS 450h: które z tych aut okaże się najlepszą inwestycją?
BMW serii 3 kontra Mazda 6 – sportowy sedan kontra elegancka limuzyna

BMW serii 3 kontra Mazda 6 – sportowy sedan kontra elegancka limuzyna

Mazda 6 nie jest już tak świeża jak stokrotka, natomiast BMW 320i tak. Czy to oznacza, że zwycięzca jest oczywisty? Wcale nie. Porównywane samochody okazują się godnymi siebie przeciwnikami, bowiem są równi pod wieloma względami. BMW serii 3 to wersja 320i z silnikiem o mocy 184 KM, a Mazda 6 występuje z 2,5-litrową jednostką generującą 194 KM.
BMW wzywa do serwisu modele X5 i X6. Sprawa jest poważna. Dotyczy ponad 10 tys. samochodów

BMW wzywa do serwisu modele X5 i X6. Sprawa jest poważna. Dotyczy ponad 10 tys. samochodów

Dwa modele BMW — X5 oraz X6 — mogą okazać się niebezpieczne dla użytkowników. W egzemplarzach wyprodukowanych w Niemczech istnieje ryzyko rozerwania obudowy jednego z komponentów niezbędnego przy poduszce powietrznej. Tylko w Polsce akcja dotyczy ponad 10 tys. pojazdów.
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.
Ładowanie elektryka w biurze jest wygodne. Polska centrala BMW założyła 42 nowe wallboxy

Ładowanie elektryka w biurze jest wygodne. Polska centrala BMW założyła 42 nowe wallboxy

Wraz z rozrastającym się rynkiem samochodów elektrycznych wymagane są coraz większe inwestycje w ich ładowanie, również w biurach i domach. Przedsiębiorcy w biurach zaczynają stawać przed zadaniem zapewnienia ładowania swojej flocie elektrycznych aut w miejscu pracy.
Tajna kolekcja BMW. W jednym miejscu stoi ponad 1200 samochodów

Tajna kolekcja BMW. W jednym miejscu stoi ponad 1200 samochodów

Ta hala to prawdziwa komnata skarbów spod znaku BMW. W jednym budynku na aż czterech piętrach zgromadzono ponad 1200 samochodów tej marki. Jednak nie zobaczycie ich na żywo, bo to ściśle tajna kolekcja w nieznanej osobom postronnym lokalizacji. Nam udało się do niej wejść. Zobaczcie, jakie perełki tu zgromadzono.
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!
Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Na początku lat 70. presja na Mercedesa stale rosła – wiele firm wystawiło swoich przedstawicieli do walki w klasie średniej wyższej. Czy firma ze Stuttgartu miała się czego bać? Jak ówcześni konkurenci sprawują się dziś? Sprawdziliśmy jak po latach Mercedes W115 wypada w porównaniu z BMW E12, Audi 100, Oplem Rekordem D i Peugeotem 504 GL.
W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL-u marzył o nich każdy. Auta z Zachodu, przy których bladły Polonezy, Warszawy i duże Fiaty

W PRL wszystko z szeroko pojętego Zachodu było marzeniem. Miałeś prospekt Toyoty – byłeś królem liceum. Miałeś Toyotę – byłeś królem życia. Auta, którymi na Zachodzie jeździły miliony ludzi, w Polsce trafiały jedynie do najzamożniejszych. Oto dziewięć z nich.
Wielkie motoryzacyjne mity. Sprawdzamy, jak było naprawdę

Wielkie motoryzacyjne mity. Sprawdzamy, jak było naprawdę

Ziemia jest płaska, a ogrzewające ją słońce to sztuczny twór obcej cywilizacji? Motoryzacja też ma swoje mity, które tylko mieszają w głowie i wprowadzają w błąd. Oto 10 nonsensów powtarzanych od dziesięcioleci.
10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.
Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?

Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?

Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C są marzeniem wielu polskich kierowców. Czy warto je kupić? Tym razem na celownik bierzemy 8-letnie egzemplarze w wersji sedan z 2-litrowymi benzyniakami o mocy przeszło 200 KM!
Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Niemiecka limuzyna za 20 tys. zł? Tak, to jest możliwe

Ciężko wyobrazić sobie bardziej popularne w Polsce auta używane – niemiecka klasa średnia za 20 tys. zł wciąż cieszy się u nas ogromnym wzięciem. Zapraszamy na mały przegląd, w którym znajdziecie najpopularniejszych przedstawicieli tego segmentu, dokładnie za taką "kasę".
Weszli do skarbca BMW. Zobowiązali się nie zdradzić lokalizacji

Weszli do skarbca BMW. Zobowiązali się nie zdradzić lokalizacji

BMW w jednym miejscu zgromadziło ponad 1200 pojazdów. I chociaż cała kolekcja rozlokowana jest na czterech kondygnacjach, to sama lokalizacja tego prawdziwego skarbca marki pozostaje tajemnicą. Dotarł do niej "Auto Bild", dzięki któremu wiemy, jakie perełki są tam skrywane.
Nowe BMW serii 5 stało się konsolą do gier

Nowe BMW serii 5 stało się konsolą do gier

Przed producentami samochodów pojawia się nowe, niespodziewane wyzwanie. Jak sobie z tym poradziło BMW?
Zanim powstało BMW M – 50 lat historii BMW Motorsport

Zanim powstało BMW M – 50 lat historii BMW Motorsport

W 1972 roku BMW utworzyło Motorsport GmbH, by budować auta do wyścigów. Ten dział firmy stał się matecznikiem dla modeli M. Na naszych łamach trzej członkowie-założyciele wspominają początki firmy i wyjaśniają, skąd wzięły się legendarne kolory "emki".
Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.
Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech