Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
BMW

BMW

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię
Co warto kupić

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego Karol Nawrocki nie może prowadzić samochodów? Nowym BMW za 2 mln zł nie pojeździ
Aktualności

Dlaczego Karol Nawrocki nie może prowadzić samochodów? Nowym BMW za 2 mln zł nie pojeździ

BMW chyba "pozazdrościło" Mercedesowi. Szykuje konkurenta dla Klasy G
Aktualności

BMW chyba "pozazdrościło" Mercedesowi. Szykuje konkurenta dla Klasy G

Jak donosi Automotive News, BMW rozważa wprowadzenie na rynek własnego, w pełni terenowego SUV-a, albo pełnoprawnej "terenówki", która mogłaby konkurować z legendarną Klasą G Mercedesa.

Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy
Co warto kupić

Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy

Dostaliśmy propozycję zakupu BMW E39 za 1 euro. Nie była to jednak zwykła "piątka". Chodziło o wersję 525 TDS, a zatem z ryzykownym dieslem, na dodatek z przebiegiem miliona kilometrów. Okazja do rozkręcenia takiego samochodu zdarza się raz w życiu. Oczywiście, że auto zmieniło właściciela. Zobaczcie, w jakim stanie był cieszący się złą sławą diesel BMW po przejechaniu miliona kilometrów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka lista najlepszych, ale i najgorszych silników benzynowych z turbo
Eksploatacja

Wielka lista najlepszych, ale i najgorszych silników benzynowych z turbo

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat. Skupiamy się na samochodach, które są w Polsce popularne. Wybraliśmy i najgorsze, i najlepsze silniki ostatnich lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda. Przy tych modelach powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11
Co warto kupić

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony
Co warto kupić

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Używane premium do 50 tys. zł. Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Bierzemy na tapet prawdziwe ikony niemieckiej klasy premium. Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E? Zebraliśmy opinie kierowców i mechaników i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy za te pieniądze da się kupić względnie niezawodny egzemplarz. Są wersje przy których od razu pojawia się czerwony wykrzyknik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Radość z jazdy w kompaktowym wydaniu. Test BMW 220 Gran Coupe
Testy nowych samochodów

Radość z jazdy w kompaktowym wydaniu. Test BMW 220 Gran Coupe

BMW rozpieściło swoich klientów, co ma swoje dobre i złe strony. Dobre, bo pozwala zachować obecnych klientów i zdobyć nowych. Złe, bo wszelkie oszczędności, nawet w podstawowych modelach marki, są niemile widziane. BMW 220 Gran Coupe potwierdza, że firma poszła na kompromis i chociaż pod pewnymi względami wciąż mamy do czynienia z typowym BMW, to w niektórych kwestiach do ideału nieco brakuje.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ten SUV BMW kosztuje minimum 517 tys. zł, a i tak Polska to jeden z jego największych rynków świata
Aktualności

Ten SUV BMW kosztuje minimum 517 tys. zł, a i tak Polska to jeden z jego największych rynków świata

BMW X7 ma największe wymiary ze wszystkich SUV-ów tej marki. W Polsce kosztuje co najmniej 517 tys. 500 zł. Okazuje się jednak, że wysoka cena wcale nie jest przeszkodą, by nasz kraj został jednym z największych na świecie rynków tego luksusowego samochodu. Oto sensacyjne dane opublikowane przez analityka Felipe Munoza na jego profilu Car Industry Analysis.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku
Eksploatacja

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku

Te silniki zdobyły nagrody silników roku za kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i kilka innych czynników. Zapewne nikt nie spodziewał się, jak szybko i jak bardzo zawiodą tych, którzy na nie postawili. Dziś, po latach eksploatacji, wiadomo, że to jedne z najbardziej awaryjnych silników w historii. Najgłośniejsze ostatnimi czasy i najpoważniejsze problemy z silnikiem 1.2 PureTech przysłoniły niektórym inne słynne "afery silnikowe" ostatnich lat. A było ich sporo. Zobaczcie, których silników unikać, jeśli planujecie kupić kilkuletnie auto.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
To te samochody najczęściej zatrzymuje policja. Sprawdź, czy jesteś na liście
Aktualności

To te samochody najczęściej zatrzymuje policja. Sprawdź, czy jesteś na liście

Twój samochód może zdradzać więcej, niż myślisz. Nawet przestrzegając wszystkich przepisów ruchu drogowego, właściciele określonych marek częściej trafiają na celownik funkcjonariuszy. Co sprawia, że niektóre pojazdy automatycznie budzą podejrzenia? Prawda może być zaskakująca - szczególnie jeśli prowadzisz jeden z pięciu modeli, które znalazły się na specjalnej liście obserwacyjnej.

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"
Testy długodystansowe

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

To BMW i3 testujemy od ponad dekady. W przeliczeniu na złotówki jest warte jakieś 30 tys. Ostatnio zaczęło się nerwowo zachowywać podczas jazdy na drogach szybkiego ruchu, dlatego trafiło do serwisu. ASO wyceniło to, co trzeba naprawić, na 5,5 tys. euro, czyli ponad 23 tys. zł. Już niemal podjęliśmy decyzję o złomowaniu, ale w ostatniej chwili wpadliśmy na pomysł, by nasze BMW pokazać diagnoście z Dekry. Jakim cudem jego werdykt był kompletnie inny niż ten wydany przez mechaników z ASO?

Niemcy z ADAC wybrali najlepsze samochody, które przetestowali. Ogromna niespodzianka
Aktualności

Niemcy z ADAC wybrali najlepsze samochody, które przetestowali. Ogromna niespodzianka

Kolejny już raz ADAC opublikował listę najlepszych i najgorszych aut przetestowanych w poprzednim roku. Eksperci niemieckiego automobilklubu ocenili 84 samochody z różnych segmentów i grup cenowych, różniących się nie tylko wielkością, lecz także zastosowanym napędem. Największym zaskoczeniem jest zwycięzca, którym okazał się samochód idealnie nadający się na pojazd rodzinny. I wcale nie pochodzi z Niemiec.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te dwie polskie marki są królami naszego rynku nowych motorowerów. Rywale daleko z tyłu
Aktualności

Te dwie polskie marki są królami naszego rynku nowych motorowerów. Rywale daleko z tyłu

Mamy najnowsze dane z polskiego rynku nowych jednośladów. Możemy być dumni: w pierwszym półroczu 2025 r. dwie polskie marki w kluczowym segmencie zanotowały łącznie więcej pierwszych rejestracji niż pozostałe firmy z Top 10 razem wzięte! Na dodatek jedna z polskich marek rośnie w niesamowitym tempie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Amerykanie wskazali marki aut, z których są najmniej zadowoleni. Mamy też ranking ulubieńców
Aktualności

Amerykanie wskazali marki aut, z których są najmniej zadowoleni. Mamy też ranking ulubieńców

To jeden z najważniejszych rankingów motoryzacyjnych w USA. J.D. Power właśnie ogłosiło wyniki najnowszej, 39. edycji badania satysfakcji klientów po pierwszych 90 dniach eksploatacji nowego auta. Głos zabrało blisko 100 tys. osób. Wyniki niektórych marek są kompletnie zaskakujące — zwłaszcza tych, z których właściciele byli najmniej zadowoleni.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najczęściej kradzione samochody w Polsce. Mamy dwa raporty. Lista marek i modeli
Aktualności

Najczęściej kradzione samochody w Polsce. Mamy dwa raporty. Lista marek i modeli

Z polskich ulic najczęściej znikają samochody marek japońskich i niemieckich. Właśnie pojawił się nowy raport aut, które złodzieje biorą na celownik najczęściej. Samochody na liście chyba nikogo nie zaskoczą, ale już ich kolejność - jak najbardziej. Mamy dwa raporty. Ich wyniki trochę się różnią.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Jechał 390 km na godz. po Warszawie. Chwalił się tym na Instagramie. Policja reaguje
Aktualności

Jechał 390 km na godz. po Warszawie. Chwalił się tym na Instagramie. Policja reaguje

Z jednej strony obserwujemy poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach i coraz większą kulturę jazdy. "Szybka, ale bezpieczna jazda" powoli stawała się niemodna. Stawała, bo portale społecznościowe od jakiegoś czasu zalewają filmiki, które nagrywają sami piraci drogowi i chwalą się tym, jak spektakularnie łamią przepisy. Teraz głośno jest o rajdzie 390 km na godz. po Warszawie.

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km
Testy długodystansowe

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km

Testy na dystansie 100 tys. km robimy od ponad dwudziestu lat. Sprawdziliśmy na tak setki samochodów. Po teście każde auto rozkręcamy, by zobaczyć, w jakim stanie są wszystkie części. Na ocenę 6 zasługuje niewiele modeli — tylko najlepsze z najlepszych. Dwa razy w historii zdecydowaliśmy się wystawić jeszcze wyższą notę. 6+ dostały auta, które nie otrzymały ani jednego punktu karnego, czyli nie mają ani jednej rzeczy, do której można się przyczepić. Które samochody zakończyły test na dystansie 100 tys. km z oceną celującą?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.